Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 20:30
  #13
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Grandiosa extra allt Gudfadern än nog min favoritpizza från frysdisken. De mindre varianterna blir man sällan mätt på. Helt klart prisvärd.

Ja, och nu tycks den vara som bortblåst. Den försvann över en natt i princip i "alla" livsmedelsbutiker så den kan inte ha sålt så dåligt. Låg priset för nära de mindre varianterna eller vad är det frågan om? Nu finns det bara Dr. Oetkers pizzor kvar i samma storlek, vilka är goda och spröda men smakar inte lika mycket (den torra, smaklösa Grandiosa Pan Pizza räknar jag inte som ett alternativ).
Citera
2017-10-12, 22:15
  #14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Ja, och nu tycks den vara som bortblåst. Den försvann över en natt i princip i "alla" livsmedelsbutiker så den kan inte ha sålt så dåligt. Låg priset för nära de mindre varianterna eller vad är det frågan om? Nu finns det bara Dr. Oetkers pizzor kvar i samma storlek, vilka är goda och spröda men smakar inte lika mycket (den torra, smaklösa Grandiosa Pan Pizza räknar jag inte som ett alternativ).

Vill du ha god fryspizza så kolla his Lidl.
Citera
2017-10-13, 00:28
  #15
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vill du ha god fryspizza så kolla his Lidl.

Vad kan du rekommendera där? De har en del varor som inte finns i andra affärer och jag har faktiskt varit där och rekat. Gick hem med något trepack med Salami, tonfisk och ost/vegetariska pizzor. De var inget vidare eller särskilt stora, men det borde finnas bättre där.
Citera
2017-10-13, 00:33
  #16
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Vad kan du rekommendera där? De har en del varor som inte finns i andra affärer och jag har faktiskt varit där och rekat. Gick hem med något trepack med Salami, tonfisk och ost/vegetariska pizzor. De var inget vidare eller särskilt stora, men det borde finnas bättre där.

Kampanjpizzan Italiano "quattro formaggio" är supergod men den har dom bara ibland (itelienska veckorna).

Brukar köpa 3 packen Deliziosa margerita eller mozarella och slänga på lite egen topping.
Citera
2017-10-13, 06:32
  #17
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kampanjpizzan Italiano "quattro formaggio" är supergod men den har dom bara ibland (itelienska veckorna).

Brukar köpa 3 packen Deliziosa margerita eller mozarella och slänga på lite egen topping.

Okej, tack för tipsen! Jag ska hålla ögonen öppna.
Citera
2017-10-13, 12:10
  #18
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Botten är ju för tjock om nåt....

Nope, inte den jag åt. Dom har nog ändrat receptet eller så var den nåt fel på produktionskedjan till en serie pizzor

Det jag har märkt med konsum eller ica med mindre butiker att det kan vara rabatt på pizza eller extrapris och då kan det vara nåt vajsing med produktionens mängd ingredienser på varan men fullt ätbart, så det kan vara lite lurigt, så att man inte får originalet. Detta är även bekräftat av en som jobbar i matfabriks branschen för färdigrätter. Då köper mindre butiker av konsum eller ica in parti av det mycket billigt från grossisten eller fabriken typ pga av det inte håller måttet till originalreceptet.

Även mindre butiker och kiosker gör det såklart på sk kross, nära bäst före datum produkter, utgångna produkter, eller svårsålda lite som matsmart.se
Citera
2017-11-14, 02:51
  #19
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Mexicana, Classic och Kebabpizzan är deras bästa fryspizza, tycker jag. Saknar de där Big One Classic som fanns på 90-talet, bakade av Stabburet i Norge. De var riktigt goda. Köpte faktiskt på mig ett par sist jag var i Halden
Citera
2017-11-15, 12:57
  #20
Avstängd
vafan sverige, vad har ni gjort av X-tra allt XL pizzorna? hittar ju bara 350g minipizzor som inte duger till något i butikerna nu, knappt så 550g pizzorna räckte till men magen sluta ju gnälla efter en sån iaf. jag vill ha min 550g gudfadern pizza för helvete
Citera
2017-11-22, 07:01
  #21
Medlem
Andersdamaans avatar
Skum smak på skinkan och väldigt märklig konsistens på champinjonerna! Sega på något sätt! Föredrar nog Dr Oetkers faktiskt!
Citera
2017-11-28, 22:22
  #22
Medlem
maxorrs avatar
Överskattad pizza som fan. Är liksom ingen fyllning ändå eller fett i den, smaklös i det mesta, Man får alltid pimpa upp den med extra ost, nymalen svartpeppar, lite mexican krydda, ev röd lök, paprika

Panpizzan är väl godast sen kebaben med såsen
Citera
2017-11-29, 03:58
  #23
Medlem
ace_secs avatar
Äter hellre en Billys Pan Pizza, än Grandiosa.

För precis som ovanstående person skriver; Grandiosa smakar ingenting!
Citera
2017-12-02, 01:55
  #24
Medlem
Kuypers avatar
Tyckte gudfadern var god när jag åt den för några år sedan. Annars har jag väldigt smal erfarenhet av "fryspizzor".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback