Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-01-02, 15:30
  #25
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Ja, men då är du ju riktigt initierad i cykelsporten.
Själv så cyklar jag på grusvägar med MTB-cylel.
Följer cykel på tv åxå naturligtvis, någon gång i livet
vill jag åka ner och uppleva Alpe duhes.

Men nu ska jag glo på Jvm-hockey.
Nej då, sprang på han under Postgiro i Sverige.
Sedan har jag sett han i Italien någon gång men aldrig varit tillfälle att småsnacka då.
Sedan är jag en helt obetydlig person, och tror dom blir rätt trötta på alla fans som vill snacka.
Citera
2016-01-03, 12:47
  #26
Medlem
ruckaalis avatar
Vilken härlig tråd man upptäckte nu.

5. GAIS, cykel och stora mästerskap som VM, EM och OS.
4. Alpint, längd
3. Simning
2. Övriga vintersporter(tex backhoppning, skidskytte och NOK), övrig fotboll
1. Tennis(Var ett stort intresse under Söderling-tiden nu följer jag nästan bara Australien Open eftersom jag tycker det är charmigt att gå upp lite extra tidigt och slå på Eurosport.)

Om man bara ska kolla på enskilda idrotter så ligger cykel mig närmast om hjärtat. Längdskidor är i sig inte särskilt intressant har jag märkt denna säsongen på herrsidan men med hjälp av ständiga svenska framgångar de senaste åren så sitter man ändå klistrad framför TV:n.

Angående intresset för både Cykel och F1 så stämmer det att de är en populär kombination. För mig är motorsportintresset nästan noll. Kollar väldigt få F1 lopp.

Det jag saknar är en kompiskrets som har samma sportintresse som mig. Det blir att man endast kan kolla hockey och fotboll tillsammans eftersom intresse för övriga idrotter är lika med noll hos de. Har ni andra "nördar" samma problem?

Angående hur jag gör om det är flera saker samtidigt?
Jag är lite gammalmodig(trots ung ålder) när det kommer till att följa sport. Jag ser helt enkelt oftast på TV. Eurosport, Viasat, TV 4 och SVT kommer man väldigt långt med. Oftast är det en sport jag gillar mer när det är två saker samtidigt så då kollar jag på den och struntar i den andra. Annars använder jag TIVO- boxens utmärkta inspelningsfunktion.
__________________
Senast redigerad av ruckaali 2016-01-03 kl. 12:51.
Citera
2016-07-09, 23:34
  #27
Medlem
Harrfenas avatar
Vilken härlig sportsommar.

Mina begivenheter.
13:Mars Paris nice - Vuelta a spania 11 Sept. Giro, vårklassiker, TDF osv.
Fotbolls-EM.
Friidrott-EM
Formel 1
WRC
Rallycross Vm
Wimeldon, Tennis.
Sommar OS Brasilien, 5-21 Augusti.
Prenier leauge, 13 Augusti.
Worldcup Ishockey, 17 sep - 1 Okt.

Glömt en massa kanske, men detta är min sportsommar.

Edit: Speedway GP.
__________________
Senast redigerad av Harrfena 2016-07-09 kl. 23:37.
Citera
2016-07-09, 23:51
  #28
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Vilken härlig tråd man upptäckte nu.

5. GAIS, cykel och stora mästerskap som VM, EM och OS.
4. Alpint, längd
3. Simning
2. Övriga vintersporter(tex backhoppning, skidskytte och NOK), övrig fotboll
1. Tennis(Var ett stort intresse under Söderling-tiden nu följer jag nästan bara Australien Open eftersom jag tycker det är charmigt att gå upp lite extra tidigt och slå på Eurosport.)

Om man bara ska kolla på enskilda idrotter så ligger cykel mig närmast om hjärtat. Längdskidor är i sig inte särskilt intressant har jag märkt denna säsongen på herrsidan men med hjälp av ständiga svenska framgångar de senaste åren så sitter man ändå klistrad framför TV:n.

Angående intresset för både Cykel och F1 så stämmer det att de är en populär kombination. För mig är motorsportintresset nästan noll. Kollar väldigt få F1 lopp.

Det jag saknar är en kompiskrets som har samma sportintresse som mig. Det blir att man endast kan kolla hockey och fotboll tillsammans eftersom intresse för övriga idrotter är lika med noll hos de. Har ni andra "nördar" samma problem?

Angående hur jag gör om det är flera saker samtidigt?
Jag är lite gammalmodig(trots ung ålder) när det kommer till att följa sport. Jag ser helt enkelt oftast på TV. Eurosport, Viasat, TV 4 och SVT kommer man väldigt långt med. Oftast är det en sport jag gillar mer när det är två saker samtidigt så då kollar jag på den och struntar i den andra. Annars använder jag TIVO- boxens utmärkta inspelningsfunktion.

Man har ju en "hackordning" när det gäller tittande, försöker spela in det jag inte ser live.
Ser det mesta via nätet, spelar in via tv. Det är mycket krockar på helgerna tyvärr.
men som "hon" säger, det finns annat åxå, vad hon nu menar *LOL*
Citera
2016-07-10, 00:39
  #29
Medlem
Relevant tråd den här sommaren.. Jag har nog haft en 4-5 olika streamrutor uppe samtidigt som mest under veckan, samt TV:n då. Det som gått bort lite är TdF även om jag sett avslutningarna. Friidrotten har tagit det största fokuset för egen del, fotbollsmatcherna krockar inte med så mycket heller. Och snart är det OS!
Citera
2016-09-05, 23:41
  #30
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Relevant tråd den här sommaren.. Jag har nog haft en 4-5 olika streamrutor uppe samtidigt som mest under veckan, samt TV:n då. Det som gått bort lite är TdF även om jag sett avslutningarna. Friidrotten har tagit det största fokuset för egen del, fotbollsmatcherna krockar inte med så mycket heller. Och snart är det OS!

Premier League drog igång innan os var slut...
Och där slutade min koll på livets sport. Lite uttröttad.
Vueltan är inne på sina sista etapper och jag njuter av Vacchi och cykel.
Snart är det cykel-vm..

Premier League är mitt focus ett tag framöver, glor även på MMA-sändningrna på
viaplay.

Nu ska jag glo på senaste rallyecross-sändningen från SVT, Heja Matias Ekström.

Tack SVT för att ni gör det möjligt att se i efterhand, Puss.
Citera
2016-09-06, 00:10
  #31
Medlem
Patrik2108s avatar
5 Fotboll ...VM,CL,EM,PL
4 Skidor, Orientering, Friidrott.... VM, EM, Nationella tävlingar, Vasaloppet
3 Störtlopp...världscupen, VM,OS, Hockey...OS,VM,WC, nationella slutspel. Skidskytte..VM, OS, sporadiskt
2 Handboll..VM ibland, OS, Badminton... OS, Cylkel..OS, tourer sporadiskt
1 ?
-10 Formel 1 och övrig motorsport

Fotboll ser jag överlägset mest i absoluta mått. Ser man till andel av utbudet så ser jag mest orientering.
Hockey ser jag endast slutspel. Skulle inte kunna tänka mig att se seriematcher. Handboll gäller till 90% damhandboll.
F1 trollar jag enbart.
Citera
2016-09-06, 02:43
  #32
Medlem
Efter US Open börjar vintersäsongen så sakteliga för egen del, hockeystart med World Cup och så om någon månad med skidåkningen. Golfslutspelen inkl. Ryder Cup blir roligast närmaste månaden tillsammans med Champions League och NFL-starten.
Citera
2016-09-06, 04:19
  #33
Medlem
Stefan4s avatar
För mig är Fotbolls VM och OS-hockeyn det största som finns i sportväg, så jag ser redan fram emot 2018. Även friidrott och simning ligger mig varmt om hjärtat och därmed såklart hela sommar OS där dessa sporter utgör grundbultarna. Handboll är en otroligt underhållande sport, där till synes allt kan hända och faktiskt händer allt som oftast. När Europa och USA gör upp i Ryder-/Solheim Cup bjuds det alltid på fantastisk golf - jag föredrar faktiskt dessa matchspel framför 72-håls majortävlingar.

Konståkning är en suverän TV-sport och jag blir lika imponerad varje gång jag ser dessa atleter virvla runt på isen. Vinterstudiosporterna känns däremot inte lika heta som de en gång var p.g.a Norges totala dominans i längdskidor, samt att vi har tappat en del slagkraft i alpint och framför allt i skidskytte. Nedan har jag försökt ranka de olika sporterna efter hur mycket jag ser fram emot och prioriterar dem inbördes.

5) Sommar OS, Fotboll (mästerskap+Champions League), Ishockey - herrar (mästerskap), Friidrott (det mesta)
4) Simning (mästerskap), Handboll (mästerskap), Golf (Ryder-/Solheim Cup, majors), Konståkning (mästerskap)
3) Vinter OS, Längdskidor (mästerskap+VC), Skidskytte (mästerskap+VC), Alpint (mästerskap+VC)
2) Ser endast sporadiskt: Hästhoppning, Formel 1, Tennis, MMA, E-sport, Curling, Orientering, Travsport
Citera
2016-10-13, 00:13
  #34
Medlem
Harrfenas avatar
Man kan ju känna "just nu kännslor åxå"

Just nu är det..
Formel 1.
PL.
Vm-kval. (fotboll herrar). En match kvar innan vintern. Frankrike väntar....
Allsvensk hockey. SHL har jag spolat, kan inte riktigt förklara varför,
men SHL känns avlägset bara, oitressant.

Cykel-vm är igång nu, nu blir det många tv-timmar några dagar. Viasat.
Citera
2023-09-01, 20:09
  #35
Medlem
FNLSs avatar
Väldigt brett skulle jag säga. Av sportens olika underforum skriver jag nog i alla utom 3 i olika utsträckning. Däremot skulle jag nog också säga att mitt intresse för de flesta sporter är ganska grunt, i synnerhet jämfört med för 5-10 år sedan. Då kunde jag se hela Vinterstudion, helg efter helg. Skit samma om det var Kalla på 10 fritt eller ett svenskfritt super-G. Allt skulle ses, så är det verkligen inte idag.

Cykel (landsväg) är väl det enda jag följer med minimala svenska framgångar, så den sporten får kanske räknas som favoritsporten. En rejäler konditionssport, kombinerat med den komplexitet en individuell lagsport innebär. Där 20-25 lag ska kämpa mot varandra samtidigt med olika åkartyper för att få fram det bästa ur sitt lag och det sämsta ur tillräckligt många andra är ändå ganska unikt. Det i kombination med Pro cycling stats som gör att man väldigt lättillgängligt kan hitta resultat på alla nivåer.

Sen är det väl längdskidor, skidskytte, friidrott, simning och curling som är huvudfokuset för mig. Men även fotboll, hockey, handboll, volleyboll, hästhoppning, skicross, nordisk kombinaiton, orientering och lite annat slinker in när tillfälle ges. OS är såklart den absoluta höjdpunkten varannat år. Även VM i segling följde jag, mestadels via live timing vilket många gånger kan gå minst lika bra. För utöver Eurosport har jag bara grundutbudet av TV-kanaler, så allt som göms i canal extra plus vinter eller vad det heter går bort. Skulle jag följa allt skulle jag få lägga många tusen varje månad, så då köper jag inte nåt istället.

Sen styrs ju intresset av vilka sporter som går bra för svenskarna (eller mina andra favoriter) just nu. Intresset för skridsko dog snabbt efter van der Poels avsked. Jag gillar säkert sporten lika mycket som för 2 år sedan, men utan någon eller helst flera att bygga intresset kring försvinner all den dramaturgi som är det jag brinner för allra högst när det kommer till sport. Man kan ju också notera hur antalet inlägg nästan dog i tråden volleyboll-EM sedan Sverige åkte ut.

En annan förändring mot för 10 år sedan är att jag inte tar lika allvarligt på sport längre som då. Jag gläds när det går bra men blir inte personligt förolämpad om det går dåligt. Det är trots allt inte för varje sig min eller din skull idrottarna slösar 1000+ timmar om året för att bli så bra som möjligt. Och skulle Sverige, mot förmodan, förlora Finnkampen i helgen så går inte jorden under för det. Jag tror det är ett ganska sunt förhållande till sport.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback