Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-07-30, 09:18
  #37
Medlem
Mister-Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolexbro1337
Jag själv är en blatte men född och uppvuxen i Sverige. Men inte en blatte blatte du vet vilka jag menar, de som bryter, är allmänt dryga och ger folk snea blickar 24/7.

Du tycker verkligen att du är en bättre "blatte" när du flykickar en kille och spräcker killens skalle bara för att han tafsade din flickväns rumpa?
Vem är den dryga här nu? Du förtjänar ett hårt straff, "blattar" som du använder våld först och främst och resonerar därefter.
Du beter dig exakt såsom du beskrev de andra "blattarna"
Citera
2015-07-30, 11:13
  #38
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Har jag pratat om åklagarens syn på det hela? Saken har blivit anmäld och innan ligger det under utredning hos polisen som i sin tur bedömer om det är värt att ta vidare till åklagaren. Och där kan man göra mycket som förhindrar att så sker, med moralisk oskuld. Sedan måste någon part vilja driva på händelsen. Och som (troliga) pervon (vilka BO enligt GM var) så känns det inte särskilt troligt att de vill driva på en process där både det ena och det andra kan komma fram.

För även om GM döms för misshandel, kan BO också dömas om det styrkes av vittnen i en motanmälan(GMs tjej plus någon annan), dömas för något än mer skamfullt vilket jag inte tror någon vill riskera. Det viktiga för GM är att hålla sig fast vid sanningen i alla förhör, varken överdriva eller glömma bort saker. Så länge han har den moraliska oskulden.
Helvete vad du skriver dynga.

Läs
(FB) misshandlade 2 blattekillar killar i lördags, vad nu?

igen.

Eftersom Ts enligt egen utsago var en kass gärningsmann och alltså identifierad är det en åklagare som tar över.Alltså att Ts skäligen kan misstänkas för misshandeln.


Svensk polis är osedvanligt ineffektiv och usel när det kommer till att klara upp brott. Och om man får ett så enkelt case som detta med en gärningsman som sätter dit sig själv, finns det inte en chans i helvete att man inte skulle köra detta fallet ända in i mål. Sedan kan du yra hur mycket du vill om moralisk oskuld
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback