2015-07-22, 10:42
Medlem
Smithwickss avatar
Har en lite annorlunda fråga och mod får flytta tråden om jag lagt den fel. Det jag undrar är hur pass noga det är i apotekets system vad gäller information ang uthämtning av receptbelagda mediciner. Om en medicin skulle ha hämtats ut t.ex 1 juli, men enligt apoteket så hämtades medicinen ut den 6 juli, men personen som skulle hämtat medicinen står fast vid att den har hämtats ut den 1 juli och yrkar på att det måste stå fel datum i apotekets system. Vem ska jag tro på? För mig känns det som att apoteket är väldigt noga med sådant här och att personen ifråga ljuger.

Mvh
Citera
2015-07-22, 10:44
Medlem
Bör finnas på videokamera när personen hämtat det? Å andra sidan tror man nog mer på Apoteket
Citera
2015-07-22, 10:47
Medlem
Då är medicinen hämtad den 6 juli. Det är inte troligt att datum i apotekets system skulle vara felaktigt.
Citera
2015-07-22, 10:47
Medlem
Fyrahundrafjortons avatar
Det går inte att ta fel på datum. Datorn registrerar automatiskt dagens datum när någon hämtar ut. Skulle det stå fel datum på ett uttag skulle allt va fel i hela systemet. Omöjligt...
Citera
2015-07-22, 11:05
Medlem
Personen har fel. Uttag bokförs på minuten.
Citera
2015-07-22, 11:09
Medlem
Jag har fått dylika när jag delexpiderat, kan det vara förklaringen? Du skulle ha två paket men bara ett fanns 1 juli, sen gick ni och hä,mtade paket två 6:e juli, då gäller 1 juli som datum, men det ser du inte om du tex loggar in på apoteket.
Citera
2015-07-22, 12:09
Medlem
Smithwickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jag har fått dylika när jag delexpiderat, kan det vara förklaringen? Du skulle ha två paket men bara ett fanns 1 juli, sen gick ni och hä,mtade paket två 6:e juli, då gäller 1 juli som datum, men det ser du inte om du tex loggar in på apoteket.

Det är totalt tre paket, alla tre paketen fanns där 1 juli, men bara ett skulle hämtas ut då.

Tack allihopa för svaren!
Citera
2015-07-22, 15:29
Medlem
bumbaclot.s avatar
Varför undrar du detta vill ju jag gärna veta av ren nyfikenhet?
Citera
2015-07-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.

Ja det är ju sant. Om inte apoteket har all medicin hemma när man ska hämta den så gäller den dagen då man hämtar första delen av den (eller beställer den). Sen hämtar man resten och det står inte när man hämtat resten när man loggar in.
Citera
2015-07-23, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smithwicks
Det är totalt tre paket, alla tre paketen fanns där 1 juli, men bara ett skulle hämtas ut då.

Tack allihopa för svaren!
Hmm, jag misstänker att jag har rätt i min misstanke då. Jag får en del meds i flerpack, men ibland vill jag inte ha mer en en, det gäller många olika meds, jag får tex två sprutor som ska kylförvaras, är det meningen att min hushållskyl ska hålla dem perfekt temprerade i några månader? Fiasko första ggn, den hade växlat mellan +13 till -1 grad (la en termometer i bagen)! Men om så inte är fallet, ja..
Men inget hämtades den 6:e? Fick allt hämtas ut eller valde/kunde du välja att bara ta ett den 1:a?
Citera
2015-07-23, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Ja det är ju sant. Om inte apoteket har all medicin hemma när man ska hämta den så gäller den dagen då man hämtar första delen av den (eller beställer den). Sen hämtar man resten och det står inte när man hämtat resten när man loggar in.
Nej, man får bråka med apotekaren då o då också. Konstigt att folk inte kan allt. Jag menar de UTbildade.
Citera
2015-07-23, 15:29
Medlem
Nikitha1s avatar
Det kan absolut bli fel hos Apoteket och deras välfungerande system.
När jag skulle hämta ut medicin och skulle få läkemedelslistan på vad jag hade kvar , så fick jag en annan kunds medicinlista.
Och då ska ju personalen logga in och ha mina mediciner och medicinlista tillgängliga precis när dom loggar in.
det "komiska" i alltihopa var att personens medicinlista som jag fick var en fd granne till mig. Och denne har flyttat ca 2 mil härifrån så det är inte så troligt att hon var inne på Apoteket precis innan mig.

sen så bad jag han som jobbar på Apoteket att ta bort mediciner som jag hade låg där som jag inte använde längre.
Det var 2 stycken och jag har för mig att dom började på Z , minns att det var Zoloft iallafall , men han som jobbar tar bort ALL medicin som börjar på Z och S.
Så mina smärtstillande + sömntabletterna tog han bort.

Dom fick ju lösa det , vet inte hur dom gjorde men någon läkare som jag inte känner till hade skrivit ut nya åt mig.
vet inte om dom på Apoteket har kontakt med någon läkare.
men dom fick ordna det iaf.
jag vart ju inte trodd på när jag ringde till min läkare och talade om att mina mediciner hade blivit borttagna :/
En sak som jag har funderat över är vem som fick MIN medicinlista över mina mediciner ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in