Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-26, 14:05
  #1
Medlem
Channings avatar
Tycker den serien är guld. Har bara sett ströavsnitt men fick svar av TV 10 att den skulle repriseras i sommar. Men de visade ju bara ett par av avsnitten i repris? Någon som vet något mer?
Citera
2015-07-26, 14:11
  #2
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channing
Tycker den serien är guld. Har bara sett ströavsnitt men fick svar av TV 10 att den skulle repriseras i sommar. Men de visade ju bara ett par av avsnitten i repris? Någon som vet något mer?
Finns det inte en hel del avsnitt av denna serie på YouTube, eller är det kanske någon snarlik serie jag tänker på?
Citera
2015-07-26, 15:29
  #3
Medlem
Finns på Viasat Play. Ta en gratismånad.
Citera
2015-07-26, 17:49
  #4
Medlem
Jag blir bara deprimerad av att se sånt där. Det amerikanska rättsystemet är inte rättvist, många sitter oskyldigt dömda i fängelser i USA samt att jag tycker att straffen är för höga där borta. Sedan så verkar det som att folk våldtar varandra i fängelser i usa hela tiden också, nej jag förstår inte varför du tycker att det är kul att se sånna där doumentrer. Jag har sätt väldigt många dokumentärer om amerikanska fängelser och det gör mig bara deprmerad
Citera
2015-07-26, 19:24
  #5
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av building1
Jag blir bara deprimerad av att se sånt där. Det amerikanska rättsystemet är inte rättvist, många sitter oskyldigt dömda i fängelser i USA samt att jag tycker att straffen är för höga där borta. Sedan så verkar det som att folk våldtar varandra i fängelser i usa hela tiden också, nej jag förstår inte varför du tycker att det är kul att se sånna där doumentrer. Jag har sätt väldigt många dokumentärer om amerikanska fängelser och det gör mig bara deprmerad
Håller till fullo med dig. Många oskyldiga sitter inne, dessutom får en del hundraåriga straff. Det känns som ett rättsväsende som är omodernt och inte direkt vackert för USAs anseende.
Citera
2015-07-26, 19:45
  #6
Medlem
Tom Tuckers avatar
Det stora problemet är att det är jävligt många fler skyldiga som inte sitter inne än oskyldiga som sitter inne.
Citera
2015-07-26, 19:50
  #7
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Det stora problemet är att det är jävligt många fler skyldiga som inte sitter inne än oskyldiga som sitter inne.
Va? Det måste ju vara bättre att 10 skyldiga går fria än att en oskyldigt sitter inne, eller?
Citera
2015-07-26, 20:37
  #8
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Va? Det måste ju vara bättre att 10 skyldiga går fria än att en oskyldigt sitter inne, eller?

Inte en chans.
Citera
2015-07-26, 20:40
  #9
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Inte en chans.
Jag hoppas att du skämtar, ska människor som är oskyldiga sitta i fängelse tycker du? Tror du att det är kul för anhöriga till dessa stackare? Tänk på att kriminella drägg ofta redan har förstörda relationer till folk de känner, alltså drabbas inte lika många om de hamnar i fängelse.
Citera
2015-07-26, 23:04
  #10
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Inte en chans.
Det säger du tills det är du själv som sitter oskyldigt dömd på ett 145-års fängelsestraff och blir våldtagen i duschen av gängmedlemmar.
Citera
2015-07-27, 00:42
  #11
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det säger du tills det är du själv som sitter oskyldigt dömd på ett 145-års fängelsestraff och blir våldtagen i duschen av gängmedlemmar.

Oskyldigt dömda får man ju räkna med om man ska ha ett rättssystem. I annat fall så skulle det knappt gå att döma någon alls. Visst, skulle 145 år på kåken göra att några hundra skyldiga as skulle dömas så må så vara.
Citera
2015-07-27, 01:33
  #12
Medlem
Någon som har länk förutom viasat?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback