Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-23, 13:25
  #1201
Medlem
Stefan4s avatar
Hur enkelt som helst!

David Mobärg vann både dagens tävling och Skicrosscupen!

Erik Mobärg blev dessutom trea idag, så dubbelt svenskt på pallen i Idre.
Citera
2024-03-23, 13:37
  #1202
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hur enkelt som helst!

David Mobärg vann både dagens tävling och Skicrosscupen!

Erik Mobärg blev dessutom trea idag, så dubbelt svenskt på pallen i Idre.

Väldigt glädjande. Har med behållning följt brödernas framfart under säsongen, och David Mobärg var verkligen majestätisk i loppen i Idre.
Citera
2024-03-23, 17:57
  #1203
Medlem
eternussermos avatar
Grattis, stört!
Citera
2024-03-23, 18:40
  #1204
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Skicross ser ut att vara en rätt farlig sport. Mycket incidenter och kubbande, nästan en kontaktsport.
Citera
2024-03-23, 20:00
  #1205
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Skicross ser ut att vara en rätt farlig sport. Mycket incidenter och kubbande, nästan en kontaktsport.

Ja, på damsidan är det nog upp mot tio åkare som har missat hela, eller delar av, Världscupsäsongen pga skador.
Citera
2024-04-09, 10:35
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prarpa
Puffar för den lilla vintersporten skidalpinism, som dock är ganska stort i alpländerna och vissa områden i Sverige som motionsform. Hur som haver, så är Sverige bästa kvinnliga idrottare Tove Alexandersson på väg att ta över sporten efter inträdet förra säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det är nog många sportjournalister som inte ens vet att skidalpinism är en sport.
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
SVT Sport hade artikel på sin webb för jul så lite har det ändå rapporterats: https://www.svt.se/sport/damidrott/t...i-skidalpinism
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Skidalpinism är ingen OS gren.
Dags för ny världscuptävling nu i Cortina D'Ampezzo, Tove Alexandersson är där, men var inte snabbat i kvalet. Direktsänds på Olympic Channel i 1080p25.

https://olympics.com/en/sport-events/

Dom håller på med heaten just nu, TV-sändningen började 10:20, tidsschemat för semi och finalerna enligt följande:

11:32 women semi
11:44 men semi
12:07 women final
12:23 men final

Kvinnliga kommentatorn lämnar väl tyvärr lite i övrigt att önska och det är dålig eller för låg mixning av miljöljuden, men jag lyssnar hellre på henne 100ggr av 100 än Jeng, Jansson/Fredholm, Ekholm, Blomqvist eller Lyon.

Edit: Även på Skimo's Youtube-kanal ser jag nu, men som vanligt med frame rate-mismatch och små hårdkodade ryck 5ggr per sekund, så osebart enligt mig.

https://www.youtube.com/@ISMFSkimo/streams

Är även tävlingar imorgon Onsdag:

Tisdag 9 April

10:20-12:40 Sprint Race, ISMF World Cup 7 - Cortina Skimocup
18:30 Sverige – Frankrike, EM-kval damer · TV12/TV4Play


Onsdag 10 April

09:00 LAPPONIA-HIIHTO 2024, Himmeriikin Hiihto, 10.4.2024
10:20-12:40 Mixed relay, ISMF World Cup 7 - Cortina Skimocup
15:00 Ski Classics Live Sessions XV - Event 15, Janteloppet


Lördag 13 april

07.50 – 13.10 SVT1/SVTPlay: Längdskidor, Ski Classics, Janteloppet.


Edit2: Nu börjar jag bli tveksam till om Tove är där när jag hittade livetimingen. Hon står med på Entry List'en och jag tyckte kommentatorn nämnde henne, men enligt livetimingen och resultaten från seedningen var enda svenskan på plats Hanna Aho:

https://live.mso-chrono.ch/live/gliv...na-Sprint.clax

Edit3: Näe, Tove är struken ser jag nu när jag kollade ännu djupare i listorna. Suck. Norskan Hanna Waldal och Hanna Aho är för lågt seedade för att ens få köra heat, 33 resp. 40.

På herrsidan kom ende svensken Anton Sjöström 66'a i seedningen. Två norrmän top 30.

Jaja, man får väl glädjas åt att det är snö, berg och hurtiga idrottare i bild i väntan på damernas final i boulder-klättringen som ska börja kl. 13:00 på Eurosport2.
__________________
Senast redigerad av pumahunter 2024-04-09 kl. 10:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback