Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 12:54
  #1
Medlem
Hej allesammans,

Jag har beslutat mig för att gå ner liiite i vikt, men främst vill jag få bort underhudsfettet och se till att magmusklerna (samt övriga muskler) definieras aningen.

Jag vet inte riktigt om jag äter som jag ska då jag ibland känner mig helt slutkörd (utan att ha gjort något särskilt.) Oftast äter jag fisk, grönsaker och ost; dvs inget "vanligt kött"... När jag får för mig att synda lite så blir det givetvis pizza eller annan skräpmat. Lyckligtvis inträffar inte detta särskilt ofta; kanske 1-2 ggr mån. Vidare brukar jag ibland få en sockerkick och detta resulterar i att jag unnar mig något sött - 1 gång i veckan. Jag är en riktig rödvin-fantast; givetvis är jag medveten om att alkohol är väldigt kaloririkt även fast jag alltid håller mig till torrt vin.

Jag har i alla fall bestämt mig för att justera mina matvanor. Jag är inte ute efter att bli någon fitness-queen utan vill bara deffa lite. Jag är väldigt nöjd med min figur då jag inte är överviktig men har lite underhudsfett som jag önskar förbränna (syftar mest på mage & rygg.)

Borde man exkludera sötsakerna? Egentligen vore det optimala att sluta äta socker helt... även om livet blir lite halvtråkigt då ... Hur borde man göra med vinet? Hur ofta borde man dricka/inte dricka?

Finns det något proteinpulver som är kalorisnålt och som ser till att man känner sig relativt mätt efteråt?

Är havregrynsgröt något som rekommenderas att äta medan man tränar?

Vänligen ge mig tips?
Citera
2015-07-22, 13:35
  #2
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morenita91
Hej allesammans,

Jag har beslutat mig för att gå ner liiite i vikt, men främst vill jag få bort underhudsfettet och se till att magmusklerna (samt övriga muskler) definieras aningen.

Jag vet inte riktigt om jag äter som jag ska då jag ibland känner mig helt slutkörd (utan att ha gjort något särskilt.) Oftast äter jag fisk, grönsaker och ost; dvs inget "vanligt kött"... När jag får för mig att synda lite så blir det givetvis pizza eller annan skräpmat. Lyckligtvis inträffar inte detta särskilt ofta; kanske 1-2 ggr mån. Vidare brukar jag ibland få en sockerkick och detta resulterar i att jag unnar mig något sött - 1 gång i veckan. Jag är en riktig rödvin-fantast; givetvis är jag medveten om att alkohol är väldigt kaloririkt även fast jag alltid håller mig till torrt vin.

Jag har i alla fall bestämt mig för att justera mina matvanor. Jag är inte ute efter att bli någon fitness-queen utan vill bara deffa lite. Jag är väldigt nöjd med min figur då jag inte är överviktig men har lite underhudsfett som jag önskar förbränna (syftar mest på mage & rygg.)

Borde man exkludera sötsakerna? Egentligen vore det optimala att sluta äta socker helt... även om livet blir lite halvtråkigt då ... Hur borde man göra med vinet? Hur ofta borde man dricka/inte dricka?

Finns det något proteinpulver som är kalorisnålt och som ser till att man känner sig relativt mätt efteråt?

Är havregrynsgröt något som rekommenderas att äta medan man tränar?

Vänligen ge mig tips?
*suck*

Försöker du må bra eller se ut som en reklamaffisch?

Om du vill bli lycklig/må bra så ät och rör dig så som du antyder att du begriper. vill du se ut som en modell. Glöm det

Du attraherar bara bögar då.

Slappna av, ät det du tycker om, festa med människor du älskar och rör dig så, då, och med dem du gillar så blir du lycklig. "fuck the rest"
Citera
2015-07-22, 16:11
  #3
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morenita91
Borde man exkludera sötsakerna? Egentligen vore det optimala att sluta äta socker helt... även om livet blir lite halvtråkigt då ... Hur borde man göra med vinet? Hur ofta borde man dricka/inte dricka?

Du kan redan svaret. Fuska kan du ju göra ibland. Socker är en fuskgrej. Vin är en annan. Skit i sockret och drick du ditt glas med vin. Ett glas är en droppe i havet ändå, känner mer att kalorierna springer iväg snabbare när det gäller godis.
Citera
2015-07-22, 22:42
  #4
Avstängd
creepingdeaths avatar
tro det eller ej men du är inte första människan i flashbacks historia som vill tappa lite i vikt så du kan säkert få svar på dina frågor om du letar lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback