Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-19, 08:04
  #1
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
De själva menar att det inte beror på terrorn som de utsatts för utan att de redan har gjort sitt jobb att försvara yttrandefriheten. Men min undran är, är inte detta en kapitulation inför terrorismen? Nu firar säkert alla muslimer, speciellt terroristerna. Jag menar, de har ju lyckats med sin agenda.

Länk till nyhetsartikel
__________________
Senast redigerad av R.a.z.o.r. 2015-07-19 kl. 08:37.
Citera
2015-07-19, 08:28
  #2
Avstängd
NopeNopes avatar
Varför skulle de fira? Först kanske man tänker så, men är verkligen muslimer för terrorism i allmänhet?
Citera
2015-07-19, 08:36
  #3
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
Varför skulle de fira? Först kanske man tänker så, men är verkligen muslimer för terrorism i allmänhet?
För att muslimer i allmänhet starkt ogillar teckningar av deras heliga profet, speciellt på detta förnedrande sätt som satirtidningar gör. Vad jag har sett av undersökningar stödjer de flesta muslimer motiven bakom terrordåd, även om de inte stödjer dådet i sig. Det tyder på att de nu är glada eftersom en satirtidning kommer sluta förlöjliga Mohammed.
Citera
2015-07-19, 08:49
  #4
Avstängd
NopeNopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
För att muslimer i allmänhet starkt ogillar teckningar av deras heliga profet, speciellt på detta förnedrande sätt som satirtidningar gör. Vad jag har sett av undersökningar stödjer de flesta muslimer motiven bakom terrordåd, även om de inte stödjer dådet i sig. Det tyder på att de nu är glada eftersom en satirtidning kommer sluta förlöjliga Mohammed.
Är inte så säker på det eftersom de ger en felaktig bild av moderna (notera moderna västerlänska) muslimer som inte tar koranen bokstavligt. Finns massor av muslimer som festar, knullar brudar som skiter fullständigt om en pedofil blir avtecknad som en hund eller dylikt. Tror faktiskt många muslimer skäms över profeten.
Citera
2015-07-19, 09:05
  #5
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
Är inte så säker på det eftersom de ger en felaktig bild av moderna (notera moderna västerlänska) muslimer som inte tar koranen bokstavligt. Finns massor av muslimer som festar, knullar brudar som skiter fullständigt om en pedofil blir avtecknad som en hund eller dylikt. Tror faktiskt många muslimer skäms över profeten.
Hur många av dessa är s.k. moderna muslimer och hur många är inte det? Förut var det dessa moderna muslimer (sunni) som drack alkohol, knullade runt o.s.v. och nu är det samma personer som åker ner till IS för att kriga.
Citera
2015-07-19, 09:15
  #6
Avstängd
NopeNopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Hur många av dessa är s.k. moderna muslimer och hur många är inte det? Förut var det dessa moderna muslimer (sunni) som drack alkohol, knullade runt o.s.v. och nu är det samma personer som åker ner till IS för att kriga.

Nu tror jag mest att du spekulerar utan att ha någon som helst fakta över detta, men visst finns det sådana avskum, ser inget problem att då åker ner dit och beter sig som vildingar, men de ska inte få komma tillbaka hit då. De har då förbrukat sin rätt att få vistas i Sverige.

För att återgå till ämnet, denna "vinst" för dessa muslimer är inte så stor som du tror. Karikatyrer över muslimer kommer ändå fortsätta, CH har knappast monopol på detta.
Citera
2015-07-19, 09:17
  #7
Medlem
onnyts avatar
Förr när jag bodde i Sverige hade jag rätt många juggepolare som kallade sig muslimer. De knullade runt till höger och vänster samt söp på välkänt juggemanér. Vad de åt hade heller ingen större betydelse utan det mesta slank ner. Kan man då verkligen kalla sig muslim med sådant beteende? Jag tycker inte det men de är/var av en annan åsikt.

Att Charlie Hebdo slutat narras med mussarna är ren och skär självbevarelsedrift skulle jag förmoda. Att de anser sig ha jobbat färdigt med att belysa mussesvinens förehavanden är ju bara löjligt. Nu mer än någonsin behövs denna sjuka ideologi belysas. De kunde ju göra sig besväret att ironisera sig över en del svenska politikers uttalanden som tex Margot Wallströms glorifierade syn på dödskulten.
Citera
2015-07-19, 09:21
  #8
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
Nu tror jag mest att du spekulerar utan att ha någon som helst fakta över detta, men visst finns det sådana avskum, ser inget problem att då åker ner dit och beter sig som vildingar, men de ska inte få komma tillbaka hit då. De har då förbrukat sin rätt att få vistas i Sverige.

För att återgå till ämnet, denna "vinst" för dessa muslimer är inte så stor som du tror. Karikatyrer över muslimer kommer ändå fortsätta, CH har knappast monopol på detta.
Du menar att dina påståenden är mer än spekulationer?

Terroristerna utförde ett dåd med ett syfte. Syftet är nu nått. Fler kommer nu mer att tänka sig för innan de publicerar karikatyrer av islams folk. Jag tror att effekten av terroristernas handlingar är större än du tror. Denna nyhet bevisar det.
Citera
2015-07-19, 09:37
  #9
Avstängd
NopeNopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Du menar att dina påståenden är mer än spekulationer?

Terroristerna utförde ett dåd med ett syfte. Syftet är nu nått. Fler kommer nu mer att tänka sig för innan de publicerar karikatyrer av islams folk. Jag tror att effekten av terroristernas handlingar är större än du tror. Denna nyhet bevisar det.

Nix, jag spekulerar också, men du kommer med ett påstående som du inte backar upp.

Du påstår detta "Förut var det dessa moderna muslimer (sunni) som drack alkohol, knullade runt o.s.v. och nu är det samma personer som åker ner till IS för att kriga."
Citera
2015-07-19, 09:43
  #10
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
Nix, jag spekulerar också, men du kommer med ett påstående som du inte backar upp.

Du påstår detta "Förut var det dessa moderna muslimer (sunni) som drack alkohol, knullade runt o.s.v. och nu är det samma personer som åker ner till IS för att kriga."
Jag orkar inte leta upp alla källor nu, men vad gäller terroristen i Stockholm och IS-krigaren som intervjuats m.fl. beskrevs de alltid som helt vanliga svenskar...innan de radikaliserades.
Citera
2015-07-19, 10:01
  #11
Medlem
nokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
Är inte så säker på det eftersom de ger en felaktig bild av moderna (notera moderna västerlänska) muslimer som inte tar koranen bokstavligt. Finns massor av muslimer som festar, knullar brudar som skiter fullständigt om en pedofil blir avtecknad som en hund eller dylikt. Tror faktiskt många muslimer skäms över profeten.
Jag känner många muslimer, de tar inte koranen bokstavligt och hatar IS. Förhörde mig lite med dem när attacken mot Charlie Hebdo hade inträffat och varenda en av dem stöde attacken eller tyckte att tidningsredaktionen fick skylla sig själv.
Citera
2015-07-19, 10:09
  #12
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noko
Jag känner många muslimer, de tar inte koranen bokstavligt och hatar IS. Förhörde mig lite med dem när attacken mot Charlie Hebdo hade inträffat och varenda en av dem stöde attacken eller tyckte att tidningsredaktionen fick skylla sig själv.

Den här uppfattningen har jag också. Och det här gäller inte bara "fredliga" muslimer,utan större delen av de vänstermänniskor jag känner(hela min vänkrets).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback