Citat:
Ursprungligen postat av
juniorlet
Priset för parkeringen blev ca 700kr och min polare ber mig vara med och dela på skiten även att jag inte hängde med. Jag gav dessutom honom mitt hotellrum då vi egentligen skulle delat (dock är det privat och har inget med saken att göra).
Tycker inte du ska betala något, det hör till med avhopp i sista sekunden. Om ni nu inte är tre gestapokloner som försöker umgås. Normalt kan de inte förvänta sig du betalar deras kostnader för deras semesterresa du inte ens följde med på. Att de fick låna rummet gratis gör deras krav ännu mera fånigt. Vad är det för "kompisar" du har?
Efter detta inlägget ändrar jag mig något:
Citat:
Ursprungligen postat av
juniorlet
Bilen skulle tas vare sig jag följde med eller inte. Bilen var inplanerad i resan!
Jag tog mig till Gotland dagen efter - själv, och då betalade jag självklart min resa själv, det var inte han som stod för den, så känner att jag med gott samvete kan säga: "fuck off din snåla jävla råtta, du betalar parkeringen själv". =)
Tack för hjälpen!

Nja, nu förklarar det lite varför han vill ha pengar. Ni planerade tillsammans, sedan fick du för dig du åker en dag senare istället. Tog dig till Gotland och följde upp på den i förväg planerade resan. Hm, jo jag begriper han faktisk något mera nu.
Pengarna ni argumenterar om verkar vara 233 kr, ge han pengarna om du värderar vänskapen högre än 233 kr.