Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 20:27
  #1621
Medlem
800kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSociaL.
Nadal är skadeskjuten och det märks, ingenting konstigt med tanke på den spelstil han uppehållit i snart 15 år!

Snart 20 år, snarare. Eller snarare mer än 20 år.

Men jag håller helt med annars.

Som fan finns det inte mycket att "ångra" i Rafas karriär: det enda är att han hade kunnat ta sin första FO åtminstone ett år tidigare, om han inte varit skadad. Han var i tredje omgången i Wimbledon 2003, men var med i FO först 2005, när han vann stort (slog Fed och förlorade aldrig mer än ett set). Slog Fed på HC redan 2004, och hade nog haft spelet redan då för att vinna FO (svagt år i FO då dessutom, med Henman i semi och Gaudio som slutsegrare).
Citera
2024-04-17, 20:30
  #1622
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Såg inte allt, men Nadals serve var kass. Var en del i 130kmh- rangen, tyckte jag mig se.

Sen är väl De Minaur fel motståndare just nu, då han går rätt bra för tillfället.

Men det ser slut ut. Vilket är ok, som jag ser det. Känns helt osannolikt att han fortfarande skulle kunna peaka tillräckligt för FO för att vinna hela tävlingen. Sista gången var två år sen, och redan då såg det ofta bräckligt ut.

Första set när det stod 5-5 och Nadal tappade serve blev spiken i kistan.
Ja, De Minaur var för svår. Hade Nadal mött en baslinjegnetare som Ruud (haha) så hade det nog blivit 3-set.

Jag tar av mig hatten för Nadal. Roland Garros och Wimbledon blir väl det absoluta farväl Nadal själv vill ha. Spela roll om han förlorar i anda rundan. Han är färdig och heder ska tillskrivas honom. : D
Citera
2024-04-17, 20:44
  #1623
Medlem
800kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSociaL.
Jag tar av mig hatten för Nadal. Roland Garros och Wimbledon blir väl det absoluta farväl Nadal själv vill ha. Spela roll om han förlorar i anda rundan. Han är färdig och heder ska tillskrivas honom. : D

Lika bra att ta USO också då, det är bara nån månad emellan, och Nadal var alltid grymt omtyckt och framgångsrik i USO. Lite synd att inte Federer kunde fått sluta där.

Sen om han inte kan serva eller bjuda mycket till motstånd kanske det känns lite poänglöst, vad vet jag. Lite trist om han fuckar upp sin fina statistik i FO, men egentligen är väl det oviktigt.

Kan bli tre nostalgiska GS nu, om Nadal, Murray och Wawrinka alla lägger shortsen i torktumlaren under de turneringarna. Murray och Nadal har ju sagt det rätt klart. (Thiem också, men vete fan om han ens kommer in i USO nu. Inte säkert de vill ge honom ett WC.)
Citera
2024-04-17, 21:08
  #1624
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Lika bra att ta USO också då, det är bara nån månad emellan, och Nadal var alltid grymt omtyckt och framgångsrik i USO. Lite synd att inte Federer kunde fått sluta där.

Sen om han inte kan serva eller bjuda mycket till motstånd kanske det känns lite poänglöst, vad vet jag. Lite trist om han fuckar upp sin fina statistik i FO, men egentligen är väl det oviktigt.

Kan bli tre nostalgiska GS nu, om Nadal, Murray och Wawrinka alla lägger shortsen i torktumlaren under de turneringarna. Murray och Nadal har ju sagt det rätt klart. (Thiem också, men vete fan om han ens kommer in i USO nu. Inte säkert de vill ge honom ett WC.)

Ja, mycket möjligt att Nadal deltar i alla GS med Murray och Wawrinka, bara dessa tre herrars närvaro stärker väl biljettförsälningen med minst 30% så alla turneringar vill ju ha dom. Wawrinka kör ju hårt men Murray är skadad atm, så Monfils tar väl hans plats för oss nostalgiker - Goffin, Fognini, Gasquet och DIMITROV (som spelat helt otroligt bra) kör fortfarande.

Jag tror Dimitrov kan vinna Queens om han spelar som han gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback