2015-07-23, 16:39
Bannlyst
Skulle någon utifrån denna tråd ( (FB) Åkt fast för ofredande och vet ingenting) bedöma vad jag har för diagnos?
Psykiska hälsan är inte särskilt bra.
Citera
2015-07-24, 02:19
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affalterbach
Skulle någon utifrån denna tråd ( (FB) Åkt fast för ofredande och vet ingenting) bedöma vad jag har för diagnos?

Om du vill ha svar är jag säker på att du måste berätta om dig själv och dina problem här i denna tråd, för typ ingen kommer orka läsa en lång länkad tråd, så bara är det nog.

Så mitt tips är att beskriva problemet och dina funderingar kring det här istället.
Citera
2015-07-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affalterbach
Korkad och envis. Finns nog ingen diagnos du kan skylla det på
Citera
2015-07-25, 23:30
Medlem
Varför ställer du frågan?
Citera
2015-07-25, 23:44
Medlem
Yoshi.crews avatar
Det är jätte svårt att svara på bara ur tråden så... Inte för att jag gillar påpeka vilken diagnos man kan ha då det är svårt genom internet. Såklart kan man ju få förslag på vad mam kanske kan ha för diagnoser men som sagt så kan de mycket väl ha fel. Som någon annan här skrev så vore det enklare om du berättade lite mer om dig själv här.
Citera
2015-07-25, 23:51
Medlem
Skulle gissa på Schizoid men då går jag bara på känsla.
Citera
2015-08-28, 23:22
Medlem
Alla människor har egenskaper i sin personlighet som, om man förstärkte dem, skulle kunna klassas som en psykisk sjukdom. Jag skulle säga att du nog drar åt det autistiska hållet. I alla fall mer än genomsnittet. Därmed säger jag absolut inte att du ÄR autistisk. Men du verkar ha starkare drag åt det hållet.

Förenklat har autistiska personer problem med tre saker:

Förmågan integrera socialt med andra människor
Förmågan att kommunicera
Förmågan att leva sig in i saker/se andras perspektiv

I tråden tycker jag mig se konflikter som mycket väl kan ha uppkommit på grund av problem med ovanstående tre punkter.

Det kan ofta vara svårt att se sin egna del i de problem som kan uppstå. Filmen "Rainman" gick nyss på tv och även om tv-tittarna kan tycka att rainman (minns inte vad han heter) beter sig annorlunda så tyckte nog rainman själv att det är resten av världen som är konstig och ologisk. Så uppstår det relativt ofta problem i ditt liv som kan sättas i samband med de tre punkterna kan det nog vara värt att läsa på lite även om du har uppfattat det som att konflikterna uppstått på grund av din motpart.

Schizoid tror jag inte (men det var längesedan jag läste tråden) och återigen, kom ihåg att man inte är autistisk bara för att man har tendenser åt det hållet.

Det är min amatörgissning
Senast redigerad av Lollapalooza 2015-08-28 kl. 23:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in