2016-01-15, 12:10
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fast jag menade växla till ett annat konto utan att logga ut det första.
Jag gillar det inte för ofta ville man stänga av datorn utan att korrekt kunna stänga andras konton. Men sedan jag uppdaterade har funktionen försvunnit så jag vet inte ens om den finns kvar i win10.

Men om du provar det som cyrusG skrev, så loggar du inte ut ditt primära konto, den blir "inaktiv" medan du använder datorn med det andra kontot!
Citera
2016-01-15, 23:04
Medlem
Polyklorfenols avatar
Mina erfarenheter så här långt (driver eget, där jag hjälper privatpersoner med bl.a. datorer hemma hos dem):

1. Windows 10 är snabbaste systemet hittills.

2. Rörigt och förvirrande med de nya menyerna i Inställningar kombinerat med de underliggande som ser ut som Windows 7.

3. Vanligaste felen är meddelande om att Cortana har problem och då även startmenyknappen.

4. Annan variant på fel är saknade ikoner i Aktivitetsfältet, ofta kombinerat med att Start-knappen inte svarar.

5. Utan förvarning begär Windows lösenord vid inloggning, trots att lokalt konto utan lösenord använts i flera veckor efter uppgradering.

6. Äldre datorer råkar oftare ut för kompatibilitetsproblem med grafikkort och ovannämnda (4 och 5) fel. Det är även de som mår bäst av en ren installation, för att de har samlat på sig många program och drivrutiner som inte längre fungerar.
Citera
2016-01-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Kan ni välja att istället för att logga ut så kan ni välja att växla till ett annat användarkonto?

Om du tar upp startmenyn så ser du din användare (bild och namn) längst upp till vänster. Det är faktiskt en knapp, trycker du på den får du fram "Ändra kontoinställningar", "Lås", "Logga ut" - och sedan en lista på andra konton på datorn som du kan växla till.
Citera
2016-01-20, 09:40
Bannlyst
Miniräknaren i w 10, var är den? Ber om ursäkt om jag landat i fel tråd.
Citera
2016-01-20, 10:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expertbowlaren

Hämtar hem appen från Store.
Citera
2016-01-21, 20:19
Medlem
desammlass avatar
har windows 7 nu och vill inte uppdatera till win 10 finns det något sätt man kan stänga av det ??
Citera
2016-01-22, 05:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
har windows 7 nu och vill inte uppdatera till win 10 finns det något sätt man kan stänga av det ??

Detta har frågats många gånger på forumet. Men här kommer verktyget.

GWX Control Panel -> http://ultimateoutsider.com/downloads/

FAQ -> http://blog.ultimateoutsider.com/2015/11/gwx-control-panel-troubleshooting-guide.html
Citera
2016-01-22, 09:06
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expertbowlaren

Startknapp, alla appar, tryck på valfri bokstavsikon, tryck på bokstaven K, där ligger kalkylatorn..
(detta då du inte kunde använda SÖK-funktionen bredvid startknappen för att söka efter kalkylator!)
Citera
2016-01-22, 21:10
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Startknapp, alla appar, tryck på valfri bokstavsikon, tryck på bokstaven K, där ligger kalkylatorn..
(detta då du inte kunde använda SÖK-funktionen bredvid startknappen för att söka efter kalkylator!)

eller gå till appar under S så finns sök välj det och skriv sen calc i sökrutan liknar väl mest det som man gjorde i tidigare versioner av windows

edit: på k ligger på min dator bara kontakta support ingen kalkylator...
Senast redigerad av Enydrion 2016-01-22 kl. 21:15.
Citera
2016-01-31, 21:29
Medlem
-Orko-s avatar
Var 17 hittar man mappalternativmenyn i Windows 10?
Citera
2016-01-31, 22:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Var 17 hittar man mappalternativmenyn i Windows 10?

Kontrollpanelen - Alternativ för utforskaren.
Citera
2016-02-02, 11:06
Medlem
Twizzs avatar
Tänkte först inte uppdatera min bärbara dator. Men nu har jag gjort det.

Win hittade först inga drivrutiner till grfx kort mm men jag uppdaterade med HPs
egna program. Än så länge verkar det funka bra.

Använder Start8 för jag gillar den startmenyn bättre än det dom har fixat nu.

Eftersom jag inte spelar på datorn så känner jag att det inte borde vara några problem.

Har använt det nu i 3 dagar och ger den 9/10.

Men till min gamla win7 med alla mina klippprogram tror jag inte att jag vågar uppdatera.
Ska ändå uppgradera eller köpa helt nytt inom kort, hade först tänkt att jag skulle lyckas
få ut nyckeln från den och uppdatera till win10 på min nya men tydligen är det inte så lätt
att hitta aktiveringsnyckeln har jag sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in