Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-18, 13:36
  #1
Medlem
Jag har nyligen köpt en ny dator, msi h97i i5 4690 som jag kör med den integrerade grafiken med dubbla skärmar via hdmi samt dvi porten. Detta fungerar inte i linux mint 17.2 utan när båda skärmarna är inkopplade så blir allt svart och musen hoppar runt.

Allting fungerar så länge bara en av skärmarna är inkopplade och det finns inga drivrutiner att aktivera i driver manager. Det fungerar felfritt i ubuntu 15.04 så det borde inte vara hårdvaran som krånglar. Någon som vet om det finns en lösning?
Citera
2015-07-18, 15:39
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komposthoran
Jag har nyligen köpt en ny dator, msi h97i i5 4690 som jag kör med den integrerade grafiken med dubbla skärmar via hdmi samt dvi porten....

Har du provat att hämta hem Intel graphics driver för ditt system ? Du ska också se till att aktivera bägge skärmarna i Systemverktyg/Inställningar, du får kanske ställa in en skärm åt gången, dvs med bara en ansluten i taget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback