Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-05, 21:48
  #625
Medlem
William Hainess avatar
Vad hände egentligen vid motdemonstrationen?

Citat:
Kvinnors Nätverk deltog i den viktiga motdemonstrationen mot det SD-färgade jippot ”Pride Järva” i Husby den 29 juli.
[...]
På torget i Husby såg vi en grupp unga hbtq-aktivister som trakasserades av ett gäng män, varav några var maskerade. De blev utsatta för grovt homofobiska och kränkande kommentarer och fick höra att de inte hade något att göra i Husby med sina regnbågsflaggor. Jag tog tag i en regnbågsflagga och frågade de hotfulla männen: Ska ni skada mig på grund av detta? Av Lugna gatan fick jag höra att jag inte skulle lägga mig i, att jag provocerade när jag protesterade mot kränkningarna. Lugna gatan som ska vara en förebild ville tysta mig när jag sa att det inte är okej att trakassera hbtq-personer. Stämningen från mobben var så hotfull att jag fruktade för mitt liv. Jag blev omringad, knuffad och fick flaskor kastade mot mig. Min kamrat blev hårt omkullknuffad. Efteråt har några av aktivisterna tackat mig för mitt agerande. Mitt svar är att jag var tvungen att göra det för allas vår rätt att leva det liv som vi själva väljer. Det är min skyldighet att reagera och agera – oavsett om hotet kommer från rasister eller islamister.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article21209537.ab

Är det här samma sak som den rapporterade misshandeln?
Citera
2015-08-05, 22:42
  #626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Istället var det "anti-rasisterna" som åkte på däng av lokalbefolkningen (källa). Det är tur att man är emot alla former av politiskt våld, annars hade man kunnat lockas att småskratta åt den knorren. Det hade ju varit opassande.



Du, nu är det ju faktiskt så här. Det jag beskrev i mina första inlägg i den här tråden är helt realistiskt. Vem som råkar ut för vad och vid vilket tillfälle är en rentillfällighet. Faktum kvarstår, i de här exotiska kvarteren är du alltid på fel plats vid fel tidpunkt, mer eller mindre. LÄNK

Med facit i hand får man var ytterst tacksam att det trots allt blev relativt lugnt.
Citera
2016-02-12, 20:05
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Där ser man. Ramona Fransson är homofob alltså? http://ramona-fransson.blogspot.se/

Min käre vän, vem du nu är ... jag har aldrig och kommer aldrig att bli homofob! Jag är född 1956 och träffade min förste homosexuelle vän när jag var 16 år. Och för mig var han precis lika skön och normal som vem som helst. Han var omtänksam, rolig och ärlig. En toppenvän! So don´t even try!
Citera
2016-02-14, 19:41
  #628
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramona Fransson
Min käre vän, vem du nu är ... jag har aldrig och kommer aldrig att bli homofob! Jag är född 1956 och träffade min förste homosexuelle vän när jag var 16 år. Och för mig var han precis lika skön och normal som vem som helst. Han var omtänksam, rolig och ärlig. En toppenvän! So don´t even try!
Ironi Ramona, ironi!
Citera
2016-07-20, 12:54
  #629
Medlem
M Nordströms avatar
Det blev tydligen ett jäkla liv när Öppna Moderaterna bjöd in Milo Yiannopoulos.

Citat:
Öppna Moderater har bjudit in Milo Yiannopoulos, även kallad Nero, till Stockholm Pride. Han är ökänd för en rad sexistiska och rasistiska uttalanden och blev nyligen utsparkad från Twitter för att ha eldat på trakasserier. ”Det är förskräckligt att bjuda i honom”, säger RFSL:s ordförande Frida Sandegård.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/opp...sm-vid-cancer/
Citera
2016-07-20, 15:41
  #630
Moderator
Siegfrids avatar
Diskutera herr Yiannopoulos besök i Sverige i den aktuella tråden: (FB) Milo Yiannopoulos ska leda Prideparade genom svenskt muslimskt ghetto
/Mod.
Citera
2016-07-24, 16:15
  #631
Medlem
M Nordströms avatar
Det skall bli intressant och se hur många som deltar i årets Järva Pride.

Citat:
Pride Järva 2016 avgår kl 12, onsdagen 27 juli, från Tensta torg. Samma väg som 2015.
Läs mer på FB event.

Vi hoppas att andra förorter får sina egna Pridetåg samtidigt, dvs kl 12 den 27 juli. Ni får ordna tillstånd och allt själva. Se FB- sidan Förortspride över landet. Lycka till!

/Jan Sjunnesson, 076/9000 900
Citera
2016-07-27, 12:16
  #632
Medlem
M Nordströms avatar
Då får vi se hur det går den här gången. Skall bli intressant att följa.

https://www.youtube.com/watch?v=A4PH93bAChU
__________________
Senast redigerad av M Nordström 2016-07-27 kl. 12:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback