Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 18:41
  #1
Medlem
Tja!

Jag spelar in mest thrash, black och diverse punk. Har på senaste tiden försökt att lära mig mer om mixning och dylikt och försökte på mig något poppigare än genrerna ovan. Jag laddade ner alla stems ( DI filerna, MIDI) och mixade den själv och här är resultatet.

https://soundcloud.com/antonekh/memp...im-anton-remix


Skulle gärna vilja ha kritik på detta, eftersom jag har bara erfarenhet i att mixa extrem metal och inte metalcore.
Citera
2015-07-23, 00:56
  #2
Medlem
Det mest uppenbara är att gitarrerna ligger alldeles för högt och att det saknas botten överlag.
Mer samspel mellan kick och bas - splitta basspåren, bussprocessa dem och dista gärna lätt ovanför 500 Hz. Grovt räknat är det första som ska höras när man går från noll och uppåt i dB; sång, därefter virvel. Ingen sång här, så då gäller det övriga. Här kommer gitarrerna innan jag ens rört volymratten.
Citera
2015-07-23, 02:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Det mest uppenbara är att gitarrerna ligger alldeles för högt och att det saknas botten överlag.
Mer samspel mellan kick och bas - splitta basspåren, bussprocessa dem och dista gärna lätt ovanför 500 Hz. Grovt räknat är det första som ska höras när man går från noll och uppåt i dB; sång, därefter virvel. Ingen sång här, så då gäller det övriga. Här kommer gitarrerna innan jag ens rört volymratten.

Tack för feedbacken!

Har lagt upp en ny mix nu. Visserligen är det en ny låt eftersom jag ville börja om med något nytt.
Har har två bas-spår nu ( en clean med mycket bas och en distad med lite högre frekvenser). Kanske lite för mycket bas och attack i basen dock. Har också sänkt presence på gitarrerna. Kicken får jag jobba på.

https://soundcloud.com/antonekh/devi...ager-anton-mix
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback