Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-27, 16:05
  #1
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/har...-ultima-thule/

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...astade-sd-fest

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...d-ultima-thule

http://www.metro.se/nyheter/jimmie-a...!5Sj8xesOcbtk/

Stor medieuppståndelse kring detta. Daniel Poohl får givetvis kommentera:
Det här visar Sverigedemokraternas politiska hemvist. Det är ett parti som kommer ur den nationalistiska, högerextrema miljö där Ultima Thule är en självklarhet, säger tidningen Expos vd Daniel Poohl till TT.

Är detta en skandal eller en storm i ett vattenglas? Den eviga frågan, tjänar eller förlorar SD på detta? Själv känner jag med Ultima Thule från en del ganska bra låtar på Youtube (spelas ju absolut aldrig på radio). Samt videoklipp på Youtube där man kan se dem skälla på nazister som kommit till deras kommentarer, avbröt de inte en spelning också på grund av denna anledning?
Citera
2015-07-27, 16:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Är detta en skandal eller en storm i ett vattenglas? Den eviga frågan, tjänar eller förlorar SD på detta? Själv känner jag med Ultima Thule från en del ganska bra låtar på Youtube (spelas ju absolut aldrig på radio). Samt videoklipp på Youtube där man kan se dem skälla på nazister som kommit till deras kommentarer, avbröt de inte en spelning också på grund av denna anledning?
Spelades väl här om veckan i radio av någon sommarpratare. Men det blev förstås rubriker då också.
Kan inte svära på att det var Ultima Thule, men mycket riktigt var det något liknande band som avbröt en spelning för att någon/några i publiken heilade.

Sannerligen storm i ett vattenglas, även om jag inte tror att det blir mycket till storm.
Band består av bandmedlemmar som säkert är alldeles utmärkta vänner. Att de råkar vara vän med Åkesson talar varken till deras eller hans nackdel, och att de funnit varandra är inte direkt osannolikt.
Citera
2015-07-27, 16:19
  #3
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Spelades väl här om veckan i radio av någon sommarpratare. Men det blev förstås rubriker då också.
Kan inte svära på att det var Ultima Thule, men mycket riktigt var det något liknande band som avbröt en spelning för att någon/några i publiken heilade.

Sannerligen storm i ett vattenglas, även om jag inte tror att det blir mycket till storm.
Band består av bandmedlemmar som säkert är alldeles utmärkta vänner. Att de råkar vara vän med Åkesson talar varken till deras eller hans nackdel, och att de funnit varandra är inte direkt osannolikt.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle21073748.ab

Men där var syftet tydligen någon sorts antirasism. Liza Marklund hävdade ju att "det går bra för Sydkorea, så det kan bo 180 miljoner människor i Sverige". OK, om vi tar en paus på sisådär 50-100 år minst för att bygga motsvarande infrastruktur och anpassa svenskens sinne ..

Tillbaka till Åkesson, är jag tveksam. Vi i denna tråd vet att Ultima Thule inte kan klassas som rasistiska, och spelar vanlig trevlig vikingarock. Men jag tror många dessvärre förknippar namnet med högerextremism, och även tröjorna som bandet och Åkesson har på sig förstärker detta (felaktiga) intryck. Kan nog bli en klassisk bild som används i media i många år framåt för att svärta ner SD.
Titta här! Så här rassssiiiiistiska var SD fortfarande år 2015....
Citera
2015-07-27, 16:20
  #4
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Ultima thule har väl dessutom gjort avbön med all form av högerextremism? Avvisat folk som heilat på deras konserter med mera?

Shit alltså, Jimpa är på fest med ultima thule, stoppa pressarna nu döööör vi

Ultima thules ursprung är väl lika som SD:s ursprung.
Med betoning på ursprung och inte dagens varianter av de båda.
Kan lika gärna rapportera om Tysklands "ursprung" under 1930-talet
Citera
2015-07-27, 16:31
  #5
Medlem
Nyheter24 har en artikel med en poll och frågan om det var fräscht av Åkesson att vara på bild med Ultima Thule. 80% svarade ja.
Citera
2015-07-27, 16:32
  #6
Medlem
fishANDchipss avatar
Jag är rädd för att det här ställer till det! Folk blev hjärntvättade angående Ultima Thule på 90-talet precis som att folk blivit hjärntvättade angående SD på 2000-talet. Det här var faktiskt en seger för ljug media, nu fick dom material att gå på så att dom kan fortsätta måla upp Jimmie som en rasist. Det här älskar dom! Själv blev jag riktigt glad av att få se hur min politiska förebild gillar samma musik som jag. Nu känner jag ännu mer gemenskap med Jimmie.
Citera
2015-07-27, 16:33
  #7
Medlem
lirareflashbacks avatar
Tragiskt att ultima thules lat "fadernesland" inte ar var nationalsang.
http://m.youtube.com/?#/watch?v=8PJ6nYfLrJw

Tror inte att detta kommer att paverka SD sarskilt negativt alls men med tanke pa att massmedia inte skrev om att SD nu ar Sveriges andra största parti och har gatt om Moderaterna i sentios senaste Opinionsundersokning, sa kommer man val gora allt i sin makt for att smutskasta SD i ett desperat forsok att inte behöva skriva pa forsta sidan hur bra det gar for SD och hur mkt svenska folket lessnat pa allt fjaskande for var nya adel - invandrarna.
Skall bli intressant att folja denna ultima thule grej.
Hoppas SD vaxer ytterligare 2% som resultat av det!
Citera
2015-07-27, 16:50
  #8
Medlem
Socialkonservativs avatar
Ultima Thule är ju precis som all annan vikingarock ren och skär skit. Men vad finns det egentligen för bevis för att bandet skulle vara "högerextremt" och "rasistiskt?
Citera
2015-07-27, 16:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Ultima Thule är ju precis som all annan vikingarock ren och skär skit. Men vad finns det egentligen för bevis för att bandet skulle vara "högerextremt" och "rasistiskt?

För att Aftonbladet har bestämt så förstås.
Citera
2015-07-27, 16:56
  #10
Medlem
Drottningen av Mångkultur, Liza Marklund, spelade ju för fan Thule under sitt sommarprat (förvisso för att bevisa nån poänglös öppenhetsprincip). Kissar verkligen rödingarna ned sig så av att höra en upprockad (och rätt värdelös) version av Du Gamla Du Fria. Dom griper verkligen efter halmstrån nu vilket är underhållande i sig.
Citera
2015-07-27, 16:56
  #11
Medlem
Då får vi väl önska media o expo lycka till då.
Det kan de verkligen behöva med tanka på att SD rusar mot att bli största parti.
Är dock rejält tveksamt till att denna chocknyhet lär få den effekt de önskar.

Allt rullar nämligen på som vanligt med oförminskad styrka därute bland vanligt folk.
Bomber o handgranater, brinnande bilar, nya asylboenden mm mm mm.

Jag måste erkänna att jag först hajade till när jag läste detta. Men spelade ofta UT på fester själv tillsammans med folk från den yttre vänsterkanten utan att reflektera över om musiken, som var bra, stod för något politiskt budskap. (Ja, jag kan festa med såna jag har noll politisk samhörighet med). Jag ha nämligen en helt annan syn på begreppet "Allas lika värde" än de politiker och journalister som tragglar det dagarna i ända och bor i helvita områden och umgås bara med likasinnade.
Citera
2015-07-27, 16:57
  #12
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Haha, tragiskt att flera tror att detta kommer påverka opinionen och väljarna i negativ riktning för SD. De har gått igenom drev efter drev med sanningar, osanningar, halvsanningar, fabricerade storys, och rena rama lögnerna - tror ni då att Åkesson som gått på fest, låt vara med nationalistiska och vikingarockspelande Ultima Thule (vilka jag älskar), kommer få väljarna att fly partiet? Då är ni allt bra blåögda, naiva och mer räddhågsna än de flesta!

De riktiga kriserna har partierna redan gått i genom - fram till valet behöver de bara cruisa fram och lita på att valarbetarna i ghettona gör sitt, då blir nästa val en otrolig framgång med uppemot 25-30% av rösterna till SD!

Vi är förbi den fasen då det gjorde skillnad vad SD gjorde och inte gjorde - nu är bollen i rullning och det är vad de andra partierna som bestämmer hur framtiden kommer se ut, i all fall i viss mån, men så länge dessa vägrar inse och förstå vad som driver på SDs framgångar, ja då är de körda... Svenskarna är så innerligt trötta på detta vanstyre och fler vaknar varje minut - "Sjuklövern" har gjort sitt och framtiden är vår, kära SDare!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback