Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-12-25, 22:28
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagellansMoln
Var hon verkligen riktig FBI-agent? Känns inte riktigt trovärdigt att hon ska ha genomgått utbildningen på Quantico.

Sedan är det kanske lite väl vidlyftigt och orealistiskt att USA:s president skulle kunna försvinna på det där sättet. De hade kunnat ta någon mindre betydelsefull dignitär. Om detta varit på riktigt, tvivlar jag på att Secret Service varit så tafatta. Och var var hennes stab? Och varför skulle hon ha en FBI-agent som rådgivare - kändes krystat för att få ihop det med Inger Johanne (måste de alltid säga bägge hennes namn?!)

Nej, hon var inte FBI. Däremot hade hon väl bistått dem i nåt fall.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om serien (andra säsongen). Helt okej, men inget speciellt. Det kändes kanske som att de inte riktigt lyckades bygga upp en fullt ut trovärdig stämning. Jag kan bara tänka mig att bestörtningen hade varit enormt mycket större om detta faktiskt hade hänt på riktigt.

Men jag uppskattade karaktären Warren Schifford, och Greg Wises skådespel. En riktigt slemmig jäkel, men ändå ganska komplex. Jag gillade att han
Citera
2018-04-18, 21:33
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Nej, hon var inte FBI. Däremot hade hon väl bistått dem i nåt fall.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om serien (andra säsongen). Helt okej, men inget speciellt. Det kändes kanske som att de inte riktigt lyckades bygga upp en fullt ut trovärdig stämning. Jag kan bara tänka mig att bestörtningen hade varit enormt mycket större om detta faktiskt hade hänt på riktigt.

Men jag uppskattade karaktären Warren Schifford, och Greg Wises skådespel. En riktigt slemmig jäkel, men ändå ganska komplex. Jag gillade att han
Larvigt sjåpande av de svenska skådisarna. Usel serie.
Citera
2018-05-04, 22:28
  #63
Medlem
JayGatsbys avatar
Har börjat kolla på säsong 2 då jag tyckte premissen var intressant.

Att det ska vara vänstertrams med att varenda beslutande person är kvinna och presidenten är feministikon som älskar Palme kan man väl vänta sig.

Men varför är kvinnliga polischefen en danska som inte ens försöker försvenska sitt språk? Jag är inte mot danskar och värsta jag vet är när folk pratar engelska med danskar, men är man polischef i Stockholm så måste man väl prata svenska?

Varför heter den kvinnliga gravida kvinnan Inger Johanne? Sjukt onödigt dubbelnamn.
Citera
2018-05-05, 02:40
  #64
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Har börjat kolla på säsong 2 då jag tyckte premissen var intressant.

Att det ska vara vänstertrams med att varenda beslutande person är kvinna och presidenten är feministikon som älskar Palme kan man väl vänta sig.

Men varför är kvinnliga polischefen en danska som inte ens försöker försvenska sitt språk? Jag är inte mot danskar och värsta jag vet är när folk pratar engelska med danskar, men är man polischef i Stockholm så måste man väl prata svenska?

Varför heter den kvinnliga gravida kvinnan Inger Johanne? Sjukt onödigt dubbelnamn.

Och varför ser Inger Johannes exman extremt homosexuell ut? Jag förstår konceptet "söderbohem" men utseendet och beteendet skriker homosexuell.
Citera
2018-05-05, 03:27
  #65
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Och varför ser Inger Johannes exman extremt homosexuell ut? Jag förstår konceptet "söderbohem" men utseendet och beteendet skriker homosexuell.

Kanske blev smittad när han hade en av huvudrollerna i Jonas Gardells fikusdrama "Torka aldrig tårar utan handskar".
Citera
2018-05-07, 10:30
  #66
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Kanske blev smittad när han hade en av huvudrollerna i Jonas Gardells fikusdrama "Torka aldrig tårar utan handskar".
Haha, såg castingfolket honom där och tänkte "honom kan vi göra till en frånskild flerbarnspappa"
Citera
2018-05-09, 19:50
  #67
Medlem
JayGatsbys avatar
Jaha, då har jag tagit mig igenom hela säsongen.
Tramsigt värre. Insatsen är ju löjligt liten. USAs President försvinner och de som jobbar med det är nån "taskforce" på 7 personer (lika många som innan hon ens försvann?), en FBI-kille och enbart 6/7 extrapersoner anländer från FBI. De verkar förövrigt inte göra någonting.

Oerhört spretig story. På tok för mycket sidospår för 8 avsnitt. Nej, detta var inte välinvesterade timmar.
Citera
2018-12-20, 19:04
  #68
Medlem
SanningensProfets avatar
Vetefan om säsong 2 är bättre eller sämre än 1:an. Det är mindre PK-dialog trots att presidenten är en feministikon och storyn har ett bättre flyt tycker jag. Men samtidigt förstår jag inte riktigt vad den där karaktären Warren är till för; vill serien presentera honom som skurk eller hjälte?

Citera
2022-07-30, 05:19
  #69
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Modus är en ganska så spännande serie och gripande. Den blir nästan aldrig nere eller medelmåttig. Det är en serie som tål att få beröm.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback