Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-06, 16:29
  #301
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Tycker ni sverigedemokrater att det är en sund politik att låta människor på flykt bo kvar i krigsdrabbade länder utan rätt att leva ett meningsfullt liv som alla förtjänar?

Ingen tvingar dem att stanna i Syrien.
De får jättegärna åka till någon av 20+ länder i närområdet som redan delar deras språk, religion och kultur.

Där kan de utöva sin dödskult och inavla sig med sina kusiner i frid och fröjd.
Citera
2015-08-06, 17:05
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Romerna har fått hjälp på plats, ett par miljarder i öronmärkt EU-stöd



Nu tänkte jag mer på Jimmie Åkessons engagemang. Tycker det att det är dags för honom ar sluta babbla och istället omsätta sin hjälpa-folk-på-propaganda till något konkret.
Citera
2015-08-06, 17:11
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jag säger till dig som till en del andra: Flashback är en mörk spegel av verkligheten. Du kan inte bilda dig någon som helst uppfattning om vad diverse tokstollar skriver här.



Låter på dig som att man inte ska ta SD på allvar, varken när SD propagerar för att hjälpa folk på plats eller när SD i princip erkänner att allt snack om att hhjälpa folk på plats bara är ett jävla skämt.
Citera
2015-08-06, 17:26
  #304
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Låter på dig som att man inte ska ta SD på allvar, varken när SD propagerar för att hjälpa folk på plats eller när SD i princip erkänner att allt snack om att hhjälpa folk på plats bara är ett jävla skämt.
Jag tror du fastnat i din Flashbackmentalitet lite. Det är lätt hänt tyvärr. Det här är inte världen, eller ens ett tvärsnitt av världen.

Att du tycker Jim Åkesson ska göra nåt konkret åt romernas situation i Rumänien låter övermaga tycker jag. Det vore bättre om de andra äntligen tog en vanlig politisk debatt istället om saker som folket vill, men det vågar de ju inte. 7-klövern arbetar mot folket, och media arbetar för 7-klövern.
Outsidervibben är påtaglig.

Rent objektivt så är den parlamentära situationen i Sverige att likna med ett gummiryggat troll.
Och för att överhuvudtaget få igenom någonting så måste SD få nyval. Då kanske det blir väldigt konkret invandringspolitik.
Citera
2015-08-06, 17:27
  #305
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Nu tänkte jag mer på Jimmie Åkessons engagemang. Tycker det att det är dags för honom ar sluta babbla och istället omsätta sin hjälpa-folk-på-propaganda till något konkret.

Ska han ta pengarna ur egen ficka, tänker du? För du är medveten om att SD behandlas som paria av DÖ-partiet.

Citera
2015-08-06, 18:25
  #306
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
När det gäller en sådan här elementär fråga nöjer jag mig inte med att tro. Jag vill se se. Korten på bordet, annars får det vara.

Vems kort vill du se? Och vad är det som "får vara" om du inte får se korten på bordet?

Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Rekordmånga flyktingar söker sig till Europa. Bara Tyskland förväntas ta emot 500.000 flyktingar i år. Tältläger har blivit en allt vanligare syn. Om jag ska tro något, tror jag att man måste våga höja blicken. Finns en värld utanför Sverige också. Det var länge sedan jorden var platt. Inte sant?

Javisst, säger inte emot dig på punkterna ovan.

Men vad vill du ha sagt?

Vad är din analys av situationen? Vilka är våra viktigaste prioritieringar, vilka problem finns det inom dessa områden, och hur ska vi lösa dem?
Citera
2015-08-15, 19:17
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jag tror du fastnat i din Flashbackmentalitet lite. Det är lätt hänt tyvärr. Det här är inte världen, eller ens ett tvärsnitt av världen.



Kul att du än en gång försöker förringa både dig själv och andra. Jag skulle kunna gå med på det, om det inte vore för att en del av SD:s skribenter har en viss tyngd bakom orden.

Därför menar jag att SD har en agenda man driver utåt, men en helt annan pedagogik här inne på Flashback där man eldar på som fan för att tillfredsställa kärntruppens lägsta drivkrafter. Utanför Flashbacks domäner har Björn Söder dessutom lyckats med bedriften att ännu en gång publicera några blågula djupsinnigheter, vilket har uppmärksammats på bred front, inte minst av flashbackpöbeln som ackompanjerat hans motbjudande skriverier med hejdlösa applåder.

Ödets ironi är att din avatar så väl illustrerar vad SD står för. En av dina kompisar har en bild på Breivik. Som handen i handsken. Fy fan.

Och mot bakgrund av det jag skrev ska jag nu knyta ihop det hela och ännu en gång kommentera att SD:s invandringspolitik är ett jävla skämt? Ja jösses, SD:s partiprogram printat på ett A4 duger ju inte ens torka röven med.
Citera
2015-08-15, 20:30
  #308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ska han ta pengarna ur egen ficka, tänker du? För du är medveten om att SD behandlas som paria av DÖ-partiet.



Hahahaaah ... nej mitt lilla hjärta. Åkesson har säkert redan fullt upp med att finansiera sitt omtalade spelmissbruk. Dessutom: Ett äkta engagemang handlar faktiskt så mycket mer än blott ett visst antal kronor och ören.
Citera
2015-08-15, 21:02
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Vems kort vill du se? Och vad är det som "får vara" om du inte får se korten på bordet? Javisst, säger inte emot dig på punkterna ovan. Men vad vill du ha sagt? Vad är din analys av situationen? Vilka är våra viktigaste prioritieringar, vilka problem finns det inom dessa områden, och hur ska vi lösa dem?

Ödets ironi är att du redan fått ett svar i den delen av mitt inlägg du valde att inte citera:
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata


Finns all anledning att återkomma till den här frågeställningen lite längre fram.
Ärligt talat förväntar jag mig inte att det kommer att ske något radikalt förrän nästa år.




Citera
2015-08-16, 12:51
  #310
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Hahahaaah ... nej mitt lilla hjärta. Åkesson har säkert redan fullt upp med att finansiera sitt omtalade spelmissbruk. Dessutom: Ett äkta engagemang handlar faktiskt så mycket mer än blott ett visst antal kronor och ören.

Ett icke-svar, som vanligt. SD säger att de vill lägga pengar på att hjälpa på plats, men de har inga möjligheter att genomföra detta eftersom DÖ hindrar dem från allt politiskt inflytande.

Den här tråden frågar hur det är praktiskt möjligt att genomföra SD-politik. Att hjälpa på plats, istället för här, är ett av svaren.

Andra, civiliserade sätt att driva sådan politik är t ex:

* Åtminstone tillfälligt stopp för allt utom kvotflyktingar. Vilket i Sverige är runt 1 000 stycken per år - och inte per halv vecka.

* Ingen anhöriginvandring utan försörjning.

* Inga bidrag. Ingen gratis utbildning i svenska. Funkade bra och integrerade de invandrare som kom innan detta infördes.

* Bidrag för att flytta tillbaka till sitt hemland.

* Indraget uppehållstillstånd om man åker på "semester" till det land man påstått sig sväva i livsfara i.

* Krav för att få bli medborgare. Inte minst att förstå svenska och att ha bidragit med skatt (från riktigt jobb) under t ex 10 år.

* Inga statliga bidrag till religiösa samfund. Gäller redan svenska kyrkan, märkligt nog.

----

För övrigt så undrar jag fortfarande över varför du, om du som du påstår lever lyxliv på en segelbåt som seglar runt jorden, är så engagerad i att Sverige ska kollapsa ekonomiskt och av etniska "spänningar".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback