Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-26, 13:51
  #1
Medlem
Jag provade att ladda ned svenska spels fil för pokerklienten. Jag valde att öppna svenska spels fil med "arkivhanteraren". men när jag skulle köra filen så får jag meddelandet "Ett fel inträffade vid inläsningen av arkivet".


hur löser man detta??
Citera
2015-07-26, 13:57
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sponk200
Jag provade att ladda ned svenska spels fil för pokerklienten. Jag valde att öppna svenska spels fil med "arkivhanteraren". men när jag skulle köra filen så får jag meddelandet "Ett fel inträffade vid inläsningen av arkivet".


hur löser man detta??
Har svenska spel en klient för Linux? Länka till filen.
Citera
2015-07-26, 14:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Har svenska spel en klient för Linux? Länka till filen.


å fasiken, jag trodde det gick att köra klienten på vilket os som helst. nu ser jag att svenska spels fil är en windowsfil.
Citera
2015-07-26, 14:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sponk200
å fasiken, jag trodde det gick att köra klienten på vilket os som helst. nu ser jag att svenska spels fil är en windowsfil.
Nej det går inte rakt upp och ner att köra Windows-program i Linux. Vissa kan fungera med Wine, men i det här fallet är det nog inte så troligt. Vill du köra specifika Windows-program som inte går att köra med hjälp av Wine kan du virtualisera Windows i exempelvis Virtualbox eller köra med dubbla operativsystem (dualboot).
Citera
2015-07-26, 19:09
  #5
Medlem
ElCampeadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nej det går inte rakt upp och ner att köra Windows-program i Linux. Vissa kan fungera med Wine, men i det här fallet är det nog inte så troligt. Vill du köra specifika Windows-program som inte går att köra med hjälp av Wine kan du virtualisera Windows i exempelvis Virtualbox eller köra med dubbla operativsystem (dualboot).

Det här. Skulle just skriva samma. Testa med Wine först. Borde gå.
Citera
2015-07-26, 22:38
  #6
Medlem
herrgurkas avatar
Svenska Spels pokerklient funkar under Linux med lite pill.

1. Installera wine.
2. Installera winetricks.
3. Kör winetricks och installera vcrun2005-biblioteket.
4. Installera pokerklienten och börja spela.

Detta funkar i Linux Mint 17 (vilket är baserad på Ubuntu).
__________________
Senast redigerad av herrgurka 2015-07-26 kl. 22:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback