Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2015-07-27, 18:10
  #1
Medlem
NP Möllroths avatar
Hade kvar nåra lerg och flun och iom lite sömnbrist så tog jag först flunen, sedan lerg. Styrkan på fm var 1mg och jag tryckte i mig fyra. Efter en stund så kom lugnet tillbaka och vid halvnio tog jag tre 50mg lerg. Efter en stund kände jag när lergen kickade in. Blev helt såsig i skallen och logiken for på solsemester. Kunde inte tänka en enda tanke färdigt innan nån skruvad idé tog över. Detta höll i sig i ungefär en halvtimme varpå jag bestämde mig för att gå och slagga. Hade mist all motorik och balans så jag gjorde en avstickare till toan och vet inte hur länge jag satt där. Efter att ha suttit där så började hallisarna att komma. Trodde att jag var överallt utom i mitt eget dass. Jag kunde heller inte styra mig förbi det utan det pågick ett tag. Sen var det sovrummet som gällde och den dåliga balansen gjorde att jag ramlade omkull ett x antal gånger där jag slog mig i huvudet flera gånger och det var inga ynkliga smällar. När jag låg på golvet kom hallisarna tillbaka. Jag höll på att meka med bilen i mitt garage när det plötsligt dyker upp två äldre kärringar som kom in i garaget som om det hade varit ett musem. Kunde höra min egen röst säga åt dom att att gå därifrån. Efter en stund var jag tillbaka i sovrummet och försökte ställa mig upp för att ta mig till sängen. Hann bara ställa mig upp, ta ett steg och rasade in i väggar, golv, flyttkartonger osv. Jag såg en åskhimmel när jag tittade upp mot taket och tänkte att jag måste ta mig inomhus. Detta pågick i, vad som kändes, flera timmar och till slut hade jag lyckats kravla mig upp i sängen. Där fortsatte skiten och jag steg upp, rasade omkull och slog i skallen mot diverse hårda föremål jävligt kraftigt. Kroppen ser idag ut som ett lapptäcke av blåmärken men jag hade tur som inte slog hål i pannan. Trodde aldrig att den här kombon skulle ge detta! Vet sen tidigare att lerg kan ge skumma hallisar men det är det värsta jag upplevt. Idag är jag ångestfylld och mår skit både i kropp och själ. Rundar av topparna med nåra trefemmor för att alls kunna existera. No more av denna kombo.
Citera
2015-07-27, 21:49
  #2
Medlem
JuristGrosss avatar
Rökte med lergigan en gång, vaknade då upp i ren panik, höll krampaktigt i min partners hand och stirrade på ett sköppiratskepp som dinglade i luften vid sängdörren, förstod själv ingenting och det var obehagligt "vi mot dem" scenario. Skämdes hyfsat och flickvännen grät och grät för hon hade blivit slagen av sin pappa tidigare, usch för antihistaminer. Gunget känner jag igen ifrån attarax, hade legat och sovit, vaknade kissnödig och klev upp, slungades fram, när motoriken slagits tillbaks så rätade jag på mig och slungades bak, fann mig i det och gungade till ringen för att dunsa ner för att göra min grej.
Citera
2015-07-28, 20:17
  #3
Medlem
NP Möllroths avatar
En av de ruggigaste hallucinationerna var att jag såg en molnig natthimmel genom väggar och tak. Tänkte att jag snabbt måste inomhus för att inte frosta fast i gräsmattan. Innan dess satt jag på dasset och försökte göra kvällspinket men så fort jag satt mig ner trodde jag att jag var nån annanstans. Sen blev jag en kort stund på det klara var jag var och tänkte att jag måste till sängs men det tog inte många sekunder så var jag igen på nåt annat ställe. Skulle tro att den farsen pågick i en timme innan sovrumsincidenten.
Citera
2015-07-29, 02:01
  #4
Medlem
forfoxsakes avatar
Gillar texten och tror på din historia, men;
Citat:
Ursprungligen postat av NP Möllroth
Styrkan på fm var 1mg och jag tryckte i mig fyra. Efter en stund så kom lugnet tillbaka och vid halvnio tog jag tre 50mg lerg.
4 mg flunitrazepam, den klassiska värstingbenson, missas både i titeln och innehållets analytiska beståndsdelar.
För mig har prometazin nästan noll biverkningar. Har käkar 10 + /dag och dagtid ibland och blandat med det mesta, i någon mån, utom hallucinogener.
Flunitrazepam är däremot ingenting jag skulle lita på för fem öre ens ensamt i lägre, rekreationella doser.
På den substansen kan ju Jesus, Buddha och moder Teresa bli som ett hemlöst psykfall på LSD, Spikklubba och stereoider med uppdrag mord efter att bara försökt få sova ett par timmar.
Varit ren från benso ett tag och det har aldrig varit mitt rus, men tog jag fyra "roppar" och tre lergigan skulle jag rapportera på "ropparna" i första hand 😏

Säkert var det prometazinet som spökade för dig, men ändå.
Citera
2015-07-31, 13:16
  #5
Medlem
NP Möllroths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Gillar texten och tror på din historia, men;
4 mg flunitrazepam, den klassiska värstingbenson, missas både i titeln och innehållets analytiska beståndsdelar.
För mig har prometazin nästan noll biverkningar. Har käkar 10 + /dag och dagtid ibland och blandat med det mesta, i någon mån, utom hallucinogener.
Flunitrazepam är däremot ingenting jag skulle lita på för fem öre ens ensamt i lägre, rekreationella doser.
På den substansen kan ju Jesus, Buddha och moder Teresa bli som ett hemlöst psykfall på LSD, Spikklubba och stereoider med uppdrag mord efter att bara försökt få sova ett par timmar.
Varit ren från benso ett tag och det har aldrig varit mitt rus, men tog jag fyra "roppar" och tre lergigan skulle jag rapportera på "ropparna" i första hand 😏

Säkert var det prometazinet som spökade för dig, men ändå.
Du är på helt rätt spår. Har Lergigan comp pga att jag har en hög toleransnivå mot div mediciner i synnerhet benso. Men jag har upplevt hallisar på Imovan också men det har aldrig varit så här intensivt.
Citera
2015-07-31, 15:22
  #6
Medlem
Jag har lergigan forte.
Går det att flumma på dem?
I så fall: vilken dosering ska en nybörjare ta?
Citera
2015-07-31, 17:02
  #7
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Jag har lergigan forte.
Går det att flumma på dem?
I så fall: vilken dosering ska en nybörjare ta?

Går det att flumma på morötter? Ja, om du holkar ur och använder som rökdon.
Finns väl otaliga trådar om Lergigan. Och förövrigt kan det bli ordentligt skevt, så mitt råd är att skaffa en ordentlig drog om du vill "flumma".....
Citera
2015-07-31, 17:59
  #8
Avstängd
Prepare.Anuss avatar
Ja jag tog faktiskt en lergigan mot lätt ångest här om dagen.

Började höra massa tv spels ljud typ "Plong" "pling" "didelido" och massa skumma ljud.

Tar inte lergigan sedan dess...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback