Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 15:30
  #253
Medlem
DreamTwisters avatar
Underbart kul. Grattis Sandra och VÖN!
Citera
2017-03-19, 15:04
  #254
Medlem
R.O.S.Hs avatar
VM silver till Emma Dahlström i slopestylen skidor
Citera
2017-03-19, 17:20
  #255
Medlem
MuscleSharks avatar
Grattis Emma. Starkt sista åk.
Nu siktar vi mot OS guld nästa år.
Citera
2017-03-19, 18:04
  #256
Medlem
Dahlström känns betydligt pålitligare än herrarna. När det gäller Harlaut är hans stora grej Big Air och det finns inte på OS, klart svagare i slopestyle. Thorgren är ganska stabil och snowboard har två chanser till skillnad från Dahlqvist och Harlaut men min uppfattning är att andra har högre högstanivå.
Citera
2017-03-29, 17:24
  #257
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Helgesson utslagen direkt i vm i konståkning.
Därmed är vägen lång till OS
Citera
2017-04-12, 10:42
  #258
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Vårt mest okända OS hopp, Emma Dahlström i skidor slopestyle, är korsbandsskadad
Citera
2017-05-18, 21:36
  #259
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Framsteg för Anna Holmlund, kan göra enklare kommunicering
Citera
2017-05-18, 22:11
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Framsteg för Anna Holmlund, kan göra enklare kommunicering

Otroligt glädjande nyheter. Jag trodde hon skulle bli en grönsak, nu verkar hon ha gjort bra framsteg i sin återhämtning, vilket känns väldigt glädjande.
Citera
2017-06-16, 10:56
  #261
Medlem
Hjärtskärande att läsa om Anna Holmlund men hon är åtminstone "på väg".

Anna är trött den här eftermiddagen och orkar därför inte prata så mycket. Orden kommer stötvis ett och ett, de tar tid och rösten är svag. Den håller på att tränas upp, bland annat med sång. Carolas och Winnerbäcks låtar kommer hon ihåg texterna på.

En dag låg Anna i sängen, läste texten och frågade sin mamma:
– Är jag världens bästa skicrossåkare?
– Ja, du har varit det innan du ramlade. Tre gånger har du vunnit världscupen.
– Är jag världsmästare, undrade Anna.


http://www.dn.se/sport/viljan-att-vi...lunds-nya-liv/
Citera
2017-06-16, 14:19
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hjärtskärande att läsa om Anna Holmlund men hon är åtminstone "på väg".

Anna är trött den här eftermiddagen och orkar därför inte prata så mycket. Orden kommer stötvis ett och ett, de tar tid och rösten är svag. Den håller på att tränas upp, bland annat med sång. Carolas och Winnerbäcks låtar kommer hon ihåg texterna på.

En dag låg Anna i sängen, läste texten och frågade sin mamma:
– Är jag världens bästa skicrossåkare?
– Ja, du har varit det innan du ramlade. Tre gånger har du vunnit världscupen.
– Är jag världsmästare, undrade Anna.


http://www.dn.se/sport/viljan-att-vi...lunds-nya-liv/

Citat:
Lars har en pärm i knät. På insidan finns en bekant bild. En leende Anna Holmlund och en världscupspokal i handen.

– Den här Anna finns inte kvar längre. Det är en annan Anna vi får lära känna och tycka om nu och se till att det blir så bra som möjligt för. Men det är hon som ska göra framstegen. När vi åker hiss är det hon som ska trycka på knappen.

Ja denna historia är värd mer uppmärksamhet. Det finns så många i hennes situation som likt henne själv uträttar underverk dag för dag, som vi tar för givet. Hennes historia och kamp sätter livet och idrott i ett helt annat perspektiv. Utmärkelser till favorittippade idrottsstjärnor i all ära, men är det någon framöver jag hoppas får komma upp på scen och ta emot det finaste priset är det Anna Holmlund.
Citera
2017-09-30, 20:19
  #263
Medlem
Majorov och Algotsson fixade en OS-biljett till vardera kön i ett kval till konståkningen. Platsen tillfaller Sverige och inte åkarna själva. Så nu är det upp till SOK att ta ut. Utgångsbudet är nog att båda får åka.
Citera
2017-10-24, 07:22
  #264
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Marielle thompson är skadad och missar hela säsongen. Därmed är Sandra Näslund nu guldfavorit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback