Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-27, 12:13
  #13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nysvenska i tiden: "Kurdisk fest" = misshandel, olaga hot, försök till mordbrand och skadegörelse. Ingen är dock gripen.

Jag har lite svårt för det där med att så fort det samlas folk till fest så ska det bli kaos av det hela. Framförallt så trodde jag bröllop kunde vara lite civiliserade. Hur kul är det för brudparet som man är där för att hylla? Men så fungerar uppenbarligen inte medeltidshjärnorna.
Citera
2015-07-27, 21:42
  #14
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jag har lite svårt för det där med att så fort det samlas folk till fest så ska det bli kaos av det hela. Framförallt så trodde jag bröllop kunde vara lite civiliserade. Hur kul är det för brudparet som man är där för att hylla? Men så fungerar uppenbarligen inte medeltidshjärnorna.

På 70-talet var det lugnt i Bergsjön, man kunde njuta av naturen och lugnet

Bergsjön av i dag är lika rättsosäkert som Stockholm var under 1500-talet, med råttor och lösdrivande mördare i gränderna importerade från Tyskland och Sydeuropa. Straffen när någon av dem blir ertappade och dömda för ett brott skall multipliceras med tio, jmf med en äkta svensk, kryddas med en utvisning!
Citera
2015-07-28, 00:59
  #15
Avstängd
MySpaces avatar
Ja dom är allt underbara våra araber som inte klarar att att ha en konsert och bröllop utan att starta kravaller....
Citera
2015-07-28, 01:04
  #16
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Ja dom är allt underbara våra araber som inte klarar att att ha en konsert och bröllop utan att starta kravaller....

Dom kanske bara försöker anamma det gamla svenska ordspråket "kärlek börjar alltid med bråk"?
__________________
Senast redigerad av SingMeToSleep 2015-07-28 kl. 01:04. Anledning: Missade ett citattecken
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback