Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-16, 10:12
  #1
Medlem
Hej
jag undrar var man helst ska åka i Norge för att fiska v34. Helst inte för långt upp. Det är jag och mina barn som ska ta några dagar, vi är bara vanliga fritidsfiskare. Så det är själva grejen att åka till Norge och fiska som är lite kul. Räknar inte med att fiska upp jättefiskar.
Citera
2015-07-16, 11:41
  #2
Medlem
ScarletAyleids avatar
Saltströmmen är nog väldigt trevligt, ligger dock en bit upp...
Citera
2015-07-16, 12:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScarletAyleid
Saltströmmen är nog väldigt trevligt, ligger dock en bit upp...

Ligger den vid Bodö?
Ja lite långt upp tyvärr, finns det inget någorlunda runt Oslo, Hamar, Drammen typ med en 25mils radie?
Citera
2015-07-16, 13:41
  #4
Medlem
Jag var i närheten av Hamar förra veckan och fiskade. Max 40 minuter från Hamar med bil i ett stort hytteområde. Gott om Öring och i fiskekortet (200 NOK för en vecka) ingick ca 10 sjöar. Vang Jakt & Fiskeförening hette föreningen som tillhandahöll fiskekort.

http://www.njff.no/hedmark/vang
Citera
2015-07-17, 01:24
  #5
Medlem
JerryCottons avatar
Rekommenderar fisket i Glomma. Den rinner ju från Röros och söderöver. Bara att välja hur långt norrut ni vill åka. Finns hur mycket bra fiskeplatser längs denna älv. Ganska gott om både harr och öring.
Elverum och Rena ligger på vettigt avstånd. Finns gott om stugor om ni inte vill tälta.

Finns mycket på nätet om dessa ställen. Bara att googla.

Skitfiske!
Citera
2015-07-17, 14:43
  #6
Medlem
Okej
Jag får googla lite,
Citera
2015-07-18, 00:33
  #7
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsthedansk
Jag var i närheten av Hamar förra veckan och fiskade. Max 40 minuter från Hamar med bil i ett stort hytteområde. Gott om Öring och i fiskekortet (200 NOK för en vecka) ingick ca 10 sjöar. Vang Jakt & Fiskeförening hette föreningen som tillhandahöll fiskekort.

http://www.njff.no/hedmark/vang
Vet du nåt mer fiskställe i närheten av Hamar eller Gjövik? Befinner mig på plats. Fiskekort är ok, men undviker helst medlemsavgifter.

Sry...Du skrev ju för fan det...
Citera
2015-07-18, 22:11
  #8
Medlem
Hur det runt Geiranger? Är en bit , men är nog en upplevelse?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback