Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-12-05, 06:25
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Ja men det finns väl många kristna som lever vilt... Jag känner många kristna som super varje helg.

Tänk på alla katolska präster som har lite väl roligt med småbarn. Eller pastor Ted Haggard som åker fast när han knarkar och bögar med prostituerad. Frikyrkliga Lars-Eric Petersson som plockar ut megabonus och åtalas för grov trolöshet mot huvudman. Tommy Dahlman som åker fast för rattfylla. Yonggi Cho döms för förskingring. Andrae Crouch åker fast för narkotikainnehav. Tok-konservativa Severina Vuckovic som bevisligen inte lever som hon lär vad gäller sex utanför äktenskapet. Om allt detta är stora grejer som hamnat i nyheterna, och då kan du ju gissa hur många smågrejer de kristna sysslar med som aldrig kommer ut.


Jaa, det är ju inte direkt en vacker bild du målar upp där. Men kanske är det lika bra att inse
att kristna lever i många stycken så som folk gör mest. Katolska kyrkan har ju tom egna pubar,
där de har utskänkningstillstånd för alkohol. Och man kunde köpa cigaretter i Vatikanstaten fram
tills nyligen, men nu har påve Franciskus förbjudit tobaksförsäljning i Vatikanstaten, med hänsyn
till hälsoriskerna. I Sverige vore det otänkbart för kyrkan att befatta sig med dessa saker.
Citera
2017-12-05, 11:07
  #26
Avstängd
Jag tror att många kristna behöver börja ta för sig och sluta försöka förneka sina behov och sin personlighet, annars blir de den nye Helge Fossmo. Hur och när ska man ta för sig då? Fråga den lilla trevliga rösten inom dig, och lita på den, det är den riktige guden.
Citera
2017-12-05, 12:26
  #27
Avstängd
Det står skrivet När du ger allmosor, låt då inte vänstra handen veta vad den högra gör. -- Matt 6:3. Men sannerligen säger jag er att även motsatsen gäller. När du stjäl allmosor, låt inte högerhanden veta vad den vänstra gör.
__________________
Senast redigerad av SuperSizeMe 2017-12-05 kl. 12:28.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback