Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 13:28
  #85
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så det är inte SD-politikern som har köpt sprängämnena, hon har bara kört bilen med tändhattar.
Jamen, då, så! Hon har bara haft tändhattar i bilen!
Citera
2015-07-21, 13:29
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certa
De båda gripna är bröder.
Nej, brodern till 30-åringen är även han misstänkt men inte häktad.
Citera
2015-07-21, 13:30
  #87
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking93
Det stämmer Monika Dahlberg är Mikael Kjell Dahlbergs morsa och han är den 31 årige.Men vem är han andra.

Om dnne Mikael er den riktige, så finnes en "Dynamitharry" som hans vänlista på fb...
Citera
2015-07-21, 13:32
  #88
Medlem
sanningscentrifugs avatar
Jag tror det här innehavet av sprängmedel var bara ett helt oproblematiskt utfall av s k "Sverigevänlighet". Undrar vad de planerade att spränga? Det är helt oproblematiskt i alla fall. Och det vore helt malplacé, faktiskt oförskämt att på något vis koppla ihop detta innehav med rasism, terrorism, partiet Sverigedemokraterna eller med nazismen. Finns inga kopplingar.

men varför påminner jag om detta? alla ni modiga sverigevänliga tangentbordskrigare vet ju att det ni skriver här inte har någon som helst koppling till verkligheten, finns inga konsekvenser för Sverige i det ni skriver. finns inget här på Flashback som bidrar till att hederliga sverigevänner samlar på sig sprängmedel illegalt. skönt att veta att man är fri från skuld och ansvar!!!!
Citera
2015-07-21, 13:32
  #89
Medlem
Per martin dynamitharry lilja är den andre med 100% säkerhet
Citera
2015-07-21, 13:33
  #90
Medlem
urmamaspimps avatar
Han hade passat bra på en veranda i amerikanska södern

https://www.facebook.com/mik*el.k.d*...fi&pnref=story
*=a

https://www.facebook.com/p*r.lil*a.712

*=ä,j
__________________
Senast redigerad av urmamaspimp 2015-07-21 kl. 13:48. Anledning: tafflig tangentföring
Citera
2015-07-21, 13:34
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningscentrifug
Jag tror det här innehavet av sprängmedel var bara ett helt oproblematiskt utfall av s k "Sverigevänlighet". Undrar vad de planerade att spränga? Det är helt oproblematiskt i alla fall. Och det vore helt malplacé, faktiskt oförskämt att på något vis koppla ihop detta innehav med rasism, terrorism, partiet Sverigedemokraterna eller med nazismen. Finns inga kopplingar.

men varför påminner jag om detta? alla ni modiga sverigevänliga tangentbordskrigare vet ju att det ni skriver här inte har någon som helst koppling till verkligheten, finns inga konsekvenser för Sverige i det ni skriver. finns inget här på Flashback som bidrar till att hederliga sverigevänner samlar på sig sprängmedel illegalt. skönt att veta att man är fri från skuld och ansvar!!!!

Sd var från början ett parti med nazistiska rötter.
Citera
2015-07-21, 13:35
  #92
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Att "leka" med sådan doningar tyder ju på ett Guinness Rekord-dåligt omdöme. Nä, det är något lurt det här. Om dom inte skulle använda det själva, så antar jag att det skulle säljas vidare för att tjäna pengar på det?

Dåligt omdöme ja. Jag har aldrig uppfattat den häktade som den vassaste kniven i lådan heller.

Citat:
Ursprungligen postat av kria
Tycker att din spekulation verkar trolig. Kan vara så att han tänkte spränga något ödehus för skojs skull eller så. Det här med att han köpte för att hjälpa 41-åringen med pengar låter ju bara så dumt, men han vill väl inte dra på sig några fler anklagelsepunkter som det skulle kunna bli om han berättar att han tänkte "leka" med sprängämnet. Alternativt sälja vidare för att tjäna pengar.

Ja, något sådant. Om de ens själva visste vad de skulle ha allt till. Det är svårare än man tror att bli av med sådant om man inte känner "rätt" personer. Vilket jag betvivlar att dom gör.

Citat:
Ursprungligen postat av academi
Jag skulle knappast sätta pengarna på "lek" ....

Antingen i behov av pengar eller något värre.
Nog för killen är (41 åringen ) är trevlig , så är han dock lite udda och har en del åsikter om saker och ting.
Och kanske är det dessa killarna som är otippade som är farligast

Alla spekulationer om terrordåd kan ni tyvärr släppa. Inser dock att media kommer köra hårt på det spåret. Men Daniel Olsson på GT som ändå har lite koll på den nationella rörelsen borde veta bättre.
Citera
2015-07-21, 13:38
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Dåligt omdöme ja. Jag har aldrig uppfattat den häktade som den vassaste kniven i lådan heller.



Ja, något sådant. Om de ens själva visste vad de skulle ha allt till. Det är svårare än man tror att bli av med sådant om man inte känner "rätt" personer. Vilket jag betvivlar att dom gör.



Alla spekulationer om terrordåd kan ni tyvärr släppa. Inser dock att media kommer köra hårt på det spåret. Men Daniel Olsson på GT som ändå har lite koll på den nationella rörelsen borde veta bättre.

Och du känner dem båda så bra att du kan säga detta ?
Kan med säkerhet säga att den yngre av dem inte var med från början i detta.
Citera
2015-07-21, 13:41
  #94
Medlem
Steinarrs avatar
Om han har tillgång till sprängmedel via sitt jobb så borde väl inte polisen kunna hålla honom om dom inte hittar något som tyder på terrorism?

Då borde väl snubben bli frisläppt rätt så snart?
Citera
2015-07-21, 13:42
  #95
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Vi kan nog vara 110 % säkra på att Dynamitharry är 41-åringen. Åldern stämmer och Dynamitharry verkar helt besatt av sprängämnen. Otaliga sidor som han gillat på Facebook är företag som sysslar med sprängmedel och sprängteknik.
Citera
2015-07-21, 13:43
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Om han har tillgång till sprängmedel via sitt jobb så borde väl inte polisen kunna hålla honom om dom inte hittar något som tyder på terrorism?

Då borde väl snubben bli frisläppt rätt så snart?


tillgång på jobbet hade han men ej för att ta med hem...
han var anställd inte egenföretagare samt inga tillstånd för ha det privat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback