Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-19, 00:26
  #1
Medlem
Hej!

Vi har börjat diskutera att dra in LAN i vår brf, och jag har tagit på mig uppdraget att höra mig för hos div leverantörer. Till saken hör att vi är en liten brf med endast fem lägenheter. Nobben hos samtliga utom Ownit, som kan tänka sig att hjälpa oss. I mailet jag fick av en representant frågar denne hur mycket vi är villiga att betala för ett LAN. Jag tycker ju att det är hans sak att komma med ett prisförslag, för jag har ingen aning om hur mycket det kostar att ansluta sig till stadsnätet.

Min fråga är om någon här som gjort något liknande kommer ihåg/kan ta reda på hur mycket det kostade för Er brf att ansluta Er till stadsnätet. Jag tycker det hade känts bra att kunna uppskatta det till ett ungefärligt prisläge, för att ha lite på fötterna i diskussionen med dem.

Tack på förhand!

/Klang
Citera
2005-10-19, 08:46
  #2
Banned
Guest0032s avatar
Ledsen, har inget svar på din fråga men har en mot fråga.
Om alla företag säger nej förutom Ownit så är väll det inte helt possitivt.
Och vilket företag säger till kunden: gissa priset, typ...
Citera
2006-01-31, 17:11
  #3
Medlem
Jag sitter i samma sitts men vi är 50 lgh. vi har anbud på 2600 - 3400 per uttag, det skiljer sig mycket mellan företagen, de med det högre erbjuder support effter installationen i anbudet.
Citera
2006-02-13, 09:24
  #4
Medlem
MatorSoluss avatar
Ownit verkar ju ha den bästa lösningen. 100/100 är ju en dröm!
Vi är oxå 50 lgh och fått pris på ca 2100/lgh + kostnad för anslutning till fiber.

Väntar på mer exakt offert.
Får återkomma
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback