Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-25, 17:49
  #1
Medlem
Observerads avatar
Jo, det är så att jag är nyinflyttad och i.o.m det nytt bredband (comhem). Jag kickade igång datorn och satte in det externa nätverket/stickan/TP-linken som jag alltid använt, men utan någon som helst reaktion. Jag hittar inget som helst nätverk med andra ord, helt blankt. Misstänkte först att det hade med stickan att göra då den hade blivit lite sned vid flytten så jag åkte och köpte en liknande med senare modell.. och guess what? Samma skit. Sätter in den och inget händer. Jag vet ju att allt annat funkar (wi-fi på ipaden t.ex), så routern går ju.

Vet någon vad fan detta kan bero på? Behöver verkligen åtkomst till nätet via datorn just nu så är lite desperat.

Tack så mycket på förhand!
__________________
Senast redigerad av Observerad 2015-07-25 kl. 17:51.
Citera
2015-07-25, 19:18
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Kolla med kabel först om du inte redan gjort det.
Citera
2015-07-25, 19:21
  #3
Medlem
Se till att du har knappen för WI Fi på datorn påslagen..sitter ju på lite olika ställen
Citera
2015-07-25, 19:33
  #4
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kolla med kabel först om du inte redan gjort det.

Jo jag vet, stod och övervägde om jag skulle köpa kabel eller sticka... Skulle nog kört på kabeln såhär på efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av 1claes
Se till att du har knappen för WI Fi på datorn påslagen..sitter ju på lite olika ställen

En knapp för wi-fi? Det är en stationär dator vi pratar om, har aldrig sett en sådan knapp. Vet att det finns på min bärbara dock.


EDIT: Hittade tydligen en nätverkskabel och det funkar galant. Dock är datorn tvungen att stå på helt fel ställe. Jävligt märkligt med det trådlösa problemet. Så det vore väldigt uppskattat om ni kunniga kommer på fler potentiella problem då jag framförallt siktar på att köra trådlöst för att slippa ha en 20meters kabel slingrandes runt i huset osv.
__________________
Senast redigerad av Observerad 2015-07-25 kl. 20:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback