Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-26, 17:38
  #1
Medlem
Man har stött på många killar som ser normala/bra ut, har huvudet på skaft, karisma, positiv energi osv, men som ändå kan vara hur lata som helst. Gilla arbetslöshet, spela dator hela tiden osv.

Jag har aldrig stött på en sådan tjej dock. Det är oftast övervikt, katter, ser inte hälsosamma ut, verkar inte heller gilla sin situation.

Verkar som att snygga tjejer per automatik också är karriärsinriktade. Eller vad är det som "kommer före" och kanske triggar det andra, är det att ambitionen skapar utseendet eller tvärtom? Haha.

Har så grymt svårt att se framför mig hur en snygg, uppsminkad tjej med moderna kläder och smal, vältränad kropp kommer hem, lägger sig på soffan och spelar tv-spel hela dagen. Och nästa. Och nästa. Ljuger för arbetsförmedlingen om sökta jobb, med ett pillemariskt leende. Känner ni nån sån? Är det ens möjligt? Jag vet att det vid första anblick låter ologiskt och absurt med ett sånt påstående, men nånting inom mig vill seriöst ställa frågan: Är det ens möjligt?
Citera
2015-07-26, 17:46
  #2
Medlem
Tjejer är i regel mer extroverta och sociala och bryr sig mer om "status".

Däremot finns det snygga tjejer som är så som du beskriver. Jag kände en snygg tjej som hade problem med drog- och TV-spelsberoende och var deprimerad. Men som du säger brukar deras utseende förfalla om deras ohälsa pågår en längre tid.
Citera
2015-07-26, 17:54
  #3
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Tjejer blir omhändertagna. Särskilt snygga, attraktiva tjejer. Psykologiskt tror människor att ett vackert yttre innebär ett vackert inre. Snygga tjejer är därför goda pga sin snygghet, och därför förtjänar de mer omhändertagande än fula.

Tjejer omhändertas samhället, av andra kvinnor, och särskilt av män (sk vita riddare, fjantar som hoppas bli belönade med sex).

Därför blir betydligt färre tjejer förlorare i livets lotteri. Och därför blir inga fula kvinnor riktigt framgångsrika i samhället!

Pojkar däremot blir tvärt om osynliggjorda och skuldbelagda. Pojkar som börjar bli killar ska klara sig själva. Killar är även biologiskt sämre på att be om hjälp, för vår biologiskt styrda könsroll får killar att många ggr hellre ta livet av sig än "söka hjälp" hos pjoskande kärringar som inte sällan inte ens gillar pojkar och definitivt inte förstår deras svårigheter, sk feminister eller batikhäxor.
Citera
2015-07-26, 18:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apostrophe
Tjejer är i regel mer extroverta och sociala och bryr sig mer om "status".

Däremot finns det snygga tjejer som är så som du beskriver. Jag kände en snygg tjej som hade problem med drog- och TV-spelsberoende och var deprimerad. Men som du säger brukar deras utseende förfalla om deras ohälsa pågår en längre tid.

Tror du hon hade varit så även utan drogberoendet?
Citera
2015-07-26, 18:05
  #5
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap
Har så grymt svårt att se framför mig hur en snygg, uppsminkad tjej med moderna kläder och smal, vältränad kropp kommer hem, lägger sig på soffan och spelar tv-spel hela dagen. Och nästa. Och nästa. Ljuger för arbetsförmedlingen om sökta jobb, med ett pillemariskt leende. Känner ni nån sån? Är det ens möjligt? Jag vet att det vid första anblick låter ologiskt och absurt med ett sånt påstående, men nånting inom mig vill seriöst ställa frågan: Är det ens möjligt?

Nä det är inte möjligt för det för det du säger är självmotsägande. Man kan inte vara smal och vältränad som fan och samtidigt ligga på soffan hela dagarna och äta chips och spela tv-spel. Man kan kanske göra det i en vecka men varför? Finns kvinnor som har varit snygga men drabbats av psykiska issues och nu väger 100 kg och tittar på facebook och tv-hela dagarna. Kräver tydligen ett starkt psyke för att upprätthålla sin "snygghet".
Citera
2015-07-26, 18:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Tjejer blir omhändertagna. Särskilt snygga, attraktiva tjejer. Psykologiskt tror människor att ett vackert yttre innebär ett vackert inre. Snygga tjejer är därför goda pga sin snygghet, och därför förtjänar de mer omhändertagande än fula.

Tjejer omhändertas samhället, av andra kvinnor, och särskilt av män (sk vita riddare, fjantar som hoppas bli belönade med sex).

Därför blir betydligt färre tjejer förlorare i livets lotteri. Och därför blir inga fula kvinnor riktigt framgångsrika i samhället!

Pojkar däremot blir tvärt om osynliggjorda och skuldbelagda. Pojkar som börjar bli killar ska klara sig själva. Killar är även biologiskt sämre på att be om hjälp, för vår biologiskt styrda könsroll får killar att många ggr hellre ta livet av sig än "söka hjälp" hos pjoskande kärringar som inte sällan inte ens gillar pojkar och definitivt inte förstår deras svårigheter, sk feminister eller batikhäxor.


+1. Vad är dina tankar om vi lyfter fram det egna gillandet av situationen (och det behöver då inte ha med utseende att göra)? Många killar kan ju verkligen gilla att slå dank och inte göra nåt vettigt. Kan tjejer gilla det, en lång tid, och liksom vara helt normala? Jag tror de har stor press på sig att göra vettiga saker, för stor press för att kunna slappna av och glatt sjunka in i ett slackerliv.

För övrigt, jag tycker det låter så konstigt då folk påstår att män är mer karriärsinriktade än kvinnor, jag tycker det känns tvärtom.
Citera
2015-07-26, 18:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Nä det är inte möjligt för det för det du säger är självmotsägande. Man kan inte vara smal och vältränad som fan och samtidigt ligga på soffan hela dagarna och äta chips och spela tv-spel. Man kan kanske göra det i en vecka men varför? Finns kvinnor som har varit snygga men drabbats av psykiska issues och nu väger 100 kg och tittar på facebook och tv-hela dagarna. Kräver tydligen ett starkt psyke för att upprätthålla sin "snygghet".

Ok, en timme på gymmet men i övrigt framför tv-spelet, då Jo det kräver ju en viss geist för att upprätthålla utseende, även för killar men kanske inte lika mycket (för tjejer verkar ha lättare att gå upp i vikt).
Citera
2015-07-26, 19:36
  #8
Medlem
Ja


Snygga tjejer kan vara slacker och Losers likaså de kan va allt annat här i världen, Varför skulle de inte kunna vara det?
Citera
2015-07-26, 19:59
  #9
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Därför blir betydligt färre tjejer förlorare i livets lotteri. Och därför blir inga fula kvinnor riktigt framgångsrika i samhället!
Anna Kinberg Batra är väl inte så snygg, Angela Merkel...
Citera
2015-07-26, 20:01
  #10
Medlem
Finns en hel del snygga tjejer som slutar som knarkarbrudar. Slitna och sexuellt utnyttjade mot narkotika. Inga ambitioner, inga framtidsutsikter. Helt enkelt förstörda.
Citera
2015-07-26, 20:14
  #11
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Anna Kinberg Batra är väl inte så snygg, Angela Merkel...
Carin Jämtin, Mona Sahlin, Nalin Pekgul, Madeleine Albright, Margaret Thatcher listan kan göras oändlig.

Däremot tror jag att tjejer/kvinnor som själva uppfattar sig som fula ofta har sämre självförtroende än de som uppfattar sig attraktiva, eftersom utseendet för kvinnor är mer centralt än för män. Kvinnor blir mer bedömda utifrån hur de ser ut. Attraktiva kvinnor får lättare positiv feedback än oattraktiva, bara av det skälet.
Citera
2015-07-26, 20:21
  #12
Medlem
nittionios avatar
Stöter ofta på tjejer, liksom killar, som inte orkar ta tag i sina liv och nöjer sig med deras livsituation även om man märker på dom att dom helst hade velat gå vidare och utveckla sina liv. Snygga sådana också.

Om man får generalisera så känns det som att dessa blir kvar i kassan på Ica, träffar en kille och får barn när dom är 25 och livet flyter sedan på.

Känner en del tjejer som också bor ihop med sin bästa kompis och dessa passar bra in på din beskrivning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback