Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 22:18
  #1
Medlem
Nån som kört detta spel? Hittade ingen tråd om det men det är ganska så populärt. Det kom ut på steam 10 juli 50k ingame dagligen spelet är gratis att testa det är bara att ladda ner det på steam och börja köra. Tycker det är ganska kul själv för att vara ett gratis spel borde man testa det.

Om ni är intresserade kolla lite mer här: http://store.steampowered.com/app/304050/
__________________
Senast redigerad av cszon 2015-07-21 kl. 22:23.
Citera
2015-07-21, 23:52
  #2
Medlem
Spelade det förut i tidig alpha. Rätt skoj till en början, blev dock tråkigt rätt så snabbt. Lite väl enformigt.

Till skillnad från Cube World verkade det här spelet ha seriösa uvecklare. Ska bli kul att se vad de åstadkommit.
Citera
2015-07-21, 23:55
  #3
Medlem
Mattercates avatar
Riktigt grymt spel. tog ett tag innan man fattade hur man skulle göra vissa saker bara ^^
Citera
2015-07-22, 00:04
  #4
Medlem
PUSClFERs avatar
Jag spelade det i ungefär två dagar innan jag insåg att spelet var väldigt begränsat och linjärt. Utöver att gå upp i level, samla material, och bygga hus - vad finns det egentligen att göra? Jag har lagt spelet på hyllan för tillfället, men hoppas på att det tillkommer fler tillägg till spelet som bidrar till ett bättre samspel mellan spelarna. Förmågan att kunna dela hus med vänner, skräckkabinetter (läs: dungeons) för ~5 spelare, svårare bossar, någon sorts handel mellan spelare (Kanske förmågan att skapa egna föremål och sälja dem?), och så vidare.

Som sagt, spelet känns inte helt färdigt ännu, men jag kan se potentialen i det.
Citera
2015-07-22, 13:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag spelade det i ungefär två dagar innan jag insåg att spelet var väldigt begränsat och linjärt. Utöver att gå upp i level, samla material, och bygga hus - vad finns det egentligen att göra? Jag har lagt spelet på hyllan för tillfället, men hoppas på att det tillkommer fler tillägg till spelet som bidrar till ett bättre samspel mellan spelarna. Förmågan att kunna dela hus med vänner, skräckkabinetter (läs: dungeons) för ~5 spelare, svårare bossar, någon sorts handel mellan spelare (Kanske förmågan att skapa egna föremål och sälja dem?), och så vidare.

Som sagt, spelet känns inte helt färdigt ännu, men jag kan se potentialen i det.



Håller med att spelet känns inte helt färdigt har inte lagt ner jättemycket tid på det men som pukknub sade så kommer nog developerna lägga ner mycket tid att göra det så kul för spelarna som möjligt. Dom var ju heller inte så förbereda på att 50k på steam skulle börja spela det så kötiderna kunde gå upp till 1 timme nu har dock developerna jobbat på detta och fixat problemet rätt så bra.
Citera
2015-09-17, 07:32
  #6
Medlem
Jag har spelade det i alpha och sen igen vid release.
Det är kul i början med sen blir det riktigt enformigt, ingenting som höll kvar mig

Min uppfattning, microtransactions och något av en minecraft wannabe
Citera
2015-11-16, 13:54
  #7
Moderator
^Eazs avatar
Vill man hitta folk att spela med så finns det en Spelare söker spelare tråd i spelrelaterat.
/Mod
Citera
2015-11-16, 20:25
  #8
Medlem
Ompalas avatar
Nån med insikt i glitches som förekommit? Råkade själv utlösa en glitch där jag förlorade massor av saker i club världen :/
Citera
2015-11-22, 11:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompala
Nån med insikt i glitches som förekommit? Råkade själv utlösa en glitch där jag förlorade massor av saker i club världen :/


Hur gick det till? Jag brukar vara i club världen mycket.
Citera
2016-07-14, 22:49
  #10
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattercate
Riktigt grymt spel. tog ett tag innan man fattade hur man skulle göra vissa saker bara ^^

Jamen det är väl för att du är dum i huvudet?
Citera
2017-01-18, 16:56
  #11
Medlem
Började precis spela detta spel...men är lvl 2 nu och vill byta class?? går det?? står ju bara TRIAL på andra classer om man trycker J? vad jag förstår det som så kan man bara lvl till lvl4 på trial och sen kommer man inte längre?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback