Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-12-12, 14:47
  #25
Medlem
JaffarByn163s avatar
Området kring Axel Dahlströms torg, är det något att hänga i granen?
Citera
2019-12-13, 08:27
  #26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Området kring Axel Dahlströms torg, är det något att hänga i granen?

Det sker iaf inte mycket skit där, mestadels en sovande del. Sedan är det åt Frölunda-hållet och känns längre från stan än det de facto är.
Är väl fortfarande väldigt pensionärstätt så när dessa äldre dör ut är ju risken uppenbar att det fylls upp av sämre klientel...
Citera
2019-12-13, 19:28
  #27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det sker iaf inte mycket skit där, mestadels en sovande del. Sedan är det åt Frölunda-hållet och känns längre från stan än det de facto är.
Är väl fortfarande väldigt pensionärstätt så när dessa äldre dör ut är ju risken uppenbar att det fylls upp av sämre klientel...
Mina morföräldrar bodde där och när man var där på 80 och 90-talen och hälsade på..så var det ta mig fan nästan BARA pensionärer överallt i hela Högsbotorp. Dvs områderna runt Axel D. Torg.

Lite mer blandat nu tror jag men fortfarande förhållandevis svenskt.
Citera
2019-12-13, 19:43
  #28
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Mina morföräldrar bodde där och när man var där på 80 och 90-talen och hälsade på..så var det ta mig fan nästan BARA pensionärer överallt i hela Högsbotorp. Dvs områderna runt Axel D. Torg.

Lite mer blandat nu tror jag men fortfarande förhållandevis svenskt.

På 5-10 års sikt (när gamlingarna fallit bort) så har nog myndigheterna gett förtur till mer spännande hyresgäster än Astrid och Karl-Oskar! Tyvärr
Citera
2019-12-14, 09:45
  #29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Mina morföräldrar bodde där och när man var där på 80 och 90-talen och hälsade på..så var det ta mig fan nästan BARA pensionärer överallt i hela Högsbotorp. Dvs områderna runt Axel D. Torg.

Lite mer blandat nu tror jag men fortfarande förhållandevis svenskt.

Exakt så, men den generationen är ju utdöd/på utdöende nu och som sagt lär det inte bli så att det blir billiga bostäder för svenska (fattig)pensionärer som byggt landet där framöver utan ett annat klientel.
Citera
2021-05-24, 05:41
  #30
Medlem
Hola!

Jag har fått erbjudande på en lägenhet vid Annas gård i Högsbo. Hur är det området nuförtiden? Ser att det inte ligger så långt bort från Pennygården vilket jag läst ska vara rätt kasst. Annas gård i Högsbo, big no eller vad säger ni som kan området?
Citera
2021-05-24, 09:05
  #31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minssc
Hola!

Jag har fått erbjudande på en lägenhet vid Annas gård i Högsbo. Hur är det området nuförtiden? Ser att det inte ligger så långt bort från Pennygården vilket jag läst ska vara rätt kasst. Annas gård i Högsbo, big no eller vad säger ni som kan området?

Det finns ju klart sämre områden i Göteborg men problemet som skrevs om i tråden för ett par år sedan om att det blir sämre i takt med att den åldrande pensionärsgruppen dör ut och ersätts av ett inte lika lugnt och trivsamt klientel blir ju inte mindre med tiden direkt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback