• 1
  • 2
2015-07-16, 16:01
Medlem
juniorlets avatar
Tjena, jag behöver eran hjälp.

Mina två polare och jag skulle till Gotland för 2 dagar sedan. Jag bangade i sista sekunden så dom tog bilen till flygplatsen själva och ställde sig på långtidsparkeringen.

Priset för parkeringen blev ca 700kr och min polare ber mig vara med och dela på skiten även att jag inte hängde med. Jag gav dessutom honom mitt hotellrum då vi egentligen skulle delat (dock är det privat och har inget med saken att göra).

Jag skiter i att det bara är 700kr, det är en principsak för mig, varför i helvete ska jag betala när jag inte ens hängde med kände jag?

Han blev galen och sa att jag var sjuk i huvet som inte var med och betalade.

VEM HAR RÄTT?!?!
Senast redigerad av juniorlet 2015-07-16 kl. 16:31.
Citera
2015-07-16, 16:08
Medlem
loliravers avatar
du har rätt.
Citera
2015-07-16, 16:13
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
du har rätt.

Är helt enig.
Citera
2015-07-16, 16:27
Medlem
Du ska inte betala för en sån kostnad. Det som brukar vara standard då man bangar är att man får casha sin del av själva resekostnaden. Att de valde att ta bil till flygplatsen är deras eget val och inte ditt problem.
Citera
2015-07-16, 16:28
Medlem
låter som en snål dude. Han brukar inte heller bjuda på diverse saker?
Citera
2015-07-16, 16:36
Medlem
Havremopedens avatar
Är helt enig med resterande, du har rätt!

Naturligtvis ska du inte betala för just en sådan parkering, men skulle det vara andra grejer som hör till resan så blir det väl lite annorlunda men det beror helt och hållet på upplägget ni gjort.

Men tog dom endast bilen för att du inte åkte med? eller skulle ni alla 3 ta bilen?
Citera
2015-07-16, 16:46
Medlem
juniorlets avatar
Bilen skulle tas vare sig jag följde med eller inte. Bilen var inplanerad i resan!

Jag tog mig till Gotland dagen efter - själv, och då betalade jag självklart min resa själv, det var inte han som stod för den, så känner att jag med gott samvete kan säga: "fuck off din snåla jävla råtta, du betalar parkeringen själv". =)

Tack för hjälpen!
Citera
2015-07-16, 16:49
Medlem
GainerWheys avatar
Hur skulle ni ta er till Gotland ifall du var med då?
Känns som att det alternativet dina kompisar valde är dyrare och eftersom du hoppade ur i sista sekunden vill dom iallafall att du ska stå för en liten del av kostnaden, fast det känns löjligt om du inte ens är med på resan
Citera
2015-07-16, 17:30
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Ni planerar en resa tillsammans, och sen väljer du att ändra dig och då blir det helt plötsligt dyrare för de andra pga dig. Då är det väl rimligt att du faktiskt betalar.
Citera
2015-07-16, 17:31
Medlem
Diablo1118s avatar
Enligt vad du själv skrivit tycker jag inte du ska stå för kostnaden. Är tanken att du åker tillbaka med dina polare och då åker bil med dessa tycker jag du bör stå för en del av kostnaden för parkeringen.
Citera
2015-07-16, 17:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorlet
Priset för parkeringen blev ca 700kr och min polare ber mig vara med och dela på skiten även att jag inte hängde med. Jag gav dessutom honom mitt hotellrum då vi egentligen skulle delat (dock är det privat och har inget med saken att göra).

Tycker inte du ska betala något, det hör till med avhopp i sista sekunden. Om ni nu inte är tre gestapokloner som försöker umgås. Normalt kan de inte förvänta sig du betalar deras kostnader för deras semesterresa du inte ens följde med på. Att de fick låna rummet gratis gör deras krav ännu mera fånigt. Vad är det för "kompisar" du har?

Efter detta inlägget ändrar jag mig något:

Citat:
Bilen skulle tas vare sig jag följde med eller inte. Bilen var inplanerad i resan!

Jag tog mig till Gotland dagen efter - själv, och då betalade jag självklart min resa själv, det var inte han som stod för den, så känner att jag med gott samvete kan säga: "fuck off din snåla jävla råtta, du betalar parkeringen själv". =)

Tack för hjälpen!

Nja, nu förklarar det lite varför han vill ha pengar. Ni planerade tillsammans, sedan fick du för dig du åker en dag senare istället. Tog dig till Gotland och följde upp på den i förväg planerade resan. Hm, jo jag begriper han faktisk något mera nu.

Pengarna ni argumenterar om verkar vara 233 kr, ge han pengarna om du värderar vänskapen högre än 233 kr.
Senast redigerad av Hegamon 2015-07-16 kl. 18:01.
Citera
2015-07-16, 17:41
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

VEM HAR RÄTT?!?!

Jag personligen, skulle om jag avbokat i sista sekund hysta in min del av delade kostnader. Nåt annat känns bara så jävla snålt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in