Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-27, 19:37
  #1
Medlem
HerrKaleuns avatar
Modus, ny serie på TV4.

Citat:

I höst kommer kriminalthrillern Modus, baserad på Anne Holts berättelser om kriminalpsykologen Inger Johanne Vik (Melinda Kinnaman), till TV4.

Serien tar fart när Inger Johannes dotter blir vittne till ett mord och hon själv i samma veva dras in i en utredning av ett antal brutala våldsdåd. Vik upptäcker snart kopplingar mellan fallen och ett internationellt livsfarligt nätverk och en ursinnig jakt på gärningsmannen tar sin början.

Serien är skapad av de Emmy-belönade manusförfattarna Mai Brostøm och Peter Thorsboe, baserad på succéförfattaren Anne Holts berättelser om Inger Johanne Vik, och regisserad av guldbaggebelönade Bron-regissören Lisa Siwe. Serien är en sammanhängande historia i åtta delar och produceras av Miso Film Sverige.

I rollerna: Melinda Kinnaman, Henrik Norlén, Marek Oravec, Simon J. Berger, Krister Henriksson, Cecilia Nilsson, Johan Widerberg, Ellen Jelinek, Suzanne Reuter, Magnus Roosman, Peter Jöback, Liv Mjönes, Giovanni Bucchieri, Alexandra Rapaport, Julia Dufvenius, Annika Hallin, Eva Melander, Simon Norrthon och Anki Lidén.

Premiär i höst i TV4 och TV4Play.

Teaser:

https://youtu.be/WgypFEITicc
Citera
2015-07-27, 20:20
  #2
Medlem
Problemet är ju att det är TV4, så de åtta avsnitten kommer pågå från någon gång i höst ungefär fram till midsommar nästa år.
Citera
2015-07-28, 16:26
  #3
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Problemet är ju att det är TV4, så de åtta avsnitten kommer pågå från någon gång i höst ungefär fram till midsommar nästa år.



Trailern ser lovande ut. Förhoppningsvis är det en bra serie och inte en vanlig Beck eller Wallander.
__________________
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-07-28 kl. 16:45.
Citera
2015-08-02, 23:08
  #4
Medlem
Reklamen ser ju bra ut, ger det en chans
Citera
2015-09-22, 01:12
  #5
Medlem
Idag kl. 21 har Modus premiär! Ser ni fram emot det?

Jag blev mycket hänförd av trailern. Hoppas serien är bra. Sverige behöver fler bra dramaserier.
Citera
2015-09-22, 01:15
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kettering
Idag kl. 21 har Modus premiär! Ser ni fram emot det?

Jag blev mycket hänförd av trailern. Hoppas serien är bra. Sverige behöver fler bra dramaserier.

Hej TV4, jo jag tänker ge den en chans.
Citera
2015-09-22, 01:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19juni88
Hej TV4, jo jag tänker ge den en chans.

Vad bra att du ger det en chans! /TV4-redaktionen

Förlåt, jag har en tendens att bli entusiastisk och fäst vid TV-serier. Suspekt första inlägg, kan jag hålla med om. Det här är dock inte mitt första Flashback-konto.

OT: Får starka Red Dragon-vibbar av snubben med ryggtatuering. Plagiatvarning?
Citera
2015-09-22, 18:53
  #8
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kettering
Idag kl. 21 har Modus premiär! Ser ni fram emot det?
I morgon är det väl? Nej, jag förväntar mig att det är skräp som de flesta nya serier. Är handlingen inte avslutad i varje avsnitt? Det talar emot. Efter en vecka har man glömt vad det handlar om. Är det om en seriemördare? Tråkigt! Det har man sett hundratals gånger förut.
Citera
2015-09-23, 21:59
  #9
Medlem
Vitgardistens avatar
Att döma av trailern kan serien vara bra, men det vet man ju aldrig.

Någon som såg första avsnittet? Var det sevärt? Tänkte i så fall kolla på TV4 play.
Citera
2015-09-23, 22:12
  #10
Medlem
bringeroflights avatar
Som vanligt ett ganska rörigt första avsnitt. Många människor vars relation jag inte fick klart för mig och verkar vara ganska mycket historia som inte berättades men kommer säkert att klarna med tiden. Inget som sticker ut åt något håll. Jag kommer säkert att följa serien.
Citera
2015-09-23, 22:12
  #11
Medlem
apanola IIs avatar
såg första avsnittet och är inte imponerad. Väldigt segt och det märktes att man ville få in alla spelpjäser på planen samt lägga ut lite trådar som kanske, eller kanske inte, blir till ett garnnystan. tyvärr så känns det än så länge inte engagerande, mest segt och tråkigt.TV 4 slängde också in in ett bögpar och ett par små negerbarn i serien, oklart varför än så länge.

Magkänslan säger att detta inte kommer att bli något intressant men jag kan ha fel.

Jag ska ge serien ett avsnitt till men inte mer.
Citera
2015-09-23, 22:18
  #12
Medlem
Ja vad säger man, typisk svensk smörja. Skådespelet är under all kritik, manuset är dåligt och allting känns väldigt fake. Mördaren avger inget som helst mörker även fast man försöker framställa han så. Nej detta kommer jag inte att fortsätta se.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback