Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-01, 13:24
  #13
Medlem
Struisvogels avatar
Ska nog inte vara någon fara om ni inte tar för mycket. Som du själv skrev så kan det vara bra att börja med att ta syran och sen när ni har nått peaken så kan ni avgöra om ni vill ta mdma eller inte.

Jag körde på denna plan för min första hippie filp på festival.
Citera
2015-08-01, 13:48
  #14
Medlem
Custom_mades avatar
Har testat combon själv, men endast mindre doser.

Mdma är väldigt, om inte helt otroligt, svårt att snetrippa på. Därför brukar man rekommendera en rätt hög nybörjardos då det ändå är extremt liten chans att man mår dåligt. Även i terapi-syften.

Jag skulle försöka få de två att infalla ganska samtidigt, kanske börja trippa ett tag innan man käkar mdma då en tripp håller i sig längre?
Citera
2015-08-02, 22:45
  #15
Medlem
dunderdasens avatar
Tror det kan vara riktigt fett att candyflippa på festival!
Citera
2015-08-02, 22:53
  #16
Medlem
g-in-a-gis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Tror det kan vara riktigt fett att candyflippa på festival!
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Ska nog inte vara någon fara om ni inte tar för mycket. Som du själv skrev så kan det vara bra att börja med att ta syran och sen när ni har nått peaken så kan ni avgöra om ni vill ta mdma eller inte.

Jag körde på denna plan för min första hippie filp på festival.

Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Har testat combon själv, men endast mindre doser.

Mdma är väldigt, om inte helt otroligt, svårt att snetrippa på. Därför brukar man rekommendera en rätt hög nybörjardos då det ändå är extremt liten chans att man mår dåligt. Även i terapi-syften.

Jag skulle försöka få de två att infalla ganska samtidigt, kanske börja trippa ett tag innan man käkar mdma då en tripp håller i sig längre?

Citat:
Ursprungligen postat av djpsykos
Jag candyflippade för första gången på Roskilde festivalen detta året, har kört mycket mdma i mina dagar men aldrig testat LSD, men fy fan vad fett det var dock så var det i Danmark och där bryr sig polisen och vakter om ifall du är helt borta så länge du inte skadar någon annan. De lapparna jag hade på Roskilde var mellan 150<200 ug.

Nästa gång för min del blir de bara LSD för att se hur det känns ensamt.

Må väl
Tack för svaren, även om jag inte hann läsa dom innan vi gjorde det!

Dessa två substanser är verkligen som gjorda för varandra, riktig jävla go blandning när MDMAt började smyga sig på! Jag tog lapp på 180 ug och min vän en halv, jag tyckte min syradelen blev lite för mycket att hantera ibland, jag skulle nog tagit en halv jag med. Alla människorn blev riktigt skeva och ibland var det som att vara i någon monsterfilm eller något. Helt förvridna ansikten och utmärglade kroppar, såg riktigt äckligt ut att va i havet av detta hahah. Men att gå "ut i verkligheten", ut från dansgolvet och mot toaletter eller liknande var ännu mer skrämmande, tog ett bra tag innan jag kunde samla mig så mycket att jag kunde överväga att gå ut och ta mig MDMAt.

Även om syratrippen var skrämmande ibland så var den ändå underbar, rushen och känslan i kroppen man får av musiken tycker jag slår den av MDMA, en halv lapp hade varit perfekt tror jag. Då känner man sig fortfarande klar och med i matchen men får ändå dom positiva effekterna. Nu blev det lite för mycket ibland och man fastnade i konstiga loopar som dom flesta säkert känner till, är man hemma är det ju bara intressant, men ute bland folk lite läskigt. Att bara stå och titta på dessa djur var sjukt intressant, jävla masspsykos egentligen, man ser verkligen hur fulla vissa är, går totalt på autopilot.. Det var som att man hela tiden såg allas allra fulaste miner, och på det den karikatyriska känslan som LSD ger, alla ansiktsdrag, miner och gester blir överdrivna och förstorade. Intressant!

Vi tog MDMAt 4-5 timmar efter LSDn, jag tog 100 mg, var fortfarande megatrippad, min vän tog den tänkta dosen på 180. Mycket bra att ha olika doser färdiguppvägt och förpackade förövrigt, bara att bomba på!
När sen MDMAt börjar slå, då jävlar vad det händer grejer. De verkligen gifter sig med varandra. Man får i princip bara alla positiva egenskaperna av båda, och de "negativa" (i detta sammanhang) från syran försvinner. Kan bara rekommendera detta! Men ta det lugnt med syran, hade nog varit en jääävligt jobbig kväll för mig om jag inte haft ganska ordentlig erfarenhet av hallucinogener..

Sen rullade vi bara på ut på stan med en liten påfyllnad MDMA, grymt rolig kväll och inte speciellt sliten idag, bara lite stel i nacke/axlar och rätt trött, som det ska vara alltså!
Citera
2015-08-02, 23:45
  #17
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Candyflippa är perfekt på festival imo. Kör ganska lugn dos så du är vid medvetande. så kommer du få det riktigt fett!
Citera
2015-08-03, 00:48
  #18
Medlem
Custom_mades avatar
Hur gör man en klassisk candyflip egentligen?

I mitt huvud så känns det som trippen inte KAN gå fel om man är påverkad av molly, men eftersom trippen är längre så skulle jag slängt i mig molly typ en timme in i trippen?

Någon som har mer erfarenhet som vill dela med sig, är väldigt intresserad då jag och en polare åker till stugan för att käka lappar och vandra i fjällen snart och har mdma kvar som nog skulle sitta fint då, antar att man hamnar på helt olika nivåer dock? Vore ju trevligt att vara på samma nivå ungefär ändå.
Citera
2015-08-03, 09:19
  #19
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Hur gör man en klassisk candyflip egentligen?

I mitt huvud så känns det som trippen inte KAN gå fel om man är påverkad av molly, men eftersom trippen är längre så skulle jag slängt i mig molly typ en timme in i trippen?

Någon som har mer erfarenhet som vill dela med sig, är väldigt intresserad då jag och en polare åker till stugan för att käka lappar och vandra i fjällen snart och har mdma kvar som nog skulle sitta fint då, antar att man hamnar på helt olika nivåer dock? Vore ju trevligt att vara på samma nivå ungefär ändå.
Du tar lappen/lapparna först och väntar kansle 1-2h innan du droppar mdmat. Är nog inte så kul att dala på mdma när man peakar på syra.
Citera
2015-08-03, 09:29
  #20
Medlem
g-in-a-gis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Hur gör man en klassisk candyflip egentligen?

I mitt huvud så känns det som trippen inte KAN gå fel om man är påverkad av molly, men eftersom trippen är längre så skulle jag slängt i mig molly typ en timme in i trippen?

Någon som har mer erfarenhet som vill dela med sig, är väldigt intresserad då jag och en polare åker till stugan för att käka lappar och vandra i fjällen snart och har mdma kvar som nog skulle sitta fint då, antar att man hamnar på helt olika nivåer dock? Vore ju trevligt att vara på samma nivå ungefär ändå.
Vänta runt 4 timmar mellan skulle jag säga, iaf om du bara vill dosera MDMA en gång som jag brukar vilja. Gillar inte att fylla på direkt. 3 timmar minst tycker jag.
Citera
2015-08-04, 00:53
  #21
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-in-a-gi
Tack för svaret! Jag tror det kan bli mäktigt också, är inte orolig för min del, mer för min kompanjon som inte har så mycket erfarenhet av psykadeliska droger, han får nog nöja sig med en halv lapp (80ug) denna gång, men tillsammans med MDMA tror jag det kan bli riktigt fett ändå!
Ser fram emot detta! Återkommer med hur det gick
jag förstår! en halv lapp tycker jag låter väldigt bra då, så man inte tar några onödiga risker o han snear ur ordentligt då så blir bådas trippar blir helvete, så en halv lapp klockrent!

det förstår jag! gör gärna det för detta skulle jag själv vilja testa senare i livet!
mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback