Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 17:37
  #169
Medlem
Det var länge sen jag slutade bry mig om allehanda nasare på stan, när man var ung kanske man stannade till av nyfikenhet. Det må vara Amnesty eller zigenarskojare några pengar eller påskrifter får de inte. De som jag ev. vill stödja vet jag att de finns när det passar mig.

Undrar aldrig folk varför det bara är romer som håller på med detta? Som om det bara fanns de som var fattiga och utsatta i dagens Europa, eller varför de hållit på med detta i århundranden? Har denna trasproletariatskultur ingen vilja till utveckling?

Klart at det är "organiserat", individuellt eller som trafficking, det är ju inte så att man plötsligt blir hungrig, åker ett par tre tusen km och tigger ihop en slant för att stilla hungern.

Och av Reinfeldt/Ullenhag regimen fick de t.o.m. en egen regeringsutsedd kommission, "Kommissionen mot antiziganism". Med eget kansli och websida som gör allt de kan för att främja tiggarinvasionen.

Emir Kusturicas film "Zigenarnas tid" som var en stor framgång i slutet av 80-talet hos kultureliten hade i dag förmodligen i dag stämplats som antiziganizm.
2015-07-29, 20:01
  #170
Medlem
Maktcampares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Det här är ju en bluff som pågått i flera år, inget nytt. Ser du en zigenare eller en sliskig kille, då är det en bluff
Tumme upp för det..
2015-07-29, 22:12
  #171
Medlem
Tappa en femma eller tia på backen, så ska ni få se hur döva de är. Det hör de garanterat. =)
2015-07-29, 23:08
  #172
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Emir Kusturicas film "Zigenarnas tid" som var en stor framgång i slutet av 80-talet hos kultureliten hade i dag förmodligen i dag stämplats som antiziganizm.
Stämmer bra det, en kulturtant jag känner via andra vänner, vägrar konsekvent se den filmen.
Tråkigt, då jag med största besvär lyckade ladda hem den.
Men jag har sett den på SVT då det begav sig...
2015-07-30, 07:40
  #173
Medlem
Varför ska man ge sina surt förvärvade slantar åt någon annan?
De har haft samma chans till arbete och tjäna pengar som jag, men de har valt spriten, knarket, eller lethet istället, då kan de fan stå sitt kast, avskum.
2015-07-30, 14:17
  #174
Medlem
Lobengulas avatar
Efter diskussion med kollegorna så låses tråden. Tiggares olika sätt att lura till sig slantar kan tas i den stora tiggartråden. Är det själva bedrägeriet i sig så kan det diskuteras i delforumet Brott och brottsbekämpning.

Tråd låst


/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback