Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-21, 00:23
  #13
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Du måste använda hen, och få in begreppet intersektionell någonstans. Annars flyger det inte.
Idiot, det är artspecifikt att lägga betoning på en varelse Hitom oss själva, den korrekta benämningen är "en", inte hen. Spiecism är godkänt i domstol. Vad intersektionell är vet nog inte ens du...
Citera
2015-07-21, 03:23
  #14
Medlem
Monkeyspanks avatar
Seinfeld är en girig jude som stör sig på att ungdomar inte ger honom de shekel han kräver.
Seinfeld har enligt min enkla åsikt ALDRIG varit rolig.
Satans jävla judepropaganda är vad hans S.K. "humorserie" varit.
De som skrattat åt skiten är hjärntvättade av USA:s Judiska propaganda apparat.

Nu börjar jag snart flippa ur och någon Judevänlig MOD kommer förpassa detta inlägg till papperskorgen, samt stänga av mig, så det är lika bra att jag håller käften.

Yttrandefrihet? -Jo pyttsan!
Citera
2015-07-21, 03:40
  #15
Medlem
sockertoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Så lägne det bara är studenter som inte vill höra en viss typ av humor så är det väl egentligen inget problem. De kan låta bli att gå helt enkelt. Ängsliga ungdomar haf funnits i alla tider.

Det är när nymoralen smyger sig in i statliga och institutionella sammanhang som det skulle börja bli otäckt. I den bemärkelsen ligger tyvärr Sverige ganska illa till med en förbudstendes mot allt som några inte tycker om.

Seinfeldt har säkert inte fel, men han kan samtidigt inte kräva vad andra ska tycka är roligt eller humor.
De här studenterna kommer i sinom tid att bli makthavare i statliga och institutionella sammanhang. Det är lätt att man tar med sig sina idéer dig, det har vi ju sett med 68-rörelsen. Dåtidens unga barrikadklättrare är dagens makthavare, propagandister och opinionsbildare.

Nej, det finns helt klart skäl att oroa sig över morgondagen. Som någon tidigare skrev så brukar ju det etablerade samhället stå för moralismen samtidigt som de unga utmanar densamma och revolterar. Så är det inte den här gången. Nu är det istället de unga som går i bräschen för förbuden och censuren. Framförallt unga kvinnor. Det är problematiskt.
Citera
2015-07-21, 07:58
  #16
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Idiot, det är artspecifikt att lägga betoning på en varelse Hitom oss själva, den korrekta benämningen är "en", inte hen. Spiecism är godkänt i domstol. Vad intersektionell är vet nog inte ens du...

Den allvetande uven hoar i natten.
Citera
2015-07-21, 09:11
  #17
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Den allvetande uven hoar i natten.
Är det ett exempel på "intersektionell"? En förklaring om termen skulle sitta lämpligare men du gav kanske ett exempel, inte fy skam det heller...
Citera
2015-07-22, 00:51
  #18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Seinfeld är en girig jude som stör sig på att ungdomar inte ger honom de shekel han kräver.
Seinfeld har enligt min enkla åsikt ALDRIG varit rolig.
Satans jävla judepropaganda är vad hans S.K. "humorserie" varit.
De som skrattat åt skiten är hjärntvättade av USA:s Judiska propaganda apparat.
Men att Seinfeld är en överskattad jude som knappast är speciellt rolig gör ju inte hans inlägg i sakfrågan mindre giltigt. Den judiskt styrda politiska korrektheten inte bara hotar, utan förstör humorn. Han har helt rätt. Skulle just Seinfeld bli roligare utan PK? Förmodligen inte. Men många andra skulle förmodligen kunna blomma ut i ett mindre skitnödigt klimat.
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2015-07-22 kl. 00:53.
Citera
2015-07-22, 08:04
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockertoppen
De här studenterna kommer i sinom tid att bli makthavare i statliga och institutionella sammanhang. Det är lätt att man tar med sig sina idéer dig, det har vi ju sett med 68-rörelsen. Dåtidens unga barrikadklättrare är dagens makthavare, propagandister och opinionsbildare.

Nej, det finns helt klart skäl att oroa sig över morgondagen. Som någon tidigare skrev så brukar ju det etablerade samhället stå för moralismen samtidigt som de unga utmanar densamma och revolterar. Så är det inte den här gången. Nu är det istället de unga som går i bräschen för förbuden och censuren. Framförallt unga kvinnor. Det är problematiskt.

Det är problematiskt, men å andra sidan vet vi att deras idéer inte är hållbara. Det samhälle de "bygger" upp kommer raseras av sin egen tyngd. Måtte det gå fort bara, för ju längre tid det tar desto mer hopplös kommer situationen bli.
Citera
2015-07-22, 23:27
  #20
Medlem
Jag såg nyligen ett Youtube-klipp där Jerry Seinfeld pratade om detta. Han hade besökt ett universitet och ett av hans skämt handlade om folk som läser e-böcker på sina surfplattor och bläddrar med yviga gester "like a gay French king". Det skämtet uppskattades inte alls, det blev dålig stämning direkt. Hans användning av ordet gay upprörde tydligen studenterna...
Citera
2015-07-24, 11:55
  #21
Moderator
impieteers avatar
Lite OT raderat och ett stavfel i rubriken fixat.
/ Mod
Citera
2015-07-25, 02:22
  #22
Medlem
Europes avatar
Redan i ett av avsnitten i Seinfeld var ämnet uppe:

http://www.imdb.com/title/tt0697677/

Jag vill minnas att han säger i slutet av avsnittet om folks överkänslighet att han skulle väl inte flippa ur om någon skulle fråga honom om vägen till Israel.

I rättvisans namn fick Chris Rock redan tidigt skit även för att han skulle ha varit rasistisk mot vita. Men medan jag spyr på politiskt korrekta med sina försök att göra om sitt rasistiska hån till humor, men helt misslyckas med "vita kränkta män"-humorn, då den varken är rolig eller ens begriplig om man inte delar deras fördomar och vanföreställningar, så hade jag inga som helst problem med Chris Rocks rasistiska skämt om vita, eftersom de ofta var rätt roliga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback