Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-22, 21:08
  #1
Medlem
Dilemma:

Knegar och sliter på ett underbetalt jobb sen flera år tbx. Är riktigt trött på att jobba ihjäl mej men ändå knappt få nåt över efter hyra mm.
Tandvård, fritidstid, sömn, själavård är lyx bara våra(oftast otacksamma) lyxflyktingar kan unna sej. Och det för Mina skattepengar.

Funderar därför på att kasta in handduken ett tag och gå på soc och få "min del av kakan" som jag är med och bakar på varje dag. Få käften fixad, ha lite egentid att ägna mej åt hobbies och träning som våra ghettoaraber gör i årtionden. Inte vara helt slut efter jobbet och ändå fattig. Jag har ju betalt in min semester om man säger så.

Kommer ärva ett medelstort belopp inom kort efter en avlägsen släkting. Vill inte spendera släktingens svettigt hopslitna pengar på sånt som är gratis för hela världen i sverige : fixa mina rotfyllningar osv. Pallar inte heller jobba kvar och är inte med i akassan och för frisk för sjukskrivning.

Vart stoppa arvet medans jag går på soc? Bankkonto utomlands?
Är tex Norge tillräckligt långt bort?

Tacksam för råd

Men inga moralkärringar tack för jag har tänkt över dethär och finner det rättvist vad ni än kommer med
Citera
2015-07-22, 21:14
  #2
Medlem
emaptis avatar
Jag tror inte du kommer lyckas få soc så enkelt som du tror, är du arbetsför så finns risk att du blir tvingad att söka jobb på heltid eller t o m straffarbeta för att få pengar(fas3).

Men jag är seriöst nyfiken på hur det kommer gå med dina tänder, om soc kommer betala rotfyllningar till en svensk, uppdatera gärna ju längre du fortskrider på din karriär inom bidragens underbara värld.
Citera
2015-07-22, 21:17
  #3
Medlem
Vet ej, detta blir första vändan . .

Kanske färga håret och dyka upp som nyanländ? : )
Citera
2015-07-22, 21:38
  #4
Medlem
Jag kan lika gärna sträcka över dom till närmsta somalie jag möter? Pengarna kommer i förläggningen ändå gynna staten så dom sparar in ännu mer resurser via mej att slösa bort på resurslösa människor
Citera
2015-07-22, 23:01
  #5
Medlem
Bror.s avatar
Ta ut i allt i kontanter? Eller köp bitcoins? Kanske inte funkar dock, jag vet inte.
Citera
2015-07-22, 23:07
  #6
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Hur gammal är du egentligen? Annars kan du alltid söka aktivitetsersättning Förmodligen bättre än soc. Däremot måste du vara under 30 år.
Citera
2015-07-22, 23:12
  #7
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxxxxx
Jag kan lika gärna sträcka över dom till närmsta somalie jag möter? Pengarna kommer i förläggningen ändå gynna staten så dom sparar in ännu mer resurser via mej att slösa bort på resurslösa människor

Ta ut pengarna i kontanter och förvara dem där de inte kan bli stulna. Bankräntan är ändå erbarmligt låg. Alternativt låt någon nära släkting som du litar på är obrottsligt lojal mot dig förvara dem på sitt konto.
Citera
2015-07-22, 23:36
  #8
Medlem
HAHAHA

det är inte lätt för en svensk att gå på soc


åhh nej! du kommer bli nekad hjälp flera ggr på raken,


SOC är rasister mot svenskarna. ska du trotsallt genoföra det så skaffa ett par spyglasses och spela in alla möten. det är alltid lagligt att spela in samtal man själv deltar i.

du kommer snabbt märka att det inte är mödan värt att gå på soc
Citera
2015-07-23, 01:42
  #9
Medlem
mendettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fogelsta
HAHAHA

det är inte lätt för en svensk att gå på soc


åhh nej! du kommer bli nekad hjälp flera ggr på raken,


SOC är rasister mot svenskarna. ska du trotsallt genoföra det så skaffa ett par spyglasses och spela in alla möten. det är alltid lagligt att spela in samtal man själv deltar i.

du kommer snabbt märka att det inte är mödan värt att gå på soc
Nä där har du faktiskt fel, jag infödd svenska har inte haft några problem med hjälp från soc.
Det handlar helt enkelt om hur man lägger fram sitt ärende och hur inkomstsituationen ser ut för tillfället.
Jag tänkte exakt likadant innan, men man får faktiskt hjälp.
Citera
2015-07-23, 05:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxxxxx
Dilemma:

Knegar och sliter på ett underbetalt jobb sen flera år tbx. Är riktigt trött på att jobba ihjäl mej men ändå knappt få nåt över efter hyra mm.
Tandvård, fritidstid, sömn, själavård är lyx bara våra(oftast otacksamma) lyxflyktingar kan unna sej. Och det för Mina skattepengar.

Funderar därför på att kasta in handduken ett tag och gå på soc och få "min del av kakan" som jag är med och bakar på varje dag. Få käften fixad, ha lite egentid att ägna mej åt hobbies och träning som våra ghettoaraber gör i årtionden. Inte vara helt slut efter jobbet och ändå fattig. Jag har ju betalt in min semester om man säger så.

Kommer ärva ett medelstort belopp inom kort efter en avlägsen släkting. Vill inte spendera släktingens svettigt hopslitna pengar på sånt som är gratis för hela världen i sverige : fixa mina rotfyllningar osv. Pallar inte heller jobba kvar och är inte med i akassan och för frisk för sjukskrivning.

Vart stoppa arvet medans jag går på soc? Bankkonto utomlands?
Är tex Norge tillräckligt långt bort?

Tacksam för råd

Men inga moralkärringar tack för jag har tänkt över dethär och finner det rättvist vad ni än kommer med
Är denna avlägsna släkting svensk? Om svaret är ja så har du inte en chans. Så vitt jag vet skall alla bouppteckningar lämnas till Skatteverket. Tro inte att ditt arv är skattebefriat. Socialen kommer att granska dina inkomster och det kontrollerar de hos Skattemyndigheten. Det spelar ingen roll om du för över pengarna till någon annans bankkonto eller utomlands. Det är ditt arv. Det kommer att räknas som inkomst. Du får inte ett öre av Socialen. Det är den kranka verkligheten. Jag vet inte hur gammal du är, men jag vill ge dig ett gott råd; använd arvet till att skaffa dig en utbildning. Det behöver inte vara en flerårig universitetsutbildning. Gå en arbetsinriktad utbildning via Komvux. Du kan bli svetsare, bilmekaniker eller plåtslagare. När du väl har en utbildning har du en större chans att få ett bättre och mer välbetalt arbete. Jag förstår att du är frustrerad, men det du planerar kommer aldrig att fungera. Tyvärr. Gör någonting bra av arvet istället. Lycka till!!!!
Citera
2015-07-23, 07:19
  #11
Medlem
Tack för alla svar och lyckönskningar.
Det värmde : )
Jag är 30 så aktivitetsersättning är isåfall kört.
Ja, utbildning var ingen dum idé att satsa på.

Ja, jag får plocka ut dom och ha i frysen i värsta fall.

Det löser sej nog
kram på er
Citera
2015-08-06, 23:28
  #12
Medlem
Enklast är väl att uppge nån polares konto för arvet. Sen får du gå till soc och leka looser.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback