Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-09, 00:04
  #205
Medlem
Tylakoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
För det första: språket engelska behärskas av de flesta svenskar.

För det andra: då källorna skrivit sin text på engelska, varför ändra?

För det tredje: om det är något specifikt du anser vara felaktigt, varför inte länka till alternativ källa?

Kanske för att fakta är svårt att bestrida?

Om du ska kritisera så kan du väl försöka att komma med något matnyttigt?

Här kommer mer :

Some militant Balkan Islamists are even more clearly psychopathic. In Kosovo, a radical imam named Zeqrija Qazimi has posted a sermon on YouTube in which he tells followers that “The blood of the kaffir (infidel) is our sweetest drink.”[20]

One of Qazimi’s acolytes, a young man named Patriot Matosi, died in Syria in August 2014. With good reason, the current head of the Islamic Community in Bosnia, Husein Kavazović, recently said “These are dangerous people. They belong in a mental institution.”[21]

Källa [20] : Una Hajdari, “Kosovo Charges Seven with Islamist Terrorism,” BalkanInsight, 3 March 2015, at http://www.balkaninsight.com/en/arti...te-involvement, accessed onn 5 March 2015 at 8:58am EST.

Källa [21] : As quoted by Amel Emric, “Bosnian Imam Attacked Seven Times for Preaching Peace,” Associated Press (Dateline Trnovi, Bosnia & Herzegovina), 6 January 2015, at http://www.huffingtonpost.com/2015/0...n_6424858.html, accessed on 24 March 2015 at 9:16am EST

Okej, då kör vi igen då.

1. Språket engelska behärskas av de flesta svenskar.
Okej. Jag har inte sagt något annat heller. Läs noga nu. Jag tycker det är konstigt att någon skulle översätta påstådda källor med BOSNISKA rubriker till ENGELSKA på ett SVENSKT forum. Du kan inte mena att du läst en bosnisk artikel, för att sedan översätta den till engelska på flashback för att" de flesta svenskar behärskar engelska". Är du galen?

2. För det andra: då källorna skrivit sin text på engelska, varför ändra?
Kan du inte läsa, eller är du oförmögen att förstå? Detta är exakt vad jag skrev(jag saxar nu, så att du kan läsa igen): "Du skriver utdrag ur källorna på ENGELSKA, fast källorna har BOSNISKA rubriker. Om du nu själv läst källorna(vilket varje seriös debattör gör), varför översätter du dem inte till SVENSKA?". Notera att jag specifikt hänvisar till källor på bosniska. Jag frågar igen, är du galen?

----------------------
Okej. Nu ska jag "komma med något matnyttigt". Jag ska bestrida dina argument. Du påstår delvis:

1) Muslimer på balkan utgör en fara för väst.

Genom att använda en av dina artiklar kan det motbevisas. http://www.huffingtonpost.com/2015/0...n_6424858.html

Låt oss analysera vad som står i artikeln: Bosnisk IMAM blir attackerad för att han tar avstånd för att han fördömer isis --> han blir attackerad pga av detta. Okej. Menar du att attacken i kärrtrop är ett bevis på att svenskar radikaliserar och blir nazister. Nä, ingen seriös människa tror det.

Vidare står det:
Some 150 Bosnians have joined Islamic militants in Syria or Iraq, officials estimate.
Wow, 150st, vad många..ingen siffra alls dvs.

Vidare:
All are apparently members of a small community that follows an ultra-conservative interpretation of Islam. .
Dvs, ett parallellsamhället, inte knappast allmänheten.

Vidare:
Militant Islam was all but unknown to Bosnia's mostly secular Muslim population until the 1990s Balkans wars when Arab mercenaries turned up to help the outgunned Bosnian Muslims fend off Serb attacks. These fighters, many of whom settled in Bosnia, embraced a radical version of Islam that Bosnia's official Islamic community opposes.
Som framgår tidigare av tråden har de flesta av dessa blivit utvisade.

Hur får du det till att imamer som förespråkar fred och hatar isis är ett hor mot väst?
-----------
Svara gärna på källgrejen, och varför du envisas med att översätta bosniska (påstådda)artiklar till engelska på flashback.
__________________
Senast redigerad av Tylakoid 2015-08-09 kl. 00:06.
Citera
2015-08-09, 00:09
  #206
Medlem
Tylakoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
For those of you that can’t come here, fight over there. Fight against them over there. If you have to, put explosives under their cars. If you can, take poison and put it in their drinks and their food. Let them die. Kill them in every place, whenever you can. In Bosnia, in Serbia, in Sandzak,” a fighter who seems to originally be from Bosnia, who calls himself
Salahuddin Al-Bosni
, said.


Sannerligen, men vad vill du visa med det? Att det finns idioter på balkan? Ja. Jag kan ju länka till svenska nazisters uttalande, betyder ju inte att ett tvärsnitt av befolkningen hyllar adolf.
Citera
2015-08-09, 00:31
  #207
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
Some militant Balkan Islamists are even more clearly psychopathic. In Kosovo, a radical imam named Zeqrija Qazimi has posted a sermon on YouTube in which he tells followers that “The blood of the kaffir (infidel) is our sweetest drink.”[20]

One of Qazimi’s acolytes, a young man named Patriot Matosi, died in Syria in August 2014. With good reason, the current head of the Islamic Community in Bosnia, Husein Kavazović, recently said “These are dangerous people. They belong in a mental institution.”[21]

Källa [20] : Una Hajdari, “Kosovo Charges Seven with Islamist Terrorism,” BalkanInsight, 3 March 2015, at http://www.balkaninsight.com/en/arti...te-involvement, accessed onn 5 March 2015 at 8:58am EST.

Källa [21] : As quoted by Amel Emric, “Bosnian Imam Attacked Seven Times for Preaching Peace,” Associated Press (Dateline Trnovi, Bosnia & Herzegovina), 6 January 2015, at http://www.huffingtonpost.com/2015/0...n_6424858.html, accessed on 24 March 2015 at 9:16am EST
Fattar inte vad du försöker visa med detta? Det nämns två albaner i din källa som är islamster medan i samma källa står det hur en bosnier vid namn Husein Kavazovic som är ledare över islamiska samfundet i bosnien säger hur alla dom terrorister är farliga personer som tillhör i mentalsjukhus?
__________________
Senast redigerad av Tvrtko 2015-08-09 kl. 00:34.
Citera
2015-08-09, 00:33
  #208
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
For those of you that can’t come here, fight over there. Fight against them over there. If you have to, put explosives under their cars. If you can, take poison and put it in their drinks and their food. Let them die. Kill them in every place, whenever you can. In Bosnia, in Serbia, in Sandzak,” a fighter who seems to originally be from Bosnia, who calls himself
Salahuddin Al-Bosni
, said.


Tala om blodtörstig.[/quote]Notera att man nämner Sandzak som är dominerad av bosniaker. Det här är ingen muslim vs kristna utan normal folk mot extremister. Har även läst någonstans att deras target ska vara mot bosniaker...
Citera
2015-08-09, 00:52
  #209
Medlem
Kylklampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylakoid
Är du galen?
Jag frågar igen, är du galen?
Svara gärna på källgrejen, och varför du envisas med att översätta bosniska (påstådda)artiklar till engelska på flashback.

Du har ofattbart svårt för att förstå.
Jag har läst engelska artiklar som hänvisar till bosniska källor.
Vad är problemet med det?
Kan inte din hjärna processa den ytterst lilla biten av information?
Hoppas du kan släppa det nu och gå vidare.

Här kommer mer:

"Other Islamists frequently express the same views. Elfatih Hassanein, a Sudanese national considered one of Osama bin Laden’s bagmen, and a longtime friend of Izetbegović’s, once noted that “Bosnia, at the end, must be Muslim Bosnia.”[1]

"Izetbegović’s former military chief, Sefer Halilović, warned in 1993 that if negotiations to end the war do not lead to a “unitary Bosnia . . . we will realize this kind of state on the battlefield. If Europe doesn’t change its attitude, we will take action and bring terrorism to its territory. Many European cities will be in flames.”[2]

Bosnian jihad veterans would in fact subsequently go on to carry out bombings in Rijeka, Istanbul, Madrid and London."

Källa [1]: John Pomfret, “Bosnia’s Muslims Dodged Embargo,” The Washington Post, 22 September 1996, A01.

Källa [2]: El Pais (Madrid), 27 January 1993, as quoted by Ivo Lucic, “Bosnia and Herzegovina and Terrorism,” National Security and the Future 3-4 (2001), 128.
Citera
2015-08-09, 01:16
  #210
Medlem
Kylklampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylakoid
Hur får du det till att imamer som förespråkar fred och hatar isis är ett hor mot väst?
-----------

Ni förstår inte varför jag postade att en bosnisk imam, som förespråkar fred, har blivit attackerad flera gånger på grund av sina predikningar mot våld och jihadism?
Tänk efter lite nu.......

Vart har jag ens indikerat att jag ser honom som ett hot?

Här kommer mer:

"In 2010, a Bosnian security official estimated that there are 3000 potential terrorists in Bosnia,[1] and a former Al Qaeda operative in Bosnia, the Bahraini-born Ali Hamad, has claimed there are some 800 individuals of local origin making up a “white Al Qaeda”: i.e., people who can pass through security checks avoiding racial profiling."[2]

Källa [1] : The estimate by Almir Džuvo, director of the BiH Intelligence-Security Agency (OSA), as cited in the European Police Mission BiH Daily Media Summary, 13 July 2010, Accessed on 12 July 2012 at 9:01 EST.

Källa [2]: Interview by Renate Flottau with Ali Hamad entitled “Weiße Qaida in Bosnien: ‘Mit Motorsägen zerstückeln’,” Der Spiegel (Hamburg), 3 December 2006 at http://www.spiegel.de/politik/auslan...-a-451729.html Accessed on 20 April 2013 at 3:17pm EST.
Citera
2015-08-09, 01:19
  #211
Medlem
Finns det bilder på basen?
Citera
2015-08-09, 01:45
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
Ni förstår inte varför jag postade att en bosnisk imam, som förespråkar fred, har blivit attackerad flera gånger på grund av sina predikningar mot våld och jihadism?
Tänk efter lite nu.......

Vart har jag ens indikerat att jag ser honom som ett hot?

Här kommer mer:

"In 2010, a Bosnian security official estimated that there are 3000 potential terrorists in Bosnia,[1] and a former Al Qaeda operative in Bosnia, the Bahraini-born Ali Hamad, has claimed there are some 800 individuals of local origin making up a “white Al Qaeda”: i.e., people who can pass through security checks avoiding racial profiling."[2]

Källa [1] : The estimate by Almir Džuvo, director of the BiH Intelligence-Security Agency (OSA), as cited in the European Police Mission BiH Daily Media Summary, 13 July 2010, Accessed on 12 July 2012 at 9:01 EST.

Källa [2]: Interview by Renate Flottau with Ali Hamad entitled “Weiße Qaida in Bosnien: ‘Mit Motorsägen zerstückeln’,” Der Spiegel (Hamburg), 3 December 2006 at http://www.spiegel.de/politik/auslan...-a-451729.html Accessed on 20 April 2013 at 3:17pm EST.

Vad är Bosnier? De är Turkar i grund o botten inte konstigt att IS är som starkast i dessa länder, jag vet att de välkomnas med öppna armar i vissa byar.
Citera
2015-08-09, 16:20
  #213
Medlem
matrixxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanakee
Vad är Bosnier? De är Turkar i grund o botten inte konstigt att IS är som starkast i dessa länder, jag vet att de välkomnas med öppna armar i vissa byar.
Det är självklart de välkommnas med öppna armar, backa tiden till 1992 när tusentals extrema mudjahideener från hela arabvärlden kom och tillsammans med dem gjorde grova krigsbrott. En del sympatiserar med dem andra inte , men i grunden är bosnier ett radikalt islamistiskt folk. Bara att kolla vilka de sympatiserade med i senaste kriget som sagt, för att inte nämna 2 världskriget.
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2015-08-13, 08:08
Moderator
OT raderat. Den här tråden är inte en allmän diskussionstråd om Balkan. Håll er till TS och diskutera utifrån denna. Ni som tjafsar med varandra kan göra det i PM.

Fortsatt OT kommer att raderas och rendera varning.

// mod
2015-09-13, 22:31
  #215
Medlem
Har varit läger för terrorister i flera år.
Citera
2015-11-23, 01:06
  #216
Medlem
Läste för en tid sedan att IS köpt en gård i Europa, ute i bushen någonstans, och att man där höll på och tränade. Folk hade hört skottlossning därifrån. Kommer inte ihåg om det var i Österrike eller kanske Belgien, det var i Europa i.a.f, det vet jag.

Någon som känner igen detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback