Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-06, 16:43
  #13
Medlem
krillmors avatar
Är i Thailand för tillfället men ska till Laos om 1-2 veckor och undrar om någon har en bra plats för att rida elefanter eller har någon annan plats som är värd att besöka i Laos, backpacker utan någon plan så tips vore välkomna
Citera
2017-12-25, 14:47
  #14
Avstängd
99% av de jag pratat med gör LP->VV->Vientiane. Finns det nån mer originell rutt/intressentare rutt inom Laos.
Citera
2018-01-22, 21:48
  #15
Medlem
Hur länge skulle ni säga att man behöver i Laos om man vill göra Laso relativt grundligt dvs se alla dom största sevärdhetern?

2-3 veckor borde räcka?

Någon som har en bra reserutt inom Laos man kan följa?

Mvh Rallarkalle
Citera
2018-03-26, 01:10
  #16
Medlem
Testar att låna denna tråden liten.
Tänkte besöka Laos och tänkte be om lite hjälp med en bra resrutt så jag inte missar några pärlor!

Tanken är att från Bangkok flyga till Vientianne stanna där så länge vi känner att det är kul och vi har saker att göra.
Sen ta sig med buss/båt till Vang Vieng stanna där några dagar.
Sen vidare till Luang Pranbang med båt/buss.

Där ifrån ta båt till Bokeo Nature Park och
https://www.gibbonexperience.org/ någon som vet om det är billigare att boka på plats? och om man kan göra det eller om det krävs bokning i förväg?

Sen vill jag ner till Södra Laos och se 4000 Islands och Vat Phou
Flygger jag tillbaka till Vientianne bäst eller finns det någon båt genom hela Laos så man får se hela landet?

Hur låter min reserutt får jag med det mesta eller något som jag verkligen inte får missa?
Hört att man kan resa med båt genom laos på floden vart i från börjar en sådan resa?

Tack på förhand MVH Rallarkalle
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2600265

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback