Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-07-24, 19:18
  #109
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Logiken är att du tror islamisterna är problemet medan jag säger att vanliga muslimer kan också ställa till problem, och med vanlig menar jag de som du kallar för moderata; vem som helst med två hjärnceller skulle ha fattat det, men dina två hjärnceller är för upptagna med att slås med varann.

Jag tog upp muslimska brödraskapet för att bevisa att du har fel om att enbart islamister är problemet. För jag tror du kallar alla som spränger sig för islamister.

Det har ingen betydelse om Galilei och Copernicus var kristna, den förste var italienare den andre var polsk. Som vetenskapsmän av den kristna världen så berörde deras läror den kristna världen.

Du tillhör Sauth Park generationen, då förstår jag varför du är en idiot. Alkis och idiot, gutår! Ta det lugnt med flaskan.

Hur tolkar du detta???
Jävla mupp!

Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Däremot kommer jag alltid vara fiende till dem som på ett eller annat sätt (helt öppet eller i smyg) försöker skaffa inflytande för sin religion i samhället. De som har sådana agendor är extremt farliga.

EDIT muslimska brödraskapet ÄR islamister.
__________________
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-07-24 kl. 19:44.
Citera
2015-07-24, 20:11
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Hur tolkar du detta???
Jävla mupp!
Jag tolkar det som att du hatar kristdemokraterna.
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
EDIT muslimska brödraskapet ÄR islamister.
Jaså? Varför sa jag så här då: "Du pratar hela tiden om islamister, men Muslimska brödraskapet som är genuina islamister..." Smartskalle! Och varför tror du att jag sa så här: "Jag tog upp muslimska brödraskapet för att bevisa att du har fel om att enbart islamister är problemet."?

Du hänger inte med.
Citera
2015-07-24, 21:43
  #111
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Jag tolkar det som att du hatar kristdemokraterna.
Jaså? Varför sa jag så här då: "Du pratar hela tiden om islamister, men Muslimska brödraskapet som är genuina islamister..." Smartskalle! Och varför tror du att jag sa så här: "Jag tog upp muslimska brödraskapet för att bevisa att du har fel om att enbart islamister är problemet."?

Du hänger inte med.

Hur ska jag tolka detta då.

"Jag tog upp muslimska brödraskapet för att bevisa att du har fel om att enbart islamister är problemet. "
Citera
2015-07-24, 22:00
  #112
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Jag tolkar det som att du hatar kristdemokraterna.
Jaså? Varför sa jag så här då: "Du pratar hela tiden om islamister, men Muslimska brödraskapet som är genuina islamister..." Smartskalle! Och varför tror du att jag sa så här: "Jag tog upp muslimska brödraskapet för att bevisa att du har fel om att enbart islamister är problemet."?

Du hänger inte med.

Rättare sagt.
Se mitt förra inlägg, och läs sedan vad du själv skrev innan.

"Du pratar hela tiden om islamister, men Muslimska brödraskapet som är genuina islamister fördömde Charlie Hebdo attacken..."

Du motsäger dig själv.
Ena sekunden kallar du dem islamister, andra inte.
Bestäm dig.
Citera
2015-07-24, 22:00
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Rättare sagt.
Se mitt förra inlägg, och läs sedan vad du själv skrev innan.
Jag gav dig ett exempel på att det inte alltid är islamister som ligger bakom terrordåd, men du missförstådd mig och trodde att jag påstådd MB är goda. Vilket jag var tvungen att förklara för dig hur det ligger till.
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Hur ska jag tolka detta då.

"Jag tog upp muslimska brödraskapet för att bevisa att du har fel om att enbart islamister är problemet. "
Att även islamister kan bete sig civiliserad, och de du kallar för moderata kan bete sig barbarisk.

Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Du motsäger dig själv.
Ena sekunden kallar du dem islamister, andra inte.
Bestäm dig.
Det gör jag verkligen inte, det är du som är trög.
__________________
Senast redigerad av Kohen 2015-07-24 kl. 22:08.
Citera
2015-07-24, 22:04
  #114
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Att även islamister kan bete sig civiliserad, och de du kallar för moderata kan bete sig barbarisk.

Nä, då är de inte moderata. De kan kalla sig själva moderat hur mycket de vill. Men de är det inte om de beter sig på det sättet.
När jag kallar en muslim flr moderat, så utesluter jag alla dem som på något sätt anser sig stå över demokrati osv.
Citera
2015-07-24, 22:09
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Nä, då är de inte moderata. De kan kalla sig själva moderat hur mycket de vill. Men de är det inte om de beter sig på det sättet.
När jag kallar en muslim flr moderat, så utesluter jag alla dem som på något sätt anser sig stå över demokrati osv.
Då finns det många islamistiska länder i MÖ. Vissa av dem trodde eller ej är vän med väst, som t ex Saudi Arabien. Enligt dina mått så är hela arabvärlden islamistiska, vilket jag håller med.
__________________
Senast redigerad av Kohen 2015-07-24 kl. 22:16.
Citera
2015-07-24, 22:16
  #116
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Då finns det många islamistiska länder i MÖ. Vissa av dem trodde elelr ej är vän med väst, som t ex Saudi Arabien.

Och det är egentligen helt fel att vi "fjäskar" för dem. Varför gör vi inte det med exempelvis Nordkorea?
Det är dubbelmoral från vår sida.
Citera
2015-07-24, 22:19
  #117
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judith-
"The Day of Judgement will not come about until Muslims fight the Jews, when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Muslims, O Abdullah, there is a Jew behind me, come and kill him." (Sahih Muslim, 41:6985).

Känns tryggt Hur förklara ?
Tror att denna hadith säger att muslimska och judiska soldater kommer att kriga mot varandra innan domedagen. Har nog med Armageddon att göra.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Armageddon
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback