Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-24, 18:52
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenb3rg
Du verkar tro att om cannabis eller någon annan drog legaliseras så får drog brukare någon special licens att bryta mot alla lagar, men så är inte fallet. Även om cannabis legaliseras så kommer fortfarande nyktra och onyktra människor att dömas för våldsbrott om dom begår dom. Förstår vad jag menar nu? Landet kommer inte att gå under, vi har andra lagar som skyddar människor i samhället. Narkotika förbudet skadar människor på många sätt mer än det hjälper.

Ok när det gäller alcohol så är det procent//Cannabis,,eller annan Narkotika vad gäller...
Citera
2016-06-24, 19:07
  #206
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Har du varit i Afrika och sett hur dom fungerar som använder Chat? Hela landsändar är paralyserade för folk bryr sig inte,,liknande tillstånd som cannabis
Blir väldigt konstig diskussion, när man träffar på någon som inte vet ett jävla skit i vad den pratar om.
Citera
2016-06-24, 19:09
  #207
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Felet är att om du skapar Brott eller inte söker jobb eller blir likt en zombie så måste man reagera..

Men bor du ute i skogen bygger eget boende fixar din egen mat (utan at stjäla ta från annans mark)så är det ok..
Vad är det för brott man skapar?
Inte söker jobb, du verkar inte fatta att de allra flesta som röker cannabis.
Har helt ordnade livsförhållanden, där man sköter det man ska göra.

Bo ute i skogen
Citera
2016-06-24, 19:11
  #208
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Ok när det gäller alcohol så är det procent//Cannabis,,eller annan Narkotika vad gäller...
Gäller vad?
Citera
2016-06-24, 20:16
  #209
Medlem
Om jag kör eller använder alkohol så är det lätt att mäta...Finns det samma när det cannabis?
Citera
2016-06-24, 21:34
  #210
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Om jag kör eller använder alkohol så är det lätt att mäta...Finns det samma när det cannabis?
I Sverige så är det noll som gäller, detta kan man endast mäta genom blodprov(idag i alla fall, men teknik kommer som kan testa detta verkar det som och då utandning).
I en del andra länder så finns det gränsvärden.

Sen nått som du inte vet om, och det är när Colorado legaliserade medicinsk cannabis.
Så kraxade olyckskorparna att de allvarliga bilolyckorna skulle öka kraftigt.
Vad som hände var att de allvarliga olyckorna gick ned med 9%.
http://www.iza.org/en/webcontent/pub...act?dp_id=6112
Sen säger även motsvarigheten till trafiksäkerhetsverket i USA, att man är lika trolig att orsaka olycka som en nykter bilförare.
I Sverige finns det inte ens statistik på trafikolyckor och där cannabis är den enda nämnaren.>

Dock är min fasta övertygelse att man ska köra nykter.
Och det är även nått alla körkortstagare godkänner.
Sen kör inte alla nyktra, det vet vi alla.
Dock är inte cannabis ett speciellt stort problem i trafiken och olyckor.
Citera
2016-06-26, 18:01
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Felet är att om du skapar Brott eller inte söker jobb eller blir likt en zombie så måste man reagera..

Men bor du ute i skogen bygger eget boende fixar din egen mat (utan at stjäla ta från annans mark)så är det ok..

Jag är kanske gammalmodig, men jag utgår från att människor sköter sig i övrigt, med allt vad det innebär av ansvarstagande. Till exempel, orkar man supa orkar man jobba.
Citera
2016-06-26, 23:05
  #212
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesobonde
Jag är kanske gammalmodig, men jag utgår från att människor sköter sig i övrigt, med allt vad det innebär av ansvarstagande. Till exempel, orkar man supa orkar man jobba.
Så är det, de flesta lever helt normala liv, där cannabisen har ingen som helst påverkan på det vardagliga livet.
Men ofta är såna som skojabara, att de kollar på parkbänken för se hur man blir på alkohol.
De som sitter på parkbänken är lika representativa för alkohol, som de skojabara pratar om på cannabis.
Men samtidigt så här man en begränsad livserfarenhet av en person, som tydligen börja slåss när den var påverkad av cannabis och sen ramla utför ett berg under påverkan.
Och det är skojabara´s parkbänk, och då inbillar sgi alla är såna på cannabis.
Dock är jag rätt övertygad om att h*n ljuger, det är helt enkelt för ovanligt att ha ett sådant beteende under påverkan av cannabis.
Dock pratades det om piller, så kanske dessa var av någon sort som gör en empatibefriad.
Min enda förklaring, eller att personen hinkade alkohol också.
Citera
2016-06-29, 05:56
  #213
Medlem
En dag kanske ni vaknar upp och inser att man kan inte stoppa vuxenmobbning genom att be mobbarna att sluta.
Citera
2016-08-26, 22:40
  #214
Medlem
.Kurgan.s avatar
Finns det något riksdagsparti som är för dekriminalisering?
Stör mig som fan på alkoholberusade människor och det är ju den drogen de serverar till folk som vill umgås ute på krogar/etc..
Föredrar mer harmoniska och stabila människor, än folk som reagerar spontant på omgivningen som insekter gör.
Citera
2016-08-27, 08:47
  #215
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kurgan.
Finns det något riksdagsparti som är för dekriminalisering?
Stör mig som fan på alkoholberusade människor och det är ju den drogen de serverar till folk som vill umgås ute på krogar/etc..
Föredrar mer harmoniska och stabila människor, än folk som reagerar spontant på omgivningen som insekter gör.
Vänsterpartiet har det i sitt partiprogram och en avkriminalisering.
Men inget de aktivt är engagerad i, så en röst på dom och för denna fråga.
Är inte speciellt givande, om man nu inte gör dom uppmärksamma på att de får röster pga avkriminalisering.
Så kanske de går och blir aktiva igen.
Dock så invandrarfrågan så het, att de kommer sno röster på löpande band nu.
Sen är väl det lite udda partier som har det på sina program.
Men C har ju det seglat upp i deras ungdomsparti.
Men
Citera
2016-09-01, 11:52
  #216
Medlem
PundarAliens avatar
Det finns en 2016 tråd grabbar, skriv i den ist
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback