Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-27, 20:26
  #1
Medlem
om ni (med eller utan erfarenhet) skulle välja ett (1) land i sydamerika att besöka för ca 4 veckor, vilket land skulle ni då välja?

motivera gärna!
Citera
2015-07-29, 13:10
  #2
Medlem
Tecumseh-Valleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
om ni (med eller utan erfarenhet) skulle välja ett (1) land i sydamerika att besöka för ca 4 veckor, vilket land skulle ni då välja?

motivera gärna!
Bolivia. Folket och naturen är verkligen svårslagen och det är stort (eller litet) nog att hinna hitta ett par bra ställen på en månad.. Om du vill ha det lite bekvämare och "säkrare" så är nog Argentina eller Colombia goda alternativ. Uruguay kan med fördel undvikas.
__________________
Senast redigerad av Tecumseh-Valley 2015-07-29 kl. 13:13.
Citera
2015-07-29, 20:45
  #3
Medlem
O.J-Kushs avatar
Beror väl lite på vad du söker, Bolivia sticker helt klart ut, grymt land! Väldigt omodernt, mycket kaos, helt magisk natur, mycket att se och göra! Är du sugen på koks finns det av världsklass till nån futtig tjuga grammet. Damerna är inte dom bästa, och det är sjukt billigt.

Annars är Colombia ett grymt alternativ, underbara damer, riktigt grymt nattliv i städerna, finns vacker natur, bra stränder och party byar längs karibiska kusten. Rätt modernt land i latinamerikansk standard! Betydligt liberalare på alla sätt och vis.
Citera
2015-07-30, 16:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Beror väl lite på vad du söker, Bolivia sticker helt klart ut, grymt land! Väldigt omodernt, mycket kaos, helt magisk natur, mycket att se och göra! Är du sugen på koks finns det av världsklass till nån futtig tjuga grammet. Damerna är inte dom bästa, och det är sjukt billigt.

Annars är Colombia ett grymt alternativ, underbara damer, riktigt grymt nattliv i städerna, finns vacker natur, bra stränder och party byar längs karibiska kusten. Rätt modernt land i latinamerikansk standard! Betydligt liberalare på alla sätt och vis.

gracias!

jag söker...


- jag söker snygga och villiga och varma brudar som inte är blyga eller bangar för att flörta och snacka.

- snälla människor som är hjälpsamma och vänliga. inte som i kalla sverige. usa och amerikanerna är ett föredöme här. väldigt service-minded och vänliga. och inte som thai-folk som vill blåsa en på pengar.

- fin natur och inte för mkt trafik. lätt att ta sig runt till fots i städerna.

- jag brukar inte droger (undantag en öl då o då) så kokset låter jag vara...men god öl som sagt skulle sitta fint! una cerveza por favor!

- varmt klimat. vill kunna glida runt i shorts o tshirts och känna hur mjuka mina lemmar blir (förutom penis då såklart som ska bulta o stegras i takt med alla skönheter ögonen fastnar på)...

- att det är billigt är ju oxå en turn on...
Citera
2015-07-30, 22:41
  #5
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
gracias!

jag söker...


- jag söker snygga och villiga och varma brudar som inte är blyga eller bangar för att flörta och snacka.

- snälla människor som är hjälpsamma och vänliga. inte som i kalla sverige. usa och amerikanerna är ett föredöme här. väldigt service-minded och vänliga. och inte som thai-folk som vill blåsa en på pengar.

- fin natur och inte för mkt trafik. lätt att ta sig runt till fots i städerna.

- jag brukar inte droger (undantag en öl då o då) så kokset låter jag vara...men god öl som sagt skulle sitta fint! una cerveza por favor!

- varmt klimat. vill kunna glida runt i shorts o tshirts och känna hur mjuka mina lemmar blir (förutom penis då såklart som ska bulta o stegras i takt med alla skönheter ögonen fastnar på)...

- att det är billigt är ju oxå en turn on...

Ok, far till Colombia! Låter som något för dig!

Ett annat land som ofta glöms bort är Ecuador, det är ett väldigt litet land så enkelt att hinna med mycket ! Dom har Galapagos öarna, amazonas, bergsvandringar, sköna laid back byar längs kusten, vissa party byar, en heldel inka kultur! Sen att dom har dollarn som valuta kan ju kännas behändigt! Är också billigare än Colombia men betydligt dyrare än Bolivia.
Citera
2015-07-31, 12:58
  #6
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecumseh-Valley
Uruguay kan med fördel undvikas.

Lust att utveckla? Kan ingenting om landet men vore intressant att höra vad som är dåligt med det.
Citera
2015-08-02, 04:11
  #7
Medlem
luckylucazs avatar
Colombia och Brasilien låter som dina bästa alternativ. Argentina (rätt tid på året) är inte heller fel.

Bolivia passar inte det du söker efter.
Citera
2015-08-02, 12:20
  #8
Medlem
okaaay! najs med många tips!

jag kollar på nätet om info om colombia.

lonely planet har en ny bok om colombia. är dessa böcker i regel bra eller bör man söka info off track så att säga...på nätet och flashback?
Citera
2015-08-02, 12:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
okaaay! najs med många tips!

jag kollar på nätet om info om colombia.

lonely planet har en ny bok om colombia. är dessa böcker i regel bra eller bör man söka info off track så att säga...på nätet och flashback?

Alla vägar till information för ett resmål är ju bra, LP har ofta bra basic-stuff. Vill du ha mer personliga erfarenheter så verkar internet vara oslagbart..
Citera
2015-08-02, 23:23
  #10
Medlem
Lacerdas avatar
Om det är snygga och lättfotade brudar du vill ha så skulle jag ta Brasilien utan tvekan. I Colombia upplevde jag brudar som jävligt religiösa alternativt ville dom ha 300 kronor för ett knull. Efter mycket jagande lyckades jag få omkull några stycken men i Brasilien funkade det ju nästan med en fingerknäppning, trots att jag inte kan Portugisiska.
Citera
2015-08-09, 00:02
  #11
Medlem
koxlzs avatar
Håller med.
Pratar man inte spanska så är det mer "gringo-vänliga" brasilien att föredra framför colombia.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2600245

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback