Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 12:19
  #1
Medlem
Alla här som har gått på en punkspelning eller haft några ~alternativa~ i sitt plugg har säkert stött på fanzines. Amatörmässigt producerade tidningar om lite vad som helst. Är själv flitig fanzinesamlare och gör själv ett fanzine. Hoppas jag publicerat rätt och efter lite lätt sökande så hittade jag ingenting om fanzines på Flashback (eller så sökte jag på fel kriterier kanske..) ivf, frågan som lyder är vad ni har för fanzinefavoriter, gör ni fanzines själva, har ni nått ni vill dela med er av o.s.v
Citera
2015-07-22, 13:08
  #2
Medlem
PiusXIIIs avatar
Finns det några fanzines längre? Den senaste jag läste som jag tyckte var bra var "Morsan&Motley Crüe" av Edvin Lindström. Den är iofs nedlagd nu, men finns på webben. Den var kanske inte riktigt en fanzine då han skrev om allt möjligt, bl a sin egen musik, men den var jäkligt snyggt gjord på det "gamla sättet" med klipp&klistra osv.

http://bongrouge.com/morsan/
Citera
2015-07-30, 18:25
  #3
Medlem
2anRuless avatar
Ah, det var tider det! Jag minns när hela världen kryllade av mer eller mindre usla fanzines, och när man kunde köpa ett knippe av dessa på varenda spelning man besökte. Jag gjorde själv ett fanzine; det släpptes i tre nummer och gavs bort till mina vänner.

Finns det några bra(nåja) fanzines nuförtiden?
Citera
2015-07-31, 09:38
  #4
Medlem
PiusXIIIs avatar
Är det kanske symptomatiskt att TS skriver ett inlägg för att sedan försvinna spårlöst?
Citera
2015-07-31, 10:39
  #5
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Ah, det var tider det! Jag minns när hela världen kryllade av mer eller mindre usla fanzines, och när man kunde köpa ett knippe av dessa på varenda spelning man besökte. Jag gjorde själv ett fanzine; det släpptes i tre nummer och gavs bort till mina vänner.

Finns det några bra(nåja) fanzines nuförtiden?
Ohm-fanzine tycker jag om fast bara skitsnack och lögner om b-kändisar och en klubb, även sett ett DIY punk-fanzine som var behaglig toaläsning minst 3 besök...
Citera
2015-10-12, 20:46
  #6
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Ohm-fanzine tycker jag om fast bara skitsnack och lögner om b-kändisar och en klubb, även sett ett DIY punk-fanzine som var behaglig toaläsning minst 3 besök...

Vad hette detta punkfanzine? Hur längesedan var det du hittade det?

Som jag tidigare frågade: är det någon som vet om det finns något fanzine värt namnet nu för tiden?
Citera
2015-10-12, 21:18
  #7
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Vad hette detta punkfanzine? Hur längesedan var det du hittade det?

Som jag tidigare frågade: är det någon som vet om det finns något fanzine värt namnet nu för tiden?
Tittade på den senast i år, för några veckor sedan. Tror det är ungefär ... PUNK DYI ... fanzinet heter. Kanske dubbelkollar nästa gång jag ser den. Ingenting jag har i mina egna skattkammare med andra ord.

Du kanske har någon bra idé på en fanzine att göra? Lätt på att illustrera om du har lite bra spoof...

edit: den kommer ifrån Göteborg om det kan hjälpa dig på traven, haha...
__________________
Senast redigerad av psykoshippien 2015-10-12 kl. 21:26.
Citera
2019-07-25, 22:01
  #8
Avstängd
Jonktillnarcissuss avatar
Favoriter, blir väl några gamla och nyare kängzines som hade själ: Absurd, Skit ner dig, Spit teeth, Hell & damnation, Eibon, Dansa vilt, Banka bäver, Painkiller, Aversion, Riot..
Nån som vet om dessa gubbar håller på idag?

Är det klass på blackmetal-zinet Anti-liv?
__________________
Senast redigerad av Jonktillnarcissus 2019-07-25 kl. 22:19.
Citera
2020-09-13, 21:40
  #9
Medlem
TheBusters avatar
Verkar som de är vanligare i utlandet, räknas Turist i tllvaron some zine?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback