Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-10-20, 13:15
  #1
Medlem
Silvertårars avatar
Okej nu är det såhär. Jag är konstnär.
Men hur fasen kan jag lära mig graffa??
Jag kan måla i olja det e lungt men nu har graffitin som konst satt sina spår. Jag vill lära mig men känner ingen som e bra på det. Visst jag vet folk som "målar" men det ser skit ut och dom fular med färgen, alltså spar på färgen.
Såå härliga folk som kan detta. HJÄLP!
Jag håller på med ue så jag vet övningställen som är dugliga men jag vill gärna ha några tips och vart man får tag på billiga prylar. För finns det något som jag hatar är det folk som tar upp bra ytor med skit.
MVH/Stigma
Citera
2005-10-20, 14:42
  #2
Medlem
http://www.highlights.nu/
Citera
2005-10-20, 16:49
  #3
Banned
fiveOne5s avatar
Precis, ue är ue, graffiti är graffiti!
Burkar o grejjs köper du på highlights antingen via hemsidan eller butiken på östgötagatan. Till att börja med kan du ju köpa aerosolart burkarna som har lite lägre tryck och det allstå går lite segare med, det är ju bättre i början. Dessutom är det billigare, så går det åt helvete har du bara kastat bort 33 kronor på en burk istället för 45 som montana gold burkarna kostar!
Lycka till!
Citera
2005-10-20, 17:30
  #4
Banned
OHIOs avatar
Ni kanske ska läsa tråden igen! Hon frågar om hur man lär sig graffiti inte var man köper burkar. Kolla in Staffan Jacobssons böcker den spraymålade bilden och spraykonst, finns på bibloteket.
Citera
2005-10-20, 17:38
  #5
Medlem
erphermans avatar
Kolla in andras stilar och skissa / öva, det ger resultat.
Citera
2005-10-20, 17:50
  #6
Medlem
jag vill gärna ha några tips och vart man får tag på billiga prylar.


det är nog du som ska läsa igen.
Citera
2005-10-20, 17:59
  #7
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av city
jag vill gärna ha några tips och vart man får tag på billiga prylar.

Vilken stad befinner du dig i?
http://www.henxs.com brukar ha burkar som är ett par kr billigare än i sverige. Beställer du för över 200eur så ska det vara gratis frakt.

Troligen så kan du nog skippa alla sämre burkar eftersom du verkar vara ute efter att få bra resultat och med tanke på att du redan är bekväm med färg och målande så vet du säkert ungefär vad du vill göra och ha ut av det hela.
Citera
2005-10-20, 19:14
  #8
Banned
OHIOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av city
jag vill gärna ha några tips och vart man får tag på billiga prylar.


det är nog du som ska läsa igen.

me bad sorry
Citera
2005-10-21, 15:52
  #9
Medlem
du kan ju köpa graffiti world eller Writers United med "wufc"crew å skissa av å läsa.
Citera
2005-10-21, 18:45
  #10
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Redy, set, spray!
Jaha, som föranat så är det här botten på Flashback. Loosers snackar om att "graffa" så gott de kan på sin rinkebysvenska...
Citera
2005-10-21, 20:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Jaha, som föranat så är det här botten på Flashback. Loosers snackar om att "graffa" så gott de kan på sin rinkebysvenska...

Tänkte samma sak. Typ. Vad är det för idiotrubrik?
Citera
2005-10-22, 11:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Precis, ue är ue, graffiti är graffiti!
Burkar o grejjs köper du på highlights antingen via hemsidan eller butiken på östgötagatan. Till att börja med kan du ju köpa aerosolart burkarna som har lite lägre tryck och det allstå går lite segare med, det är ju bättre i början. Dessutom är det billigare, så går det åt helvete har du bara kastat bort 33 kronor på en burk istället för 45 som montana gold burkarna kostar!
Lycka till!

Aerosolart suger ju, köp montana lätt värt 2 spänn extra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback