Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-09-06, 18:56
  #37
Medlem
Mx_1337s avatar
Galans höjdpunkter var väl Rumble, VanZant, Lineker/Rivera, Pearson/Felder.

Joe Riggs överraskade ordentligt.. Fram tills det trista slutet på matchen. Hade inte trott att han skulle leverera. Hoppas på rematch.
Citera
2015-09-06, 21:21
  #38
Medlem
Årets sämsta gala. Kvinnor och 125;or på samma kort är ju som bäddat för succé...!


Rumble - Jones är det enda vettiga för LHW för övrigt. Alex - DC känns lite "meh.."
Citera
2015-09-07, 06:30
  #39
Medlem
Alla matcher såg bra ut men...

Det vara bara Paige och Rumble som levererade. Dodson kunde tyvärr inte göra det han sa att han skulle överhuvudtaget. Mir vs Arlovski dog efter första ronden.

Och vad händer med Blaachowiz(stavning ftw) ? Jag trodde han skulle göra mycket bättre från sig i UFC med tanke på hur han sett ut i matcherna innan UFC. Ligger han nära till hands för att bli cuttad eller kommer han få en match som han är solklar favorit i ?
Citera
2015-09-07, 10:18
  #40
Medlem
Trodde Mir skulle krossa Arlovski. Jag såg Arlovski i en gala utanför UFC för några år sedan och då var han så otroligt usel...
Mirs benmuskler var ju brutala. Hade varit kul om han deffade ner sig. Kanske han skulle bli snabbare då, men jag vet inte. Känns som han kanske väger lite för mycket.
Citera
2015-09-07, 17:07
  #41
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Trodde Mir skulle krossa Arlovski. Jag såg Arlovski i en gala utanför UFC för några år sedan och då var han så otroligt usel...
Mirs benmuskler var ju brutala. Hade varit kul om han deffade ner sig. Kanske han skulle bli snabbare då, men jag vet inte. Känns som han kanske väger lite för mycket.
Mir såg slö och lite plufsig ut. Tyckte ändå han borde fått domslutet. Har dock inte sett om matchen.
Trodde också på honom inför, men mer att han skulle exponera Arlovski's glashaka. Blev lite anti-klimax här.
Vet inte om det är häftigt eller om det säger allt för mycket om hälsan hos tungviktsdivisionen när Andrei Arlovski och Frank Mir slåss i något av en contender-match 2015.
Citera
2015-09-08, 19:01
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Mir såg slö och lite plufsig ut. Tyckte ändå han borde fått domslutet. Har dock inte sett om matchen.
Trodde också på honom inför, men mer att han skulle exponera Arlovski's glashaka. Blev lite anti-klimax här.
Vet inte om det är häftigt eller om det säger allt för mycket om hälsan hos tungviktsdivisionen när Andrei Arlovski och Frank Mir slåss i något av en contender-match 2015.

Jo, jag håller med. Jag förstår inte riktigt hur Mir kunde bli så plufsig sen förra matchen. Med tanke på vad han redan väger så måste hans kaloriintag vara groteskt stort jämfört med oss vanliga dödliga på 80-90kg. Kan inte riktigt se vad fördelarna skulle vara att lägga på sig så mycket fett på så kort tid.

Många sa ju att Mir gjorde en riktigt bra prestation förra matchen när han mötte Duffy. Men det kanske var Duffy som gjorde en dålig match helt enkelt.
Arlovski har ju en riktig glashaka som du skrev så Mir hade tjänat på att vara snabb i denna matchen och sett till att få dit ett slag på hakan bara.
Citera
2015-09-08, 19:14
  #43
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jo, jag håller med. Jag förstår inte riktigt hur Mir kunde bli så plufsig sen förra matchen. Med tanke på vad han redan väger så måste hans kaloriintag vara groteskt stort jämfört med oss vanliga dödliga på 80-90kg. Kan inte riktigt se vad fördelarna skulle vara att lägga på sig så mycket fett på så kort tid.

Många sa ju att Mir gjorde en riktigt bra prestation förra matchen när han mötte Duffy. Men det kanske var Duffy som gjorde en dålig match helt enkelt.
Arlovski har ju en riktig glashaka som du skrev så Mir hade tjänat på att vara snabb i denna matchen och sett till att få dit ett slag på hakan bara.
Han visade ju upp väldigt mycket snabbare händer i sina senaste två, även om de flesta är snabba i jämförelse med Bigfoot. Men iallafall kändes det som om han helt klart skulle kunna få till det med samma approach mot Arlovski. Och visst, både ja och nej; Han blev inte träffad men han lyckades inte uträtta något stående heller.

Arlovski hade inte heller mycket att komma med som motpool, tänkte helt klart att någon skulle bli smälld eller så skulle Mir ha konditionen och kunna sätta en sub lite senare. Men nej, detta var inget vidare.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback