Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-26, 17:44
  #13
Medlem
Jag kan nästan svära på att jag läste om detta på polisen.se häromdan men nu kan jag inte hitta det längre.

https://polisen.se/Sodermanland/Aktuellt/Handelser/

Har de tagit bort händelsen? Och om så, varför??? Lite märkligt att be allmänheten om hjälp och sedan lägga locket på..
Citera
2015-07-27, 01:11
  #14
Medlem
stripesssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Ej fått något svar. Var kanske väntat...
Inte nu heller? Kanske det dröjer lite längre pga helgen.
Citera
2015-07-27, 17:57
  #15
Medlem
spoilers avatar
"– Vi fortsätter att utreda och samlar in uppgifter. Om någon har sett något eller har uppgifter att lämna får man gärna kontakta polisen, säger Lars Franzell på polisens grova brottsenhet i Eskilstuna.
Den unga kvinnan fördes till sjukhus för undersökning och stöd efter händelsen, men någon misstänkt har ännu inte gripits."

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...akt-fortsatter
Citera
2015-07-27, 18:47
  #16
Medlem
Eskilstuna verkar ändå ha relativt låg våldtäktsstatistik (inte sett några siffror) hur ofta läser man om våldtäkter? Eskilstuna har ändå väldigt hög arbetslöshet, ganska kraftig invandring från diverse afrikanska länder där våldtäkter är mycket mer förekommande än här.
Citera
2015-07-27, 19:59
  #17
Medlem
I den här tråden förekommer både uppfattningen att Eskilstuna har många invånare med sydligt ursprung, och att media skyddar gärningsmannen genom att undanhålla signalementet. Frågan som uppstår är då: hur är det möjligt att signalementet skulle vara till någon hjälp om så stor del av befolkningen passar in på det angivna utseendet?
Citera
2015-07-27, 20:04
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fktskt
I den här tråden förekommer både uppfattningen att Eskilstuna har många invånare med sydligt ursprung, och att media skyddar gärningsmannen genom att undanhålla signalementet. Frågan som uppstår är då: hur är det möjligt att signalementet skulle vara till någon hjälp om så stor del av befolkningen passar in på det angivna utseendet?
Tror du att alla Eskilstunas invånare med "sydligt ursprung" befann sig på samma ställe vid den aktuella tidpunkten?
Citera
2015-07-28, 11:50
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fktskt
I den här tråden förekommer både uppfattningen att Eskilstuna har många invånare med sydligt ursprung, och att media skyddar gärningsmannen genom att undanhålla signalementet. Frågan som uppstår är då: hur är det möjligt att signalementet skulle vara till någon hjälp om så stor del av befolkningen passar in på det angivna utseendet?

Om någon som varit ute vid tidpunkten för brottet och sett en man som passar in på signalementet så är det väl bra att kunna rapportera så att polisen kan kartlägga vilket håll gm rörde sig mot efter? Om man däremot sett t.ex en asiat eller man av afrikanskt ursprung, och gm beskrivs som skandinavisk, så vet jag ju att det inte var han jag såg på natten och behöver inte spamma polisen med spår som inte leder någon vart.
I signalement ingår väl, helt logiskt, hudfärg och etnisitet? Vore ju lika dumt att inte skriva vilket märke gm har på eventuel träningsoverall eftersom man inte vill stöta sig med Adidas..

Jag tror inte någon tror att de försöker skydda gärningsmannen, utan det är nog opinionen de är rädda för.
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2015-07-28 kl. 11:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback