Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-27, 05:06
  #1
Medlem
Jag har alltid haft psykiska besvär och alltid varit emot att vara inlagd på nån psykavdelning. Nu mår jag väldigt dåligt och undrar om psyk kan va nåt för mig. Hur ser dagarna ut där och va är era erfarenheter?

Va fan ska vi göra för att få slut på vårt lidande? Ja orkar verkligen inge mer
__________________
Senast redigerad av Karamell86 2015-07-27 kl. 06:00.
Citera
2015-07-27, 05:32
  #2
Medlem
UnknownPlayer3s avatar
Inlagd två gånger som 14 och 15åring, ALDRIG igen. Blev fullproppad av mediciner och minns inte ett skit, vet bara att jag mådde sämre där inne. Sov dessutom 20h per dygn. Tror det var två vändor, den ena två veckor och den andra en månad. Fyfan, aldrig igen.

Fick dessutom en del mediciner som det senare visade sig att jag var väldigt allergisk emot.

Nej, aldrig igen. Sedan gå och käka med lullare och annat löst och konstigt folk. Första gången jag kom dig så blev jag kramad av en märklig brud som jag aldrig träffat innan.

Aldrig blivit inlåst som vuxen dock.
Citera
2015-07-27, 05:37
  #3
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Det kan nog bero på vad du är inlagd för och vad du har för inställning i livet. Är glaset halvtomt eller halvfullt? Vad jag har hört från en säker källa är det inte en trevlig upplevelse.
__________________
Senast redigerad av Gunnilas-bulle 2015-07-27 kl. 05:43.
Citera
2015-07-27, 05:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownPlayer3
Inlagd två gånger som 14 och 15åring, ALDRIG igen. Blev fullproppad av mediciner och minns inte ett skit, vet bara att jag mådde sämre där inne. Sov dessutom 20h per dygn. Tror det var två vändor, den ena två veckor och den andra en månad. Fyfan, aldrig igen.

Fick dessutom en del mediciner som det senare visade sig att jag var väldigt allergisk emot.

Nej, aldrig igen. Sedan gå och käka med lullare och annat löst och konstigt folk. Första gången jag kom dig så blev jag kramad av en märklig brud som jag aldrig träffat innan.

Aldrig blivit inlåst som vuxen dock.

Va hemskt.
Trots min långa historia av psykisk ohälsa har jag provat medicin en enda gång som bara förstärkte mina fördomar om mediciner. Om det är mest mediciner är det inge för mig, trodde det var stora doser av samtal.
Citera
2015-07-27, 05:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Det kan nog bero på vad du är inlagd för och vad du har för inställning i livet. Är glaset halvtomt eller halvfullt?

Halvtomt tyvärr, vilken roll spelar det?
Citera
2015-07-27, 07:14
  #6
Medlem
Så länge du inte har försökt eller planerar att ta ditt liv så undvik det. Spenderat ca 4 månader på psykiatrisk avdelning, du blir fullproppad med medicin och har verkligen ingenting att göra om dagarna, vilket i många fall får dig att må sämre.
Citera
2015-07-27, 08:27
  #7
Medlem
Spinnflugans avatar
Många som ligger inne har en psykotisk problematik och/eller sönderstressad. Det sista man skall gärna för dem är att låta de aktivera sig. Vill du ha aktiviter så gå på Gröna lund.😂
__________________
Senast redigerad av Spinnflugan 2015-07-27 kl. 08:29.
Citera
2015-07-27, 08:45
  #8
Avstängd
AntiBuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownPlayer3
Inlagd två gånger som 14 och 15åring, ALDRIG igen. Blev fullproppad av mediciner och minns inte ett skit, vet bara att jag mådde sämre där inne. Sov dessutom 20h per dygn. Tror det var två vändor, den ena två veckor och den andra en månad. Fyfan, aldrig igen.

Fick dessutom en del mediciner som det senare visade sig att jag var väldigt allergisk emot.

Nej, aldrig igen. Sedan gå och käka med lullare och annat löst och konstigt folk. Första gången jag kom dig så blev jag kramad av en märklig brud som jag aldrig träffat innan.

Aldrig blivit inlåst som vuxen dock.
Du säger du minns inte ett skit ändå beskriver du händelser på barnpsyk?
Citera
2015-07-27, 13:22
  #9
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Stillsamt och allmänt skönt ibland inne på psyket.
Citera
2015-07-27, 14:20
  #10
Medlem
UnknownPlayer3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
Du säger du minns inte ett skit ändå beskriver du händelser på barnpsyk?

Minns enbart små fragment, är det så konstigt?
Citera
2015-07-27, 16:07
  #11
Medlem
Har varit inlagd 3 gånger i tre olika städer(Vadstena,Linköping och Motala),tycker psyk är ungefär som ett äldreboende,man fikar typ 4 gånger om dagen,kollar på tv,i mitt fall ritar/skriver. I Linköping så hade dom t om en gitarr! På psyket i Vadstena och Motala så fick jag ha laddaren till min laptop. Kommer inte på så mycket just nu,fråga om det är något mer!

Kan säga att psyket inte är så farligt,det har vairt riktigt trevlig personal,läkare och patienter på mina vistelser.
Citera
2015-07-27, 19:58
  #12
Medlem
finkelsteins avatar
Blev tvångsintagen en gång och va på psyk i 14 dagar. Kan säga att det blev rätt långtråkigt efter ett tag då man man gjorde samma saker varje dag. kl 8 frukost. Fika. kolla på tv. Lunch. Fika. Middag. Kolla på tv. Kvällsmat.

Antar att dom vill att man ska komma in i normala rutiner och inte tänka för mycket utan vila ut och bara ta det lugnt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback