Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-26, 11:28
  #1
Medlem
Miljöpartisten och kurdskurken Mehmet Kaplan och kusin / släkt / klan tvärsäkra på att öppna Asylboende och bli rika på på din bekostnad som alla andra Asylbaroner förväntas Klanen Kaplan snart köra omkring i lyxbilar kanske inte Ferraris som brukligt men väl miljömärkta Teslas i miljonklassen. Kopplingen står att läsa här http://ledarsidorna.se/

Medelhavets svarta Guld :
135.00 har plockat opp ur drickat bara i år om man istället lade ned lite krut på att säkra upp Lybien och skicka tillbaks dem skulle det upphöra helt med sjöröveriet , man börjar undra om inte Sicilanska maffian tjänar grova stålar på asyleländet precis som Asylbaronerna i Sverige !

" Det är inte utan att det finns ett politiskt sprängstoff i detta. Att blanda religion, asylmottagning och vinstdrivande verksamhet som byggts upp med skattemedel avsett för folkbildning borde räcka till kilometervis med artiklar och obehagliga frågor till ansvariga. Men. Det finns mera. Mycket mera... Inte bara fuldisel & giftig bottenfärg "

Ps. Såssarnas egen Islamist Omar Mustaffa m.fl. inblandade Samt Moderaternas Waberi :
Även Fria Tider har lite mer fakta i saken http://www.friatider.se/islamister-v...ende-i-sverige
__________________
Senast redigerad av Bajsolle2 2015-07-26 kl. 12:12.
Citera
2015-07-26, 11:33
  #2
Medlem
börsvalps avatar
Bra att du tar upp det bajsolle. Detta ämne förtjänar en egen tråd. Skrivs det tillräckligt om detta på Flashback och alternativa nyhetssidor kommer till slut MSM behöva ta upp detta.
Citera
2015-07-26, 11:57
  #3
Medlem
kakburks avatar
Korruptionen är total i det här landet och det är inte maffia eller andra ljusskygga organisationer utan trippeln stat-politik-media som är värst.
Nej, det är inte märkligt att mainstreammedia är tysta när sånt här händer. Det ligger i deras intresse att inte låta folk få veta.
Och det är typiskt för en av grundförutsättningarna för införande av diktatur är ett kontrollerat informationsflöde.

Sverigedemokrat som stod på plats 26 i en kommun citerade ett flashbackinlägg: Förstasidan.
Sverigedemokratisk sjuttonåring som bar svastika i ett spex: Förstasidan.
Total korruption som går ända upp i regeringen: Ingen sida, inget nyhetsvärde.

Döm själva.
Citera
2015-07-26, 12:19
  #4
Medlem
Jag ser att dom har finansierat köpet av gården med med Forbildnings pengar , Ja då skall det väl användas till fortbildning inte Asylmottagning , Anläggningen ägs således av Svenska Skattebetalares fortbildningspengar INTE av Asylskurkarna !

§ Ser bara fiffel med öronmärkta skattemedel som ligger bakom finansieringen , därmed bedrägeri , trolöshet m.m man kan inte redovisa en enda privat investeringskrona banköverföring bakom köpet av gården !
__________________
Senast redigerad av Bajsolle2 2015-07-26 kl. 12:30.
Citera
2015-07-26, 12:20
  #5
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Kaplan är Tumturks svåger, islamist-nära muslimska förgreningar, nje - inget "scoop" som kommer upp i MSM, om ingen gräver, gräver och åter gräver och hittar något verkligt brännande, direkta kontoöverföringar hitan och ditan, eller något.

Massor av kapitalister i asylindustrin göder sig på folkutbytespolitiken, även politiker. Visst är det vidrigt, och självfallet bra att enskilda ruttna grejer som det här uppmärksammas. Men den som tror att Kaplan får går om några månader efter ett mediadrev, är bra naiv.
Citera
2015-07-26, 12:52
  #6
Medlem
Svenska journalister vågar inte ens skriva om att bostadsministern har uttalat sig positivt om IS-krigare. Och detta är en fjärt i nordanvinden i jämförelse, så varför skulle det uppmärksammas?
__________________
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-07-26 kl. 12:59.
Citera
2015-07-26, 13:48
  #7
Medlem
tlcswes avatar
Detta kanske är överdriven analys/konspiration.

Men vad fan är det för dum muslim som väljer stiftelsenamnet 'Islamiska Förbundet i Sverige', som förkortas IFIS. Tycker han det är coolt att namnet nästan innehar samma bokstäver som ISIS?
Om det hade vart en seriös islamsk stiftelse, hade jag passat mig från att ens komma i närheten av samma förkortning.

Tänk er en Sverigedemokratisk stiftelse som hade förkortningen; WPWVV
När WPWW är en känd nazi-förkrnting och betyder White Pride World Wide.

Tror ni medierna hade gått igång då eller?
Och jag säger inte att SD är rasister/nazister, jag vill bara göra en liknelse. Att det man beskylls många gånger för att vara, borde man passa sig att förknippas med.
__________________
Senast redigerad av tlcswe 2015-07-26 kl. 13:54.
Citera
2015-07-26, 14:16
  #8
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Kaplan är Tumturks svåger, islamist-nära muslimska förgreningar, nje - inget "scoop" som kommer upp i MSM, om ingen gräver, gräver och åter gräver och hittar något verkligt brännande, direkta kontoöverföringar hitan och ditan, eller något.

Massor av kapitalister i asylindustrin göder sig på folkutbytespolitiken, även politiker. Visst är det vidrigt, och självfallet bra att enskilda ruttna grejer som det här uppmärksammas. Men den som tror att Kaplan får går om några månader efter ett mediadrev, är bra naiv.

Naturligtvis så kommer inte Kaplan att avgå frivilligt. Men det finns säkert många högt uppsatta personer som inte tycker om att Mp sitter i regeringen och som ser Kaplan för vad han är, en islamistisk mutkolv och trolig turkisk agent.

När jag låste nyheten om asylboendet i Fria tider så blev jag riktigt oroad men knappast förvånad. Nu är det bara att hoppas på att Mig verket inte ger tillstånd till asylboendet.

Nyval är nog det enda sättet att få slut på den urusla regeringen som sviker på alla sätt. Om Löfven vill framstå som en riktig svensk man med bollar så utlyser han nyval.
Men istället ryktas det om att han tänker avgå till förmån för Ylva Johansson. Tyvärr är en ful och maktgalen kvinna i 50års åldern just vad vi inte behöver just nu som statsminister. Tar det aldrig slut med befängda påhitt?
Citera
2015-07-26, 14:27
  #9
Medlem
CliviaMiniata
"Men istället ryktas det om att han tänker avgå till förmån för Ylva Johansson."
Har du lust att utveckla detta lite mer?
Citera
2015-07-26, 15:33
  #10
Medlem
Skattepengar ämnat för folkbildning går till en vinstdrivande verksamhet. Det är tydligen inte ett scoop längre.

Åsiktskorridoren håller tätt i NySverige. Är någon förvånad?
Citera
2015-07-26, 15:43
  #11
Medlem
Miss.Ebolas avatar
Bortsett från att Kaplan gullar med islamister och att "fortbildningspengar" (vad det nu är) gått till inköpet av en gård, vari ligger det sensationella? På vilket sätt kör klanen Kaplan runt i lyxbilar på skattebetalarnas bekostnad, som TS hävdar med fradga i käften?

Man vill öppna asylboende, men det har ju ännu inte skett. Tvärtom har man ju fått avslag, vilket väl just antyder att Migrationsverket, trots ett skriande behov, har vissa betänkligheter mot den verksamhet som planerar att bedrivas?

(Observera att jag inte på något vis försvarar islamism eller slöseri med skattepengar.)
Citera
2015-07-26, 15:47
  #12
Medlem
Bara tanken på att våra skattepengar går till islamistiska asylbaroner får det att koka inom mig.

Men det som gör mig extra skräckslagen är att det här kan vara en perfekt täckmantel för att starta och stärka upp en konservativ islamistisk organisation. Kan tänka mig att deras boenden blir en indoktrineringsanstalt för en begynnande muslimsk parallellstat i landet.

Trevligt (?) också för flyende från islamistiskt tryck som blir hänvisade till deras inkvartering. En perfekt kartläggning av antiislamistisk opposition.

Grattis, svensk. Det blir inte många dinarer i pension!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback