Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-10, 07:44
  #409
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Vilket skämt?
Jag vill inte vara språkpolis, men det känns onödigt att beskriva det hela med två ord när ett räcker: Sverige!

Skämtet är naturligtvis att påföljden bara blir två månaders fängelse trots hela 42 åtalspunkter.
Citera
2020-10-10, 09:13
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
Okej, då har vi en rättegång till att vänta för det sista det står om honom på lexbase är en rättegång i februari.

Jag vet inte om han blev häktad den gången för i så fall bör ju rättegången redan varit. Vet att han blivit tagen flera gånger innan då han har kört runt drogpåverkad med stöldgods osv i bilar. Är han inte åtalad för det än så lär det komma snart igen.
Citera
2020-10-10, 09:36
  #411
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gach
Jag vet inte om han blev häktad den gången för i så fall bör ju rättegången redan varit. Vet att han blivit tagen flera gånger innan då han har kört runt drogpåverkad med stöldgods osv i bilar. Är han inte åtalad för det än så lär det komma snart igen.

Man kan bara hoppas sådana där har ihjäl sig själva innan dom skadar någon annan.
Citera
2020-10-11, 09:22
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Man kan bara hoppas sådana där har ihjäl sig själva innan dom skadar någon annan.

Redan för sent ju. Han skadade ju andra där på Gotland bla. Sig själv skadade han nog när han körde i diket med MC nu i slutet på sommaren, tyvärr lindrigt verkade det som.
När han är ute så kör han bil eller mc nästan hela tiden och han är alltid påtänd.
Citera
2020-10-12, 07:54
  #413
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gach
Redan för sent ju. Han skadade ju andra där på Gotland bla. Sig själv skadade han nog när han körde i diket med MC nu i slutet på sommaren, tyvärr lindrigt verkade det som.
När han är ute så kör han bil eller mc nästan hela tiden och han är alltid påtänd.


Det har jag sett i tråden. Att han inte skadar eller har ihjäl någon fler i framtiden tänkte jag bara mera på.
Citera
2020-10-13, 08:38
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det har jag sett i tråden. Att han inte skadar eller har ihjäl någon fler i framtiden tänkte jag bara mera på.

Släkt med Linda "vem fler Lindorff"?

Hehe. OnT:
Ja man får verkligen hoppas, tyvärr sliter poliserna förgäves med att plocka in dessa individer då dom släpps ut för att leva loppan hela tiden. Som tur är lever inte heroinmissbrukare särskilt länge..
Citera
2021-05-04, 18:26
  #415
Medlem
Alonens avatar
Jag har träffat denne man flera gånger... men inte nu på några år.

Tråkigt, men han har blivit sin egen värsta fiende.

Jag minns honom som trevlig, ödmjuk, men i sinom tid kom hans beroende-personlighet upp till ytan.

Detta kulminerade väl i Visby.

Hoppas han får adekvat hjälp och behandling - innan han skadar fler...
Citera
2022-06-19, 22:07
  #416
Medlem
killawifes avatar
Denna nissen brukade komma in på Biltema och fråga mig om diverse bilrelaterade saker. Han visade bilder på sina bilar inkl. Ferrarin och det var först då det gick upp ett ljus för mig ang. vem det faktiskt var. Jag måste säga att han var faktiskt alltid trevlig och lite ödmjuk men han ser ju verkligen ut som sju svåra år. Han verkade dock alltid ha gott om kontanter och släpade alltid på nån knarkar-brud som knappt visste vilken dag det var. En lite rolig sak var att han visade mig bilder på minst 4 Saabar som stod övergivna på diverse ställen pga krockar eller defekter. En del var riktigt fina typ en 9-3 Aero som han bara lämnat för att han kört ner den i diket när han "somnade". Han körde vid detta tillfället en vanlig 9-5:a. Det var runt 2020-2021, vintern där.
Citera
2023-09-16, 18:25
  #417
Medlem
Han är hemlös & djupt nerdrogad nu förtiden.
Ex frun hängde sig för ett tag sedan och barnen i olika boenden i systemet.
Citera
2023-09-16, 18:50
  #418
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thefuckedups
Han är hemlös & djupt nerdrogad nu förtiden.
Ex frun hängde sig för ett tag sedan och barnen i olika boenden i systemet.
Vem var hon?
Citera
2023-09-16, 18:55
  #419
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thefuckedups
Han är hemlös & djupt nerdrogad nu förtiden.
Ex frun hängde sig för ett tag sedan och barnen i olika boenden i systemet.

Så sorglikt❗️Ung kille, född 81.

Har träffat honom x flera, en gång i tiden hade han flyt, drev flykting-boenden, bollade med miljoner…

Nu verkar allt tydligen vara borta, tom ex-frun… mamman till hans barn… (frid över hennes minne…)

Som en röd tråd genom hans historia, går ju ett substans-beroende.

Hans enda chans till något som kan liknas vid ett värdigt liv är - sannolikt - en längre vistelse på ett riktigt bra behandlingshem.

Annars är han själv död snart…

Men - då måste han vilja själv…Hur är det med det❓
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback