Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-23, 22:00
  #13
Medlem
Yoshi.crews avatar
Du borde lägga till mer träning.
Citera
2015-07-24, 13:25
  #14
Medlem
No6s avatar
93kg väger jag, så har alltså gått ner 2kg denna månad. Hade hoppats på 4kg men nöjd att jag endå gått ner öht kommer ge mig kraft att kämpa vidare. Nere vid 90kg i slutet på Augusti hoppas jag på.
Citera
2015-07-24, 14:15
  #15
Medlem
Grimleys avatar
Det du äter på en dag kan förbättras en hel del. Sedan en macka med pålägg och mjölk låter väldigt lite och vad är det för typ av bröd, pålägg? Sedan gör du egna köttbullar eller köper färdiga?

Exempel mat:
Frukost: kvarg med cashewnötter och ägg
Lunch: kyckling med ris, wokkgrönsaker och mjölk eller vatten
Mellanmål: banan eller äpple
Middag: lax med potatis, wokkgrönsaker och mjölk eller vatten
Kvällsmat: samma som frukost tex
__________________
Senast redigerad av Grimley 2015-07-24 kl. 14:33.
Citera
2015-07-24, 15:34
  #16
Medlem
Gurglarens avatar
Styrketräna. Det går man ner i vikt av i högre utsträckning än konditionsträning. Och käka mindre kolhydrater och mer fett, mättar längre.
Citera
2015-07-24, 17:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Börja jogga, sex kilometer om dagen, cirka 30 minuter för en otränad. 3-4 månader senare kommer du vara i form, oavsett vad du äter bara du upprätthåller träningen regelbundet. Vilodagar, ja, men aldrig två på raden utom vid allvarligare skador.

Kör lite armhävningar och sittups emellanåt när du har tråkigt. Det behöver inte vara någon större mängd, men som sagt då och då under dagtid. Portionerna kommer du minska automatiskt när du ser att du har gått ner i vikt alltså fått effekt av träningen. Innan dess behåll ditt tidigare matschema då du behöver mycket för att orka springa så intensivt.

Och som sagt skit i vågen de första två månaderna, den förstör bara för dig under den tiden.

Japp sedan när han har tränat i ca tre dagar då kan han lätt göra sex kilometer på 25minuter. Sedan efter ett par månader gör han, om han tar i riktigt mycket, åtminstone en bra bit under 20 min.

Orkar han hålla i träningen ett år så kan han nog hugga på 15min på sex kilometer.

Lycka till, ts, bli inte besviken om du misslyckas med uppsatta mål.
Citera
2015-07-27, 21:34
  #18
Medlem
Du räknar inte kcal ser det ut som iaf och då är det svårt att veta hur mycket man för i sig eller hur?

Även om du äter mindre och mer frekvent så är det inte säkert du får i dig mindre kcal totalt för det.

Börja räkna kcal och dra sedan ner med 500kcal/dag varje gång du stannat i vikt längre än 2 veckor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback