Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-01, 04:08
  #145
Medlem
Pungsvings avatar
Runka på, men slappna av och öppna upp för nya tankar och känslor. Sluta definiera vad en lyckad vändning ser ut som eftersom du inte vet det. Titta upp i taket när du runkar. Kan vara ett bra första steg.
Citera
2015-09-06, 05:36
  #146
Medlem
area50s avatar
Jag sitter i en liknande livssituation som du, TS, särskilt när det kommer till porrmissbruk.
Jag kan rekommendera denna sida om du vill "få bukt" med porren: http://www1.k9webprotection.com/

I övrigt så tycker jag att du verkligen ska fortsätta med träningen, & det skadar inte heller att gå ut på puben då & då
Citera
2015-09-06, 18:06
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChangeIsPossible
Tips och idéer från ni här på flashback!
Orsaken att jag skriver här flashback är för jag behöver hjälp … Alla tips om hur jag ska gå tillväga för att få ett socialt liv och hitta en flickvän. Om ni har egna erfarenheter på hur ni gjorde och har gått tillväga skulle det vara uppskattat (speciellt från er som också haft svåra perioder i livet, men vänt det).

Har så många drömmar, men har inte lyckats åstadkomma någon av dem.

Mina mål:
- Bli av med mitt porrberoende. Vara PMO-fri resten av året och leta riktigt umgänge istället. (Jag höll på med några väldigt sjuka saker under min extrema porrperiod, som jag kan relapsa till emellanåt även idag. Detta är inget jag vill ha kvar i mitt liv.)
- Få en flickvän.
- Få ett socialt liv. Vill ha vänner man kan hitta på saker med. Allt ifrån att idrotta, campa, åka på resor, gå på konserter, festa med, hitta nya hobbys.
- Bli vältränad. Framförallt för min egen skull då jag kommer att må bättre, men också för att andra kommer att se mig i ett helt annat ljus.
- Åka ut på resor och uppleva nya spännande saker. Kanske även resa ensam? Är jag redo för det? Vill gärna höra era historier, speciellt om ni varit socialt isolerad som mig tidigare.
- Få en hobby som jag riktigt brinner för.

Helt enkelt få ett liv, så jag för en gång skull på många, många år. Känner mig lycklig och älskad. Tror ingen kan förstå hur det är att vara ensam och oskuld vid 27 år, ofrivilligt. Om man inte upplevt saknad av det själv.

Sedan har jag fler mål än dessa, men dessa mål är de riktigt stora och som jag verkligen behöver i mitt liv.

Insåg nu att blev en ganska lång text, cred till er som orkat läsa. Blir mitt första inlägg och tråd på flashback som sagt.

Så nu ska jag få modet och sluta vara passiv! Hitta på saker som utvecklar mig själv som individ. Ha roligt och njuta av livet. Fast var ska jag börja?

All hjälp och historier kommer vara väldigt uppskattat.

Nu kommer många vifta bort det här svaret direkt, och anledningen till det är att jag är hälften så gammal som dig(16). MEN, jag känner igen mig. För ett halvår sen hade jag inga vänner, inget liv, inget att vara kvar för. Men sen upptäckte jag (något som du sökte) en hobby jag brinner för. Dykning. Jag tog dykcertifikat och började följa med på turer (i Sverige, men Hey! Det är dykningen i sig själv som räknas) och utflykter.

Jag fick då träffa massa nya människor och uppleva saker. Jag träffade en tjej och nu firar vi 1 månad tillsammans .

TOLKA INTE DETTA som ett inlägg där jag vill skryta. Jag vill bara framhäva att jag var på gränsen till självmord (Alltså riktigt RIKTIGT nära) och nu har jag helt förändrat mitt liv. Så även om jag kanske inte var i 100% samma sits som dig så är mitt råd:

1: Ta dig ut och upptäck saker. Bara ta en promenad i staden du bor i och njut av naturen (om det finns någon). Det är en bra början

2: När du väl har hittat någonting som faller dig i smaken, HÅLL FAST VID DET. Om det senare visar sig att det kanske inte var din kopp av te, prova något nytt! Ju mer du vågar desto lättare blir det, lita på mig.

PS: Det är nyttigt att runka, men försök att skita i porren och skapa bilder i huvudet istället.
Citera
2016-12-09, 15:57
  #148
Medlem
nowherelands avatar
Herregud vad mycket nonsens som folk skriver här i tråden...
Jag brukar inte svara på denna sortens trådar för då hade jag aldrig haft tid med något annat. Men jag gör ett undantag här.

Man blir alldeles trött när man ser allt skitsnack och fittslickar-prat som folket här inne ger dig;

"Träna på gym", "Jobba mer", "Sluta runka/se på porr", "Sluta spela datorspel"...

*suck* Inget av det som de flesta här inne skriver, har någon som helst betydelse vad gäller att få kvinnor eller att få sex/närhet överhuvudtaget.

Förstå det här;

Det spelar ingen som helst roll hur mycket pengar du tjänar, vilka hobbies du ägnar dig åt, huruvida du är vältränad eller, hur flott bostad du har eller vilken bil du kör. Det är helt oväsentligt om det endast är sex du vill åt. Om du ska inleda en långvarig relation med en kvinna (som jag starkt avråder dig ifrån!) det är en annan femma - och då blir pengar mer viktigt. Men förhållande ska du undvika i dessa tider av feminism.

Sedan ska du givetvis inte sluta runka om det ger dig njutning, eller sluta upp med din passion för datorspel - om det gör dig glad. Att ta bort saker man blir glad av gör ingen nytta alls. De s.k "råden" kan du skita i.

När det kommer till kvinnor är det bara att ljuga. Dejting i sig och kvinnors liv är bara uppbyggt runt fantasi och lek ändå - och kvinnor ljuger jämt och ständigt både för andra oc för sig själva - så då är det bara för dig att göra detsamma till dem.
Låt oss säga att kvinnor vill åt män som tjänar bra med pengar och du råkar tala med en kvinna som är sexuellt attraktiv. Då säger du att du pluggar juridik eller till läkare. Och tjänar du i dagsläget mellan 15 000 - 20 000 kr i månaden, så säger du istället 60 000 kr/mån! Ljug så det sprakar!

Kvinnors sexualitet är jävligt skruvad och svår för män att förstå. Den skiljer sig grovt ifrån mäns. Män är väldigt visuellt orienterade och det räcker oftast med att kvinnans utseende är attraktivt för att män ska "gå igång". Det finns så klart undantag till regeln, men så här är det generellt sätt.
När det gäller kvinnor, så är det nämligen så här;
kvinnor vill bli förförda av en man. Kvinnor blir djupt upphetsade av män som inte bryr sig ett skit om dem och som är TOTALT oförutsägbar/respektlös. Det finns ingenting som gör tjejer kåtare än man som är fullkomligt respektlös och tar vad han vill ha.
Lite som Donald Trump sade: "You grab them by the pussy".
Har du bara värmt upp tjejen känslomässigt först, så låter många av dem dig att ta dem på fittan, utan problem.

Kvinnors slidor är väldigt tätt sammansvetsade med deras känslor. Så om det är sex du vill åt, så är det bara att underhålla tjejer känslomässigt, så kommer de att vilja ligga med dig. Själv har jag kåtat upp så väl telefonförsäljar-tjejer som velat byta ämne ifrån produkten till att snacka snusk istället, såväl som kvinnor öga-mot-öga med denna strategi.

När det gäller vänner kan jag bara säga att jag själv inte har några heller... Tycker inte det gagnar mig av en rad olika anledningar. De flesta människor nu för tiden är extremt självabsorberade och bryr sig inte om något annat än sig själva, sina mobiltelefoner samt sina egna tillkortakommanden. Folk vill bara ha men aldrig ge. Listan kan göras lång... Vänskap är en annan diskussion.

Sist men inte minst; det finns ingenting som heter kärlek. Jag är ledsen att behöva säga det, men det är bara så det ligger till.
Det människor kallar för kärlek är bara en utopi och vad jag brukar kalla för "sagosnack". Vad "kärlek" egentligen är, är kemikalier i din hjärna som utsöndras för att göra dig sexuellt upphetsad, ha sex med en kvinna och generera avkomma. Det är i princip allt. Jultomten, Tandfen och Påskharen finns inte.

Jag föreslår att du genast kollar in dessa YouTube-klipp och tar till dig innehållet;

https://youtu.be/moUMI8gLV3Q (Tom Leykis show - treat women like crap)

Du bör också kolla in MGTOW-filosofin. Den räddade delvis mig ifrån min depression;

https://youtu.be/PgeAQMcxZ-M (MGTOW video She will never love you)

https://youtu.be/sCRE8ugDfYc (MGTOW video om "female nature")


Det är allt jag kan säga så här långt.

Lycka till, min vän!
__________________
Senast redigerad av nowhereland 2016-12-09 kl. 16:02.
Citera
2017-08-16, 21:24
  #149
Medlem
area50s avatar
Hur har det gått för dig, TS?
Citera
2017-08-16, 23:51
  #150
Medlem
Det är sent så läste inte allt. Ett par tips som hjälpte mig var att ifall du vill spela mindre, börja inte med nya spel. Om du vill bli bättre på något (det sociala) så måste du agera i verkligheten, att bara läsa om det hjälper knappt något.

Det tar tid att skapa en ny vana, eller ta bort en. Så varje gång du inte klarar av det, så fortsätter du vara, det var bra att du gick så lång som det var.

Meditation, läsa böcker, träna, kost, och forska om saker som intresserar dig. Sluta med spel helt. Titta på färre eller inte TV serier. Dokumentärer kan vara okej. Det är en process och det kommer ta ett tag tills du blir den personen du vill vara. Det viktiga är att du agerar, och inte bara tänker på det.
Citera
2017-09-14, 23:25
  #151
Medlem
schiklgrubers avatar
Satsa på att skaffa ett socialt liv först, skulle jag säga. När du skaffat några kompisar och börjat göra saker på fritiden, börjat träna som du så gärna vill och så vidare, då kan du börja försöka med brudar. Man måste ha en grund att stå på innan man ger sig in i sådant, tror jag. Om man aldrig haft ett ordentligt socialt liv när man varit vuxen kan det vara svårt att ge sig in i ett vuxet förhållande, också, tror jag.

Du kan självklart dra hem one night stands då och då! Det är bara bra, övning ger färdighet. Satsa på tjejer i typ 18-årsåldern. De gör allt för ingenting, jag lovar.
Citera
2017-09-14, 23:30
  #152
Medlem
schiklgrubers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowhereland
Herregud vad mycket nonsens som folk skriver här i tråden...
Jag brukar inte svara på denna sortens trådar för då hade jag aldrig haft tid med något annat. Men jag gör ett undantag här.

Man blir alldeles trött när man ser allt skitsnack och fittslickar-prat som folket här inne ger dig;

"Träna på gym", "Jobba mer", "Sluta runka/se på porr", "Sluta spela datorspel"...

*suck* Inget av det som de flesta här inne skriver, har någon som helst betydelse vad gäller att få kvinnor eller att få sex/närhet överhuvudtaget.

Förstå det här;

Det spelar ingen som helst roll hur mycket pengar du tjänar, vilka hobbies du ägnar dig åt, huruvida du är vältränad eller, hur flott bostad du har eller vilken bil du kör. Det är helt oväsentligt om det endast är sex du vill åt. Om du ska inleda en långvarig relation med en kvinna (som jag starkt avråder dig ifrån!) det är en annan femma - och då blir pengar mer viktigt. Men förhållande ska du undvika i dessa tider av feminism.

Sedan ska du givetvis inte sluta runka om det ger dig njutning, eller sluta upp med din passion för datorspel - om det gör dig glad. Att ta bort saker man blir glad av gör ingen nytta alls. De s.k "råden" kan du skita i.

När det kommer till kvinnor är det bara att ljuga. Dejting i sig och kvinnors liv är bara uppbyggt runt fantasi och lek ändå - och kvinnor ljuger jämt och ständigt både för andra oc för sig själva - så då är det bara för dig att göra detsamma till dem.
Låt oss säga att kvinnor vill åt män som tjänar bra med pengar och du råkar tala med en kvinna som är sexuellt attraktiv. Då säger du att du pluggar juridik eller till läkare. Och tjänar du i dagsläget mellan 15 000 - 20 000 kr i månaden, så säger du istället 60 000 kr/mån! Ljug så det sprakar!

Kvinnors sexualitet är jävligt skruvad och svår för män att förstå. Den skiljer sig grovt ifrån mäns. Män är väldigt visuellt orienterade och det räcker oftast med att kvinnans utseende är attraktivt för att män ska "gå igång". Det finns så klart undantag till regeln, men så här är det generellt sätt.
När det gäller kvinnor, så är det nämligen så här;
kvinnor vill bli förförda av en man. Kvinnor blir djupt upphetsade av män som inte bryr sig ett skit om dem och som är TOTALT oförutsägbar/respektlös. Det finns ingenting som gör tjejer kåtare än man som är fullkomligt respektlös och tar vad han vill ha.
Lite som Donald Trump sade: "You grab them by the pussy".
Har du bara värmt upp tjejen känslomässigt först, så låter många av dem dig att ta dem på fittan, utan problem.

Kvinnors slidor är väldigt tätt sammansvetsade med deras känslor. Så om det är sex du vill åt, så är det bara att underhålla tjejer känslomässigt, så kommer de att vilja ligga med dig. Själv har jag kåtat upp så väl telefonförsäljar-tjejer som velat byta ämne ifrån produkten till att snacka snusk istället, såväl som kvinnor öga-mot-öga med denna strategi.

När det gäller vänner kan jag bara säga att jag själv inte har några heller... Tycker inte det gagnar mig av en rad olika anledningar. De flesta människor nu för tiden är extremt självabsorberade och bryr sig inte om något annat än sig själva, sina mobiltelefoner samt sina egna tillkortakommanden. Folk vill bara ha men aldrig ge. Listan kan göras lång... Vänskap är en annan diskussion.

Sist men inte minst; det finns ingenting som heter kärlek. Jag är ledsen att behöva säga det, men det är bara så det ligger till.
Det människor kallar för kärlek är bara en utopi och vad jag brukar kalla för "sagosnack". Vad "kärlek" egentligen är, är kemikalier i din hjärna som utsöndras för att göra dig sexuellt upphetsad, ha sex med en kvinna och generera avkomma. Det är i princip allt. Jultomten, Tandfen och Påskharen finns inte.

Jag föreslår att du genast kollar in dessa YouTube-klipp och tar till dig innehållet;

https://youtu.be/moUMI8gLV3Q (Tom Leykis show - treat women like crap)

Du bör också kolla in MGTOW-filosofin. Den räddade delvis mig ifrån min depression;

https://youtu.be/PgeAQMcxZ-M (MGTOW video She will never love you)

https://youtu.be/sCRE8ugDfYc (MGTOW video om "female nature")


Det är allt jag kan säga så här långt.

Lycka till, min vän!

Fan, vad skev du är. Kvinnor tycker inte alls om män som skiter i dem. Hade min sambo inte visat för mig att han faktiskt brydde sig och ville ha mig då vi började träffas, då hade jag helt enkelt gått vidare till nästa snubbe. Det är inte bara jag, varenda jävla kvinna jag känner resonerar och känner precis likadant. Vi vill ha män som bryr sig, män som tycker att vi faktiskt är värda någonting. Annars blir det inte mer än på sin höjd ett knull och sen ses man aldrig igen.
Citera
2017-09-27, 18:51
  #153
Medlem
nowherelands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schiklgruber
Fan, vad skev du är. Kvinnor tycker inte alls om män som skiter i dem. Hade min sambo inte visat för mig att han faktiskt brydde sig och ville ha mig då vi började träffas, då hade jag helt enkelt gått vidare till nästa snubbe. Det är inte bara jag, varenda jävla kvinna jag känner resonerar och känner precis likadant. Vi vill ha män som bryr sig, män som tycker att vi faktiskt är värda någonting. Annars blir det inte mer än på sin höjd ett knull och sen ses man aldrig igen.

All heder åt dig om du är på det sätt som du beskriver. Men undantaget gör inte regeln...

Faktum är att de flesta tjejer/kvinnor resonerar absolut inte som du gör, när det gäller män och relationer.
Med all sannolikhet, så är du och din väninna/väninnor undantaget till regeln - men som sagt - undantaget gör inte regeln. Och faktumet att du resonerar annorlunda än majoriteten kvinnor, ändrar inte faktumet att de flesta kvinnor nu för tiden, ändå, är väldigt svåra att ha att göra med för män i relationer.

Allting jag skrev i mitt föregående inlägg kvarstår.
Citera
2017-10-05, 19:01
  #154
Medlem
I-lands problem deluxe.

För det första finns det nog ingen kille som inte runkar (eller har sex åtminstone) att gå runt "sprängfylld" hela livet är nog inget att föredra. Att lätta på trycket skadar aldrig. Porr kan du dra ned på ren vilja. Testa bli beroende av nikotin. Säkert 100 gånger värre än internetporr.

För det andra. Datorspel sysslar mängder med! Allt ifrån nollor till höjdare. Datorspel är kul, intressant och vi lever inte i ett klimat där man dra till stranden 12 månader om året med polarna.


Vad mer... Jo, skönt att jobb, bostad och transport ordnade sig och gymma/träning är alltid bra så länge man inte får någon skada!
Citera
2017-10-06, 23:24
  #155
Medlem
TobiasBeechers avatar
Sex är överskattat förutsatt att man inte är en sprängkåt tonåring. Det är klart att man fantiserar en hel del om sex som vuxen, men det är snarare saknad av känslomässig närhet som åtminstone Beecher kan bli deprimerad av. Hade jag fått välja mellan en tjej som ser medelmåttig ut men som jag tänder på och som har en karaktär som jag dras känslomässigt till eller att varje dag kunna välja vilken tjej i hela världen jag vill som gör vad jag vill för mig men där känslor inte är inblandat skulle jag välja det första.

När jag har varit något som liknat kär har jag knappt tänkt på sex alls, och jag har aldrig haft sex med någon jag varit kär i då det alltid slutat med olycklig kärlek trots tappra, eller kanske på grund av tappra försök.

Men vill du, eller någon i samma situation, som är oskuld knulla så ragga upp en ful tjej på krogen så är det överstökat. Kåta tjejer är inte så kräsna som man tror, visst är alla tjejer kåta men jag syftar på tjejer som kan tänka sig ONS eller KK-förhållande. Det gäller bara att våga och spela korten snyggt. I många sammanhang i livet har jag varit avundsjuk på fula killar som lyckats bli vän och eventuellt KK med mååånga tjejer och säkert samtidigt, då dessa killar utstrålar en attraktionskraft som jag saknar naturligt och i så fall skulle behöva anamma rent intellektuellt och spela teater för att vara i närheten av. Själv är jag aningen udda men kan vara underhållande, smart och kreativ vilket några tjejer kan falla för men inte den stora kåta massan som föredrar mer normala killar som vet hur tjejer i allmänhet vill behandlas.
Citera
2018-09-27, 20:53
  #156
Medlem
När jag möter folk som är ärliga som du i ditt inlägg signalerar det respekt, trovärdighet och lojalitet. Att du inte har några vänner är för du inte rör dig i någon krets förutom ditt hem. En kompis kompis är din framtida kompis!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback