Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-18, 02:49
  #1
Medlem
Jag har så svårt att gå upp i vikt, vill så klart gå upp i muskler.
Jag tränar ca 4-5gånger i veckan gym, ( brukar även lägga in att slå på boxningssäck 15min 1g/veckan) sen brukar det blir 2 innebandypass ca 1,5 timme varje gång.
( Jobbar som vanligt 8h om dagen med, ej sittande jobb utan går i fabriken många steg om dagen)

Jag tycker jag äter bra men går ändå inte upp nåt,
07.00 Morgon lätt macka
08.00 Morgon lätt macka
09.00 Morgon frukost ( Havregrynsgröt - ägg - mackor )

11.00 macka

12.30 Middag lite olika men vanlig husmanskost plus sallad

14.00 Kaka

16.30 macka

17.00 - 18.30 gym ( brukar ta en proteindrink efter gymmet )

19.30 middag ( brukar bli lax o fullkornspasta o spenatsllad eller köttfärsås/spagetti

sova runt 22.30

Ja så ser mina dagar ut, och på gymmet kör jag hårt

Glas för tips hur jag får muskler snabbt
Citera
2015-07-18, 03:18
  #2
Medlem
Akilles-själs avatar
Du håller dålig kost med en massa mackor och skit, samt kör lite väl mycket Cardio om du vill lägga på muskler (öka gym dagar istället) sen kan det kanske behövas kolla testosteron värde samt genetisk förmåga samt protein tillskott, kreti och någon energibooster innan träning.

Men att bli stor är inte allt, gillar du bandy så varför stressa så med muskelpåslaget?
Citera
2015-07-18, 04:04
  #3
Medlem
Vikilitas avatar
Du har en väldigt konstig frukostvana. Varför äter du mackor en gång i timmen hela morgonen? Har aldrig hört nåt liknande förut! Skitkonstigt! Och 12.30 då heter det lunch... inte för att det spelar någon roll för dina muskler vad du sätter för namn på dina måltider men ändå.
Lägg av med alla mackor och ät EN frukost istället som alla andra Med alla nyttigheter du kan komma på. Gröt ägg fil mm.
Citera
2015-07-18, 04:12
  #4
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Ät bacon! Gott som fan, lätt o laga o mkt protein!
Citera
2015-07-18, 07:58
  #5
Medlem
Det fixar du utan problem. Istället för att räkna vad du äter så äter du 3500 kalorier om dagen, varje dag utan undantag. Om träningen är rätt kommer du då se resultat inom 3 månader. VOLLA!

Om du skulle lägga på dig lite för snabbt så testa runt 3000 kalorier för det är väl där de flesta kör. Men pga av ditt arbete så tänkte jag du kunde börja med 3500 kalorier.

Det bästa vore dock om du räknade ut ditt kaloribehov så att du alltid ligger optimalt i kalorierna, men om du vill köra på något som funkar så lägg dig där omkring.

Du skriver inte din längd eller vikt så jag antog du är en man på runt 185cm och 80kg.
Citera
2015-07-18, 08:34
  #6
Medlem
Jag har en aning sämre kost än vad du har men jag gick upp från 62 till 72. Hela 10 kilo på 3 veckor, dock kör jag med gainern från Mutant Mass också.

Har som du svårt att gå upp i vikt så det gäller för dig och mig att just äta regelbundet.

Ett tips. Lyssna inte på idioter som klankar ner på vad du äter. Ät ALLT du kan lägga vantarna på. Vi blir inte feta som vissa andra

Lycka till. Det ser bra ut!
Citera
2015-07-18, 09:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Jag har en aning sämre kost än vad du har men jag gick upp från 62 till 72. Hela 10 kilo på 3 veckor, dock kör jag med gainern från Mutant Mass också.

Har som du svårt att gå upp i vikt så det gäller för dig och mig att just äta regelbundet.

Ett tips. Lyssna inte på idioter som klankar ner på vad du äter. Ät ALLT du kan lägga vantarna på. Vi blir inte feta som vissa andra

Lycka till. Det ser bra ut!

Så lösningen skulle vara att dricka mängder med socker menar du? Hur ska han behålla vikten senare? Ska han fortsätta att trycka socker eller hade du någon annan lösning?
Citera
2015-07-18, 09:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Så lösningen skulle vara att dricka mängder med socker menar du? Hur ska han behålla vikten senare? Ska han fortsätta att trycka socker eller hade du någon annan lösning?

Vänta lite här nu. Jag sa att jag använder mutant Mass som en hjälp vid sidan om.

Innan du yttrar dig precis som att jag skriver någon blaska så bör du tänka efter faktiskt.

Går ganska bra att sluta med Mutant Mass, sista påsen jag hade var för 5 månader sedan så förklara du istället va fan det var som jag skrev olämpligt?
Citera
2015-07-18, 11:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det fixar du utan problem. Istället för att räkna vad du äter så äter du 3500 kalorier om dagen, varje dag utan undantag. Om träningen är rätt kommer du då se resultat inom 3 månader. VOLLA!

Om du skulle lägga på dig lite för snabbt så testa runt 3000 kalorier för det är väl där de flesta kör. Men pga av ditt arbete så tänkte jag du kunde börja med 3500 kalorier.

Det bästa vore dock om du räknade ut ditt kaloribehov så att du alltid ligger optimalt i kalorierna, men om du vill köra på något som funkar så lägg dig där omkring.

Du skriver inte din längd eller vikt så jag antog du är en man på runt 185cm och 80kg.


väger 73kg och är 173lång
Citera
2015-07-18, 11:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Vänta lite här nu. Jag sa att jag använder mutant Mass som en hjälp vid sidan om.

Innan du yttrar dig precis som att jag skriver någon blaska så bör du tänka efter faktiskt.

Går ganska bra att sluta med Mutant Mass, sista påsen jag hade var för 5 månader sedan så förklara du istället va fan det var som jag skrev olämpligt?

Du skrev att du kör med Mutant Mass vilket gjorde att jag ifrågasatte då det var det enda tipset du kunde komma med. Och det innebär att man pimplar socker. För mig är det inget vidare förslag att lösa en människas viktproblem genom att hänvisa till kosttillskottsbutikerna. Borde finnas något bättre sätt därav min fråga till dig.
Men 10kg på 3 veckor? Det är 70 000 kalorier i 10kg och slår man ut det på tre veckor så är det 3333 kalorier överskott varje dag. Säg att du behöver äta runt 2500 kalorier för att hålla din vikt. Det innebär att du åt 5800 kalorier om dagen.

Sådana här tips gör ju att TS hamnar helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av winning2
väger 73kg och är 173lång

Låter som runt 3000 kalorier om dagen skulle göra susen. Bara något enkelt som 100g nötter ger ca 600 kalorier så det är väldigt enkelt att överäta när du lärt dig använda rätt produkter i maten du lagar.
Citera
2015-07-18, 12:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du skrev att du kör med Mutant Mass vilket gjorde att jag ifrågasatte då det var det enda tipset du kunde komma med. Och det innebär att man pimplar socker. För mig är det inget vidare förslag att lösa en människas viktproblem genom att hänvisa till kosttillskottsbutikerna. Borde finnas något bättre sätt därav min fråga till dig.
Men 10kg på 3 veckor? Det är 70 000 kalorier i 10kg och slår man ut det på tre veckor så är det 3333 kalorier överskott varje dag. Säg att du behöver äta runt 2500 kalorier för att hålla din vikt. Det innebär att du åt 5800 kalorier om dagen.

Sådana här tips gör ju att TS hamnar helt fel.



Låter som runt 3000 kalorier om dagen skulle göra susen. Bara något enkelt som 100g nötter ger ca 600 kalorier så det är väldigt enkelt att överäta när du lärt dig använda rätt produkter i maten du lagar.

Jag har en kronisk tarmsjukdom vilket gör att min kropp fungerar en aning annorlunda än de flesta andra & därmed så har det här i alla fall tillsammans med bra mat bidragit till en vändning i mitt liv. Just DÄRFÖR tipsade jag om Mutant Mass och det har gjort skillnad.

Socker ja. Självklart men det har då inte varit ett hinder för mig och många andra!
Citera
2015-07-18, 12:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Jag har en kronisk tarmsjukdom vilket gör att min kropp fungerar en aning annorlunda än de flesta andra & därmed så har det här i alla fall tillsammans med bra mat bidragit till en vändning i mitt liv. Just DÄRFÖR tipsade jag om Mutant Mass och det har gjort skillnad.

Socker ja. Självklart men det har då inte varit ett hinder för mig och många andra!


tack för tipset, kör mutant pump som även gör det du skrev om
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback